Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP4/443-352/12/LG
z 7 listopada 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPP4/443-352/12/LG
Data
2012.11.07



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek akcyzowy (ustawa z dnia 6.12.2008r.) --> Opodatkowanie akcyzą wyrobów akcyzowych --> Zwolnienia --> Zwolnienie z akcyzy wybranych wyrobów akcyzowych


Słowa kluczowe
ewidencja
kontrahenci
olej smarowy
podmiot zużywający
skład podatkowy
wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów
zawieszenie poboru akcyzy
zwolnienie z podatku akcyzowego


Istota interpretacji
Zastosowanie zwolnienia od podatku dla zużycia olejów smarowych



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012r. poz. 749) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 7 sierpnia 2012r. (data wpływu 14 sierpnia 2012r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zastosowania zwolnienia od podatku dla zużycia olejów smarowych – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 sierpnia 2012r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zastosowania zwolnienia od podatku dla zużycia olejów smarowych.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

W ramach prowadzonej działalności w Polsce X (dalej jako "Spółka") nabywa w drodze wewnątrzwspólnotowego nabycia m. in. oleje smarowe, oleje technologiczne, obróbkowe, pozostałe oleje klasyfikowane głównie do kodów CN 2710 19 71 - 83 oraz CN 2710 19 87 - 99. Nabywane wewnątrzwspólnotowo oleje smarowe są nabywane przez punkt zarejestrowanego odbiorcy lub wprowadzane w procedurze zawieszenia poboru akcyzy na skład podatkowy prowadzony przez firmę trzecią. Spółka sprzedaje te oleje na rzecz kontrahentów zlokalizowanych w Polsce bądź do pośredników dokonujących ich dalszej odsprzedaży. Ww. oleje, będące przedmiotem transakcji dokonywanych przez Spółkę są m. in. przeznaczone do wykorzystania do celów innych niż napędowe lub opałowe albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych albo jako oleje smarowe do silników albo do produkcji paliw silnikowych, olejów opałowych, dodatków lub domieszek do paliw silnikowych lub olejów smarowych do silników. W takiej sytuacji oleje sprzedawane są do podmiotu pośredniczącego bądź podmiotu zużywającego na podstawie dokumentu dostawy i po okazaniu przez odbiorcę potwierdzenia rejestracji dla potrzeb podatku akcyzowego (AKC-PR).

Spółka planuje podpisać umowę z jednym z kontrahentów na kompleksową usługę gospodarki środkami smarnymi a nie jak do tej pory na dostawę tych środków. W ramach nowej umowy Spółka odpowiedzialna byłaby za monitorowanie zapotrzebowania na płyny, składanie zamówień i przyjmowanie płynów do swojego magazynu, obsługę linii produkcyjnej polegającą na wypełnianiu/uzupełnianiu zbiorników na linii płynami, dokonywaniu pomiarów. Spółka zarejestrowana na potrzeby takiej obsługi, jako podmiot zużywający wyroby akcyzowe zwolnione z podatku akcyzowego ze względu na przeznaczenie odpowiedzialna byłaby również za prowadzenie ewidencji zużycia tych wyrobów. Wyroby nabywane wewnątrzwspólnotowo byłyby wprowadzane na skład podatkowy w procedurze zawieszenia poboru akcyzy (właścicielem wyrobów będzie Spółka). Podmiot prowadzący skład podatkowy (firma trzecia) będzie wystawiał dokument dostawy na te wyroby do podmiotu zużywającego - Spółki – a wyroby będą dostarczane do miejsca, w którym znajdują się maszyny kontrahenta. Spółka po zużyciu tych płynów u kontrahenta, będzie dokonywać wpisu w prowadzonej ewidencji. Na kontrahenta wystawiana będzie faktura za gospodarkę środkami smarnymi. Kontrahent nie będzie zarejestrowany w urzędzie celnym na potrzeby podatku akcyzowego, nie będzie potwierdzał dokumentów dostawy ani nie będzie prowadził ewidencji zużycia wyrobów akcyzowych.

Dodatkowo Spółka zamierza zlecić fizyczne wykonywanie wyżej opisanych czynności osobie trzeciej (dalej jako: "Kontraktor") na podstawie podpisanej z nią umowy. Kontraktor będzie wykonywał na zlecenie Spółki czynności niezbędne do prawidłowego funkcjonowania maszyn u kontrahenta oraz fizycznie będzie dokonywał na rzecz Spółki wpisów do ewidencji zużycia środków smarnych. Również kontraktor będzie potwierdzał otrzymanie wyrobów akcyzowych na dokumencie dostawy. Kontraktor będzie posiadał złożone w Urzędzie Celnym upoważnienie do dokonywania wpisów w ewidencji Spółki oraz do potwierdzania dostaw na dokumentach dostawy.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy Spółka zachowa prawo do zastosowania zwolnienia z podatku akcyzowego wyrażonego w § 10 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 sierpnia 2010r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz. U. Nr 159, poz. 1070) i spełni warunki, o których mowa w art. 32 ust. 5-13 ustawy z dnia 6 grudnia 2008r. o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 3, poz. 11)...

