Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPBI/1/415-522/12/KB
z 25 czerwca 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPBI/1/415-522/12/KB
Data
2012.06.25



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Źródła przychodów


Słowa kluczowe
koszty uzyskania przychodów
pozarolnicza działalność gospodarcza
prawo autorskie
przychód z praw majątkowych
utwory


Istota interpretacji
sposób opodatkowania wynagrodzenia uzyskanego z tytułu udzielenia licencji na kręcone filmy



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112 poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 19 marca 2012r. (data wpływu do tut. Biura 27 marca 2012r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie:

  • możliwości uznania przychodu uzyskanego z tytułu sprzedaży licencji do ujęć filmowych za przychód z praw majątkowych oraz możliwości zastosowania do tych przychodów 50% zryczałtowanych kosztów uzyskania przychodu, w przypadku gdy Wnioskodawca nie będzie zobowiązany do zapłaty wynagrodzenia osobom występującym w ww. ujęciach z tytułu wykorzystania ich wizerunku – jest prawidłowe,
  • uzależnienia ww. prawnopodatkowej kwalifikacji od ilości banków zdjęć, za pośrednictwem których Wnioskodawca będzie dokonywał sprzedaży ww. licencji – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 marca 2012r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych m.in. w możliwości uznania przychodu uzyskanego z tytułu sprzedaży licencji do ujęć filmowych za przychód z praw majątkowych oraz możliwości zastosowania do tych przychodów 50% zryczałtowanych kosztów uzyskania przychodu, w przypadku gdy Wnioskodawca nie będzie zobowiązany do zapłaty wynagrodzenia osobom występującym w ww. ujęciach z tytułu wykorzystania ich wizerunku, a sprzedaży ww. licencji będzie dokonywał za pośrednictwem kilku banków zdjęć.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest absolwentem prawa, aktualnie zatrudnionym na umowę zlecenie, na czas nieokreślony, jako serwisant sprzętu komputerowego zleceniodawcy. Hobby Wnioskodawcy jest filmowanie, a w szczególności tworzenie krótkich ujęć filmowych. Ta aktywność nie jest podejmowana regularnie, trudno mówić o regularności w ogóle, ponieważ aby stworzyć ujęcie trzeba wpaść na jakiś pomysł, czy też przykładowo uchwycić jakąś sytuację bez wcześniejszego planowania, ani przygotowania, dlatego też przeważnie ujęcia tworzone są w miarę możliwości, w nadarzającej się ku temu okazji. Ujęcia filmowe tworzone przez Wnioskodawcę są przedmiotem praw autorskich. W związku z faktem, że tworzone ujęcia podobały się znajomym i przyjaciołom Wnioskodawcy, postanowił On założyć konto na tzw. banku zdjęć z siedzibą w Kanadzie i tam wysyłać część swoich prac. Bank zdjęć jest platformą internetową, która umożliwia przeglądanie zamieszczonych tam przez użytkowników utworów (zarówno fotograficznych, jak i filmowych) i jeśli przypadną one do gustu, zakupienie licencji na ich wykorzystanie. Wnioskodawca nie przenosi na bank zdjęć praw autorskich do swoich utworów, bank zdjęć jedynie pośredniczy w udzielaniu licencji na wykorzystanie ujęcia filmowego. Bank zdjęć, w którym aktualnie Wnioskodawca zamieszcza ujęcia, udziela licencji na zasadach „royalty free”, tj. nieograniczone czasowo i miejscowo prawo wykorzystania ujęcia. Możliwe jest również zamieszczanie swoich prac w innych bankach zdjęć, świadczących analogiczne usługi, a które udzielają licencji typu „rights manager”, tj. ograniczonego czasowo i miejscowo prawa do wykorzystania ujęcia. Co istotne, część ujęć tworzonych przez Wnioskodawcę w ogóle nie jest publikowana przez bank zdjęć, ponieważ są one odrzucane, jako nie spełniające kryteriów jakościowych. Te natomiast, które zostaną przyjęte, jeśli spodobają się użytkownikom banku zdjęć, mogą być przedmiotem zakupionej licencji na ich wykorzystanie. Wówczas Wnioskodawca otrzymuje określony w umowie z bankiem zdjęć procent od sprzedaży licencji. Jedno ujęcie filmowe może być sprzedane wielokrotnie różnym użytkownikom. Przychód z tego tytułu uzyskiwany jest nieregularnie. Musi uzbierać się określona kwota na koncie Wnioskodawcy w banku zdjęć. Dopiero wówczas zaistnieje możliwość jej wypłaty, co sprawia, że może ona następować w różnych odstępach czasu. Wypłata może nastąpić tylko wtedy, gdy na koncie Wnioskodawcy uzbiera się 100 USD. Można jej dokonać w systemie PayPal, czy też Moneybookers. Ostatnią możliwością wypłaty, z której Wnioskodawca nie korzysta, jest wysłanie czeku pocztą. Aktualnie środki pieniężne przekazywane są na osobiste konto Wnioskodawcy w systemie PayPal, z którego następnie przelewane są na konto do polskiego banku. Kwoty należne Wnioskodawcy są wyrażone w dolarach amerykańskich, w tej walucie są przekazywane do systemu PayPal, natomiast na konto banku w Polsce wpływa już kwota przeliczona na złotówki. Zamieszczone na stronie internetowej agencji ujęcia filmowe Wnioskodawca może w każdej chwili wycofać, usunąć, jak również dodać nowe (co czyni w momencie, w którym uda Mu się stworzyć atrakcyjne, Jego zdaniem, ujęcie, które może spodobać się użytkownikom banku zdjęć oraz które spełnia kryteria jakościowe banku zdjęć). Wnioskodawca nie posiada żadnego biura, czy też studia filmowego albo foto-video. Nie posiada swojej strony internetowej, ani też nie zamieszcza ogłoszeń w internecie, czy prasie, które miałyby go reklamować. Nie ma również żadnych stałych kontrahentów, a co więcej nie otrzymuje on i nie ma możliwości uzyskania żadnych informacji, kim w banku zdjęć jest nabywca danego ujęcia filmowego.