Zdaniem Wnioskodawcy, nadal będzie możliwość do zastosowania zwolnienia z podatku akcyzowego ze względu na przeznaczenie i zachowane będą warunki formalne zwolnienia. Stawka akcyzy, zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 11 ustawy, dla olejów smarowych, pozostałych olejów o kodach CN od 2710 19 71 do 2710 19 99, z wyłączeniem wyrobów o kodzie CN 2710 19 85 (oleje białe, parafina ciekła) oraz smarów plastycznych zaliczanych do kodu CN 2710 19 99 wynosi 1.180,00 zł/1000 litrów. Polski ustawodawca w drodze rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego z dnia 23 sierpnia 2010r. w § 10 ust. 2 zwalnia od akcyzy oleje smarowe, pozostałe oleje o kodach 2710 19 71-83 i 2710 19 87-99, przeznaczone do celów innych niż napędowe lub opałowe albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych albo jako oleje smarowe do silników albo do produkcji paliw silnikowych, olejów opałowych, dodatków lub domieszek do paliw silnikowych lub olejów smarowych do silników, w przypadkach o których mowa w art. 32 ust. 3 ustawy - jeżeli spełnione są warunki, o których mowa w art. 32 ust. 5-13 ustawy. Zgodnie z art. 32 ust. 3 ustawy zwolnienie od akcyzy wyrobów, o których mowa w ust. 1, stosuje się między innymi w przypadku ich dostarczenia ze składu podatkowego na terytorium kraju do podmiotu zużywającego. W omawianym przypadku wyroby akcyzowe będą dostarczane ze składu podatkowego prowadzonego przez firmę trzecią (oleje na składzie są własnością Spółki) do podmiotu zużywającego - Spółki - na podstawie dokumentu dostawy. Dostawa będzie realizowana do miejsca, w którym znajdują się maszyny kontrahenta. Olej będzie jednak własnością Spółki i to Spółka, jako podmiot zużywający będzie dokonywała uzupełniania smarów w maszynach Kontrahenta.

Przepisy nie precyzują, że podmiot zużywający ma być jednocześnie właścicielem maszyn, w których następuje zużycie wyrobów akcyzowych zwolnionych z podatku akcyzowego ze względu na przeznaczenie. Odesłanie do art. 32 ust. 5-13 ustawy wprowadza wymóg spełnienia szeregu formalnych warunków, celem uzyskania zwolnienia.

Zgodnie z art. 32 ust. 5 warunkiem zwolnień od akcyzy wyrobów akcyzowych ze względu na ich przeznaczenie jest:

  • objęcie tych wyrobów zabezpieczeniem akcyzowym złożonym przez podmiot prowadzący skład podatkowy w wysokości zobowiązania podatkowego mogącego powstać w przypadku użycia tych wyrobów niezgodnie z przeznaczeniem uprawniającym do zwolnienia od akcyzy lub naruszenia warunków zwolnienia - do czasu potwierdzenia odbioru wyrobów akcyzowych przez podmiot zużywający;
  • dołączenie do przemieszczanych wyrobów akcyzowych dokumentu dostawy;
  • prowadzenie ewidencji wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem przez podmiot prowadzący skład podatkowy oraz podmiot zużywający prowadzący działalność gospodarczą z użyciem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie.

Wyroby akcyzowe będą objęte zabezpieczeniem akcyzowym do momentu aż do składu podatkowego wróci podpisany dokument dostawy, potwierdzający odbiór wyrobów akcyzowych. Skład podatkowy będzie wystawiał dokument dostawy na podmiot zużywający, czyli na Spółkę. Dokument dostawy będzie dołączany do przesyłanych wyrobów. Spółka upoważni Kontraktora, osobę trzecią, związaną ze Spółką umową do potwierdzania na dokumencie dostawy przyjęcia tych wyrobów akcyzowych w miejscu gdzie będą one później zużyte do obsługi linii produkcyjnej kontrahenta. Kontraktor w imieniu Spółki będzie też dokonywał wszelkich czynności zapewniających sprawne działanie maszyn kontrahenta, w tym uzupełniania dostarczonych do podmiotu zużywającego płynów. Spółka, jako podmiot zużywający będzie miała zarejestrowaną w urzędzie celnym ewidencję w formie papierowej. Ewidencja będzie zawierać informacje umożliwiające ustalenie ilości otrzymanych wyrobów akcyzowych zwolnionych od akcyzy ze względu na przeznaczenie, terminu ich odbioru, miejsca odbioru oraz informacje o dokumentach dostawy. Wpisów do ewidencji będzie dokonywała osoba trzecia - Kontraktor upoważniony do tych czynności przez Spółkę.

W ocenie Spółki wymogi formalne do zastosowania zwolnień będą nadal spełnione jeżeli fizyczne ich wykonywanie zostanie powierzone osobie trzeciej, upoważnionej przez Spółkę do dokonywania tych czynności.

Biorąc pod uwagę powyższe, należy stwierdzić, że prawo do zastosowania zwolnienia z podatku akcyzowego dla tych wyrobów akcyzowych będzie zachowane, a wszystkie warunki formalne spełnione.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (t.j. Dz. U. z 2011r. Nr 108, poz. 626 ze zm.), zwanej dalej ustawą, wyroby akcyzowe to wyroby energetyczne, energia elektryczna, napoje alkoholowe oraz wyroby tytoniowe, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

W poz. 27 załącznika nr 1 wskazano na wyroby mieszczące się w pozycji CN 2710.

W opisie zdarzenia przyszłego Wnioskodawca jako podmiot zużywający wyroby akcyzowe zwolnione z akcyzy ze względu na przeznaczenie zamierza zawrzeć umowę z jednym z Kontrahentów na kompleksową usługę gospodarki środkami smarowymi. W ramach tej umowy Wnioskodawca byłby odpowiedzialny za monitorowanie zapotrzebowania na płyny, składanie zamówień i przyjmowanie płynów do swojego magazynu, obsługę linii produkcyjnej polegająca na wypełnianiu lub uzupełnianiu zbiorników na linii płynami oraz dokonywaniu pomiarów, jak również za prowadzenie ewidencji zużycia tych wyrobów.

Zakupywane oleje w ramach nabycia wewnątrzwspólnotowego byłyby wprowadzane na skład podatkowy w procedurze zawieszenia pobory akcyzy, właścicielem wyrobów będzie Wnioskodawca. Podmiot prowadzący skład podatkowy będzie wystawiał dokument dostawy na rzecz Wnioskodawcy a wyroby te będą dostarczane do miejsca, w którym znajdują się maszyny Kontrahenta, gdzie zostaną zużyte przez Wnioskodawcę.

Ponadto Wnioskodawca ma zamiar zlecić fizyczne wykonywanie wyżej opisanych czynności osobie trzeciej, tzw. Kontraktor, który będzie wykonywał na zlecenie Wnioskodawcy czynności niezbędne do prawidłowego funkcjonowania maszyn u Kontrahenta oraz fizycznie będzie dokonywał na rzecz Wnioskodawcy wpisów do ewidencji zużycia środków smarnych. Również Kontraktor będzie potwierdzał otrzymanie wyrobów akcyzowych na dokumencie dostawy. Kontraktor będzie posiadał złożone w Urzędzie Celnym upoważnienie do dokonywania wpisów w ewidencji Spółki oraz do potwierdzania dostaw na dokumentach dostawy.

Przedmiotem zapytania Wnioskodawcy jest kwestia możliwości zastosowania zwolnienia określonego w § 10 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 sierpnia 2010r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz. U. Nr 159, poz. 1070), w sytuacjach zużycia przez niego olejów smarowych w maszynach będących własnością Kontrahenta.

Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 22 lit. a ustawy, podmiot zużywający to podmiot mający miejsce zamieszkania, siedzibę lub miejsce prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium kraju, który wyroby akcyzowe objęte zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie zużywa na cele uprawniające do zwolnienia.

Na podstawie art. 3 ust. 1 ustawy do celów poboru akcyzy i oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy stosuje się klasyfikację w układzie odpowiadającym Nomenklaturze Scalonej (CN) zgodną z rozporządzeniem Rady (EWG) nr 2658/87 z dnia 23 lipca 1987r. w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej (Dz. Urz. WE L 256 z 07.09.1987, str. 1, z późn. zm.; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 2, t. 2, str. 382, z późn. zm.).