Ponadto Wnioskodawca wskazał, iż:

  • środki pieniężne uzyskane ze sprzedaży licencji wykorzystuje do zaspokajania własnych potrzeb,
  • aktualnie kwalifikuje uzyskiwane przychody do źródła prawa autorskie i inne prawa, o których mowa w art. 18 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, z zastosowaniem 50% kosztów uzyskania przychodów,
  • często nagrywa sytuacje, w których występują ludzie (najczęściej rodzina lub przyjaciele), z czym prawo wiąże konieczność uzyskania zgodny na wykorzystanie wizerunku, co Wnioskodawca czyni (przy czym, taka zgoda jest konieczna nawet w sytuacji, gdy w ramach ujęcia widoczny jest fragment czyjegoś ciała, np. plecy, noga, niekoniecznie twarz),
  • w przyszłości może wystąpić sytuacja, w której uzyskanie zgody będzie uzależnione od uiszczenia przez Wnioskodawcę zapłaty osobie występującej w ujęciu filmowym. Wówczas Wnioskodawca będzie zawierał z taką osobą umowę,
  • w przyszłości Wnioskodawca nie wyklucza założenia konta w innym banku zdjęć, w szczególności takim udzielającym licencji typu „rights managed”.

W związku z powyższym zadano m.in. następujące pytania:

Czy jeśli u Wnioskodawcy nie wystąpi w przyszłości sytuacja, w której uzyskanie od osoby występującej w ujęciu filmowym zgody na wykorzystanie wizerunku będzie uzależnione od uiszczenia przez Niego na rzecz tej osoby zapłaty, a Wnioskodawca założy konto również w innym banku zdjęć, zwłaszcza w tym pośredniczącym w sprzedaży licencji typu „rights managed”, to uzyskiwany przez niego przychód ze sprzedaży licencji na wykorzystanie utworzonych przez Niego ujęć filmowych, nadal będzie mógł być kwalifikowany – tak jak dotychczas – jako przychód z praw majątkowych, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 7 w zw. z art. 18 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i w związku z tym Wnioskodawca będzie uprawniony do stosowania 50% kosztów uzyskania przychodu...

Czy ilość banków zdjęć, w których Wnioskodawca założy konta ma znaczenie...