W myśl § 10 pkt 2 rozporządzenia, zwalania się od akcyzy oleje smarowe, pozostałe oleje o kodach CN 2710 19 71-83 i 2710 19 87-99, przeznaczone do wykorzystania do celów innych niż napędowe lub opałowe albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, albo jako oleje smarowe do silników albo do produkcji paliw silnikowych, olejów opałowych, dodatków lub domieszek do paliw silnikowych lub olejów smarowych do silników, w przypadkach, o których mowa w art. 32 ust. 3 ustawy, jeżeli spełnione są warunki, o których mowa w art. 32 ust. 5-13 ustawy.

Jak wynika z treści powołanych przepisów, w kwestii zwolnienia wyrobów akcyzowych ze względu na ich przeznaczenie istotne jest przeznaczenie tych wyrobów na cele inne niż opałowe i napędowe oraz przemieszczanie ich w określonych ustawowo schematach dostaw pomiędzy podmiotami posiadającymi określone statusy akcyzowe.

Zgodnie z art. 32 ust. 3 ustawy, zwolnienie od akcyzy wyrobów, o których mowa w ust. 1, stosuje się wyłącznie w przypadku ich:

  1. dostarczenia ze składu podatkowego na terytorium kraju do podmiotu zużywającego lub dostarczenia ze składu podatkowego na terytorium kraju do podmiotu pośredniczącego, lub
  2. dostarczenia od podmiotu pośredniczącego do podmiotu zużywającego, lub
  3. nabycia wewnątrzwspólnotowego przez zarejestrowanego odbiorcę, z wyłączeniem zarejestrowanego odbiorcy posiadającego zezwolenie na jednorazowe nabycie wyrobów akcyzowych jako zarejestrowany odbiorca, w celu zużycia przez niego jako podmiot zużywający, lub
  4. nabycia wewnątrzwspólnotowego przez zarejestrowanego odbiorcę, z wyłączeniem zarejestrowanego odbiorcy posiadającego zezwolenie na jednorazowe nabycie wyrobów akcyzowych jako zarejestrowany odbiorca, w celu dostarczenia do podmiotu zużywającego, lub
  5. importu przez podmiot pośredniczący, lub
  6. importu przez podmiot zużywający, lub
  7. zużycia przez podmiot prowadzący skład podatkowy występujący jako podmiot zużywający, lub
  8. zużycia przez podmiot pośredniczący występujący jako podmiot zużywający.

Natomiast w myśl art. 32 ust. 5-13 ustawy, warunkiem zwolnień od akcyzy wyrobów akcyzowych ze względu na ich przeznaczenie jest również:

  1. objęcie wyrobów akcyzowych będących przedmiotem zwolnienia zabezpieczeniem akcyzowym lub w przypadku importu - zabezpieczeniem złożonym w trybie stosowanym przy zabezpieczeniu należności celnych na podstawie przepisów prawa celnego, złożonym przez, odpowiednio: podmiot prowadzący skład podatkowy, podmiot pośredniczący lub zarejestrowanego odbiorcę, z wyłączeniem zarejestrowanego odbiorcy posiadającego zezwolenie na jednorazowe nabycie wyrobów akcyzowych jako zarejestrowany odbiorca, w wysokości zobowiązania podatkowego mogącego powstać w przypadku użycia tych wyrobów niezgodnie z przeznaczeniem uprawniającym do zwolnienia od akcyzy lub naruszenia warunków zwolnienia - do czasu potwierdzenia odbioru wyrobów akcyzowych przez, odpowiednio: podmiot zużywający lub podmiot pośredniczący; warunek ten nie dotyczy sytuacji, o której mowa w ust. 3 pkt 4 lub 8;
  2. dołączenie do przemieszczanych wyrobów akcyzowych dokumentu dostawy wyrobów objętych zwolnieniem od akcyzy, zwanego dalej "dokumentem dostawy";
  3. prowadzenie ewidencji wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem przez podmiot prowadzący skład podatkowy, zarejestrowanego odbiorcę, z wyłączeniem zarejestrowanego odbiorcy posiadającego zezwolenie na jednorazowe nabycie wyrobów akcyzowych jako zarejestrowany odbiorca, podmiot pośredniczący oraz podmiot zużywający prowadzący działalność gospodarczą z użyciem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, z wyłączeniem podmiotu zużywającego, który wyłącznie używa do celów opałowych pozostałe węglowodory gazowe o kodach CN od 2711 12 11 do 2711 19 00.