(pytania oznaczone we wniosku Nr 3)

Zdaniem Wnioskodawcy, jeżeli w przyszłości założy konto również w innym banku zdjęć, zwłaszcza w tym pośredniczącym w sprzedaży licencji typu „righst managed”, to uzyskiwany przez Niego przychód ze sprzedaży licencji na wykorzystanie utworzonych ujęć filmowych nadal będzie – tak jak dotychczas – mógł być kwalifikowany jako przychód z praw majątkowych, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 7 w zw. z art. 18 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz. U. z 2012r. poz. 361 ze zm.-zwanej dalej „Ustawa PIT”) i wobec tego, Wnioskodawca będzie uprawniony do stosowania 50% kosztów uzyskania przychodów. Co istotne, Jego zdaniem, ilość banków zdjęć ma znaczenie. Ww. stanowisko będzie prawidłowe tylko wówczas, gdy liczba założonych kont będzie nieznaczna, tzn. Wnioskodawca będzie posiadał kilka kont (np. trzy), nie więcej jednak niż cztery – pięć. Zgodnie z art. 18 Ustawy PIT, za przychód z praw majątkowych uważa się w szczególności przychody z praw autorskich i praw pokrewnych w rozumieniu odrębnych przepisów, praw do projektów wynalazczych, praw do topografii układów scalonych, znaków towarowych i wzorów zdobniczych, w tym również z odpłatnego zbycia tych praw. Ustawa PIT nie definiuje pojęć takich jak chociażby „twórca”, „korzystanie przez twórców z praw autorskich” lub pojęć z nimi związanych, zaś ustawodawca odsyła w tym względzie do odrębnych przepisów, tj. przepisów ustawy z dnia 04 lutego 1994r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. Dz. U. z 2006r. Nr 90, poz. 631 ze zm.). W myśl postanowień art. 1 ust. 1 tej ustawy, przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw działalności twórczej o indywidualnym charakterze ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia (utwór). Przychody z tytułu korzystania przez twórców z praw autorskich albo rozporządzania tymi prawami, występują wówczas, gdy spełnione są dwie przesłanki:

  • po pierwsze, konieczne jest wystąpienie przedmiotu praw majątkowych w postaci „utworu”,
  • po drugie, osiągnięty przychód musi być bezpośrednio związany z korzystaniem z określonych praw autorskich albo rozporządzaniem nimi (np. poprzez udzielenie licencji).

W ocenie Wnioskodawcy, właściwym źródłem przychodu jest właśnie tytuł określony w art. 18 Ustawy PIT. W szczególności zastosowania nie powinno znaleźć źródło wskazane w art. 10 ust. 1 pkt 3 tej ustawy, tj. pozarolnicza działalność gospodarcza. Zgodnie z art. 5a pkt 6 Ustawy PIT, ilekroć jest mowa o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej - oznacza to działalność zarobkową:

  1. wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
  2. polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
  3. polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

-prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.

O działalności gospodarczej można zatem mówić tylko wówczas, gdy jest to aktywność zarobkowa, prowadzona w sposób zorganizowany i ciągły. W ocenie Wnioskodawcy, nie można mówić, że podejmowane przez Niego działania, a więc działania, których celem jest zaspokajanie własnych potrzeb, są aktywnością o charakterze zarobkowym. Brak jest również podstaw do przypisania działalności Wnioskodawcy przymiotu zorganizowania. Można by było o niej mówić wówczas, gdyby Wnioskodawca brał aktywność w pewne ramy organizacyjne, np. wynajmował biuro, ogłaszał się w Internecie. Z ciągłością mielibyśmy natomiast do czynienia wtedy, gdyby działał w sposób zmierzający do rozszerzenia zakresu działalności poza zaspokojenie własnych potrzeb. Ponadto o nieprofesjonalnym charakterze podejmowanych działań świadczy także fakt, że nie wszystkie Jego utwory spełniają kryteria jakościowe umożliwiające umieszczenie zdjęć na stronach banku zdjęć.

Zgodnie z art. 22 ust. 9 pkt 3 Ustawy PIT, koszty uzyskania przychodów z tytułu korzystania przez twórców z praw autorskich i artystów wykonawców z praw pokrewnych, w rozumieniu odrębnych przepisów lub rozporządzania przez nich tymi prawami określa się w wysokości 50% uzyskanego przychodu, z tym, że koszty te oblicza się od przychodu pomniejszonego o potrącone przez płatnika w danym miesiącu składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe oraz na ubezpieczenie chorobowe, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit b, których podstawę wymiaru stanowi ten przychód. Co ważne, zdaniem Wnioskodawcy, o dopuszczalności zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodów decyduje wyłącznie fakt jego uzyskania z tytułu korzystania przez twórcę z praw autorskich, bądź innego przedmiotu praw własności intelektualnej, będących przedmiotem prawa autorskiego. Zastosowanie kosztów uzyskania przychodów w wysokości 50% jest zatem, według Wnioskodawcy, możliwe wówczas, gdy dana osoba uzyska przychód za wykonanie czynności będącej przedmiotem prawa autorskiego lub pokrewnego oraz gdy twórca dokona rozporządzenia prawami autorskimi do swojego utworu, czyli gdy przechodzą one na zleceniodawcę, lub gdy udziela licencji na korzystanie z tych praw. Jak wynika z przedstawionego stanu faktycznego, ujęcia filmowe tworzone przez Wnioskodawcę stanowią, w Jego ocenie, przedmiot prawa autorskiego, zatem, skoro jako twórca uzyskuje przychód z tytułu korzystania z praw autorskich (korzysta z tych praw sprzedając licencje na użycie swoich ujęć filmowych zamieszczonych na stronach internetowych banku zdjęć), to ma prawo zastosować 50% koszty uzyskania przychodów.

Ponadto Wnioskodawca wskazuje, że jeśli będzie posiadał kilka kont, w dalszym ciągu będzie to działalność hobbistyczna. Sytuację tą można w Jego ocenie porównać np. do posiadania kilku kont e-mail. Jeżeli jednak ilość posiadanych przez Niego kont w bankach zdjęć byłaby znaczna, tzn. kont byłoby przykładowo kilkanaście, zasadnym byłoby rozważenie, czy aktywność Wnioskodawcy nie zaczyna przybierać ram właściwych dla działalności gospodarczej.

Na poparcie swojego stanowiska Wnioskodawca powołał interpretacje indywidualne wydane przez:

Na tle przedstawionego zdarzenia przyszłego stwierdzam co następuje:

Zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 3 i 7 ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 361 ze zm.), odrębnymi źródłami przychodów są:

  • pozarolnicza działalność gospodarcza oraz
  • kapitały pieniężne i prawa majątkowe, w tym odpłatne zbycie praw majątkowych innych niż wymienione w pkt 8 lit. a-c.

W myśl art. art. 5a pkt 6 ww. ustawy, ilekroć w ustawie jest mowa o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej - oznacza to działalność zarobkową:

  1. wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
  2. polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
  3. polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

-prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.

Z powyższego wynika, iż jeżeli ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych zalicza określony przychód do innego źródła niż pozarolnicza działalność gospodarcza, przychód ten stanowi przychód z tego źródła, a nie przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej, niezależnie od tego czy zdarzenie, które powoduje powstanie tego przychodu ma związek z prowadzoną działalnością gospodarczą.

Stosownie natomiast do art. 18 ww. ustawy, za przychód z praw majątkowych uważa się w szczególności przychody z praw autorskich i praw pokrewnych w rozumieniu odrębnych przepisów, praw do projektów wynalazczych, praw do topografii układów scalonych, znaków towarowych i wzorów zdobniczych, w tym również z odpłatnego zbycia tych praw. Przepisy prawa podatkowego wskazują jedynie przykładowo, przychód z jakiego tytułu należy zaliczać do przychodów z praw majątkowych. Do tego źródła przychodów należy zatem zaliczać wszelkie przychody uzyskiwane przez podatników m.in. z posiadania, korzystania i rozporządzania przez nich prawami autorskimi, o których mowa w ustawie z dnia 04 lutego 1994r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. Dz. U. z 2006r. Nr 90, poz. 631 ze zm.).