Warunkiem zwolnień od akcyzy wyrobów akcyzowych ze względu na ich przeznaczenie w przypadkach, o których mowa w ust. 3 pkt 1, 3 i 5, jest ponadto przedstawienie przez mający miejsce zamieszkania, siedzibę lub miejsce prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium kraju podmiot zużywający prowadzący działalność gospodarczą z użyciem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie podmiotowi dostarczającemu te wyroby akcyzowe, pisemnego potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia rejestracyjnego, o którym mowa w art. 16 ust. 3.

Ewidencja, o której mowa w ust. 5 pkt 3, może być prowadzona w formie papierowej lub elektronicznej, po uprzednim pisemnym poinformowaniu właściwego naczelnika urzędu celnego o formie jej prowadzenia.

Ewidencja, o której mowa w ust. 5 pkt 3, powinna zawierać informacje umożliwiające ustalenie ilości wysłanych lub otrzymanych wyrobów akcyzowych zwolnionych od akcyzy ze względu na przeznaczenie, terminu wysłania lub odbioru tych wyrobów, a także miejsca odbioru w przypadku ich przemieszczania oraz informacje o dokumentach dostawy.

Ewidencja, o której mowa w ust. 5 pkt 3, powinna być przechowywana do celów kontroli przez okres 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym została sporządzona.

Dokument dostawy może być zastąpiony przez inny dokument, w przypadku gdy dokument ten zawiera takie same dane, jakie są wymagane dla dokumentu dostawy i znajduje swoją podstawę w porozumieniach międzynarodowych lub w przepisach prawa Unii Europejskiej. Do dokumentu zastępującego dokument dostawy, stosuje się odpowiednio przepisy o dokumencie dostawy.

Odbierający wyroby akcyzowe zwolnione od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie jest obowiązany do potwierdzenia odbioru tych wyrobów na dokumencie dostawy.

Podmiot zużywający będący osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej nabywającą wyroby akcyzowe zwolnione od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie jest obowiązany do okazania dostarczającemu dowodu osobistego lub innego dokumentu stwierdzającego jego tożsamość, w celu potwierdzenia jego tożsamości.

Podmiot, który dostarcza wyroby akcyzowe zwolnione od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie podmiotowi zużywającemu, o którym mowa w ust. 12, jest obowiązany odmówić wydania tych wyrobów w przypadku, gdy podmiot zużywający odmawia okazania dowodu osobistego lub innego dokumentu stwierdzającego jego tożsamość lub gdy dane podane przez podmiot zużywający do dokumentu dostawy nie zgadzają się z danymi wynikającymi z dowodu osobistego lub innego dokumentu stwierdzającego jego tożsamość.

W tym miejscu zaznaczyć należy, iż ewidencja o której mowa w art. 32 ust. 5 pkt 3 ustawy zgodnie z § 3 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 30 sierpnia 2010r. w sprawie dokumentu dostawy, ewidencji wyrobów węglowych objętych zwolnieniem z akcyzy ze względu na przemieszczenie, warunków i sposobu zwrotu oraz środków skażających alkohol etylowy ( Dz. U. Nr 160 poz. 1075) powinna zawierać:

  1. dane dotyczące ilości wyrobów zwolnionych:
    1. nazwę wyrobów oraz ich kod,
    2. ilość opakowań oraz ich numery identyfikacyjne, jeżeli zostały nimi oznaczone,
    3. ilość wysłanych lub otrzymanych wyrobów zwolnionych, w tym ilość wyrobów zwolnionych zużytych na cele uprawniające do ich zwolnienia od akcyzy, oraz ich łączną ilość, obliczoną narastająco od początku roku kalendarzowego;
  2. informację odpowiednio o dacie wysłania, otrzymania wyrobów zwolnionych lub ich zużycia;
  3. informację o dacie wystawienia i numerach identyfikujących dokument dostawy albo dokument, o którym mowa w art. 32 ust. 10 ustawy, na podstawie których wyroby zwolnione zostały wysłane, otrzymane lub zużyte;
  4. informację o adresie miejsca odbioru wyrobów zwolnionych.

Mając powyższe na uwadze w przedstawionym zdarzeniu przyszłym Wnioskodawca nabywając ze składu podatkowego oleje smarowe i zużywając je do celów innych niż szeroko rozumiane cele opałowe lub napędowe jak i innych zastrzeżonych w § 10 pkt 2 cyt. rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego, spełniając jednocześnie warunki, o których mowa w art. 32 ust. 5 – 13 ustawy, jest uprawniony do korzystania ze zwolnienia z podatku akcyzowego w oparciu o § 10 pkt 2 ww. rozporządzenia w sprawie zwolnień.

W ocenie tut. organu czynności opisane we wniosku tj. przemieszczenie olejów smarowych ze składu podatkowego