Z przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego wynika, iż Wnioskodawca, w ramach hobby, jest twórcą m.in. krótkich ujęć filmowych, będących utworem w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Swoje prace wysyła do banku zdjęć z siedzibą w Kanadzie. Rozważa także możliwość wysyłania ich do innych tego typu instytucji. Bank zdjęć umożliwia użytkownikom przeglądanie zamieszczonych na nim prac i zakupienie licencji do ich wykorzystywania. W toku ww. działalności Wnioskodawca często nagrywa sytuacje, w których występują ludzie (najczęściej rodzina lub przyjaciele), z czym prawo wiąże konieczność uzyskania zgodny na wykorzystanie ich wizerunku, co Wnioskodawca czyni m.in. bez konieczności wypłaty ww. osobom wynagrodzenia. W przypadku dokonania przez użytkowników banku zdjęć zakupu licencji na wykorzystanie któregoś z utworów Wnioskodawcy, otrzymuje On określony w umowie z bankiem zdjęć procent od sprzedaży licencji. Jedno ujęcie filmowe może być sprzedane wielokrotnie różnym użytkownikom. Wypłata należnego Wnioskodawcy wynagrodzenia może odbywać się w systemie PayPal, Moneybookers lub poprzez czek wysłany pocztą (z której to możliwości Wnioskodawca nie korzysta). Wypłata może nastąpić tylko wtedy, gdy na koncie Wnioskodawcy uzbiera się 100 USD, a wnioskodawca dokonuje jej wypłaty za pośrednictwem systemu PayPal. Z powyższego wynika zatem, iż Wnioskodawca uzyskuje w istocie przychody ze sprzedaży licencji na wykorzystanie Jego prac, będących przedmiotem prawa autorskiego.

Biorąc pod uwagę cyt. wyżej przepisy stwierdzić należy, iż uzyskiwane przez Wnioskodawcę przychody z tytułu sprzedaży licencji do nakręconych ujęć filmowych będą stanowiły przychody ze źródła przychodów jakim są prawa majątkowe, o których mowa w cyt. art. 18 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych niezależnie od ilości banków zdjęć, na których Wnioskodawca będzie posiadał konta i za pośrednictwem których będzie sprzedawał te licencje. Przy czym, za moment uzyskania tego przychodu przyjąć należy dzień, w którym Wnioskodawca uprawniony będzie do wypłaty należnych mu środków, tj. gdy na jego koncie w systemie PayPal uzbiera się kwota umożliwiająca Mu podjęcie lub inne dysponowanie ww. środkami, określona w umowie lub regulaminie. Zgodnie bowiem z art. 11 ust. 1 ww. ustawy, przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń. Uzyskany z tytułu udzielanych licencji przychód Wnioskodawca będzie mógł pomniejszyć o koszty uzyskania przychodu w wysokości 50% uzyskanego przychodu, bądź w wyższej wysokości, jeżeli na podstawie posiadanych dokumentów udowodni, iż poniesione przez Niego koszty uzyskania tego przychodu były wyższe, niż 50% uzyskanego przychodu. W myśl bowiem art. 22 ust. 9 pkt 3 ww. ustawy, koszty uzyskania przychodów z tytułu korzystania przez twórców z praw autorskich i artystów wykonawców z praw pokrewnych, w rozumieniu odrębnych przepisów, lub rozporządzania przez nich tymi prawami określa się w wysokości 50% uzyskanego przychodu, z tym że koszty te oblicza się od przychodu pomniejszonego o potrącone przez płatnika w danym miesiącu składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe oraz na ubezpieczenie chorobowe, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b, których podstawę wymiaru stanowi ten przychód. Jeżeli podatnik udowodni, że koszty uzyskania przychodów były wyższe niż wynikające z zastosowania normy procentowej określonej w ust. 9 pkt 1-4 i pkt 6, koszty uzyskania przyjmuje się w wysokości kosztów faktycznie poniesionych (art. 22 ust. 10 ww. ustawy).

Z uwagi na powyższe, stanowisko przedstawione we wniosku w zakresie:

  • możliwości uznania przychodu uzyskanego z tytułu sprzedaży licencji do ujęć filmowych za przychód z praw majątkowych oraz możliwości zastosowania do tych przychodów 50% zryczałtowanych kosztów uzyskania przychodu, w przypadku gdy Wnioskodawca nie będzie zobowiązany do zapłaty wynagrodzenia osobom występującym w ww. ujęciach z tytułu wykorzystania ich wizerunku – jest prawidłowe,
  • uzależnienia ww. prawnopodatkowej kwalifikacji od ilości banków zdjęć, za pośrednictwem których Wnioskodawca będzie dokonywał sprzedaży ww. licencji – jest nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Nadmienić należy, iż w zakresie pytań oznaczonych we wniosku Nr 1,2 i 4 zostaną wydane odrębne rozstrzygnięcia.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31 – 511 Kraków, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. z 2012r. poz. 270).

Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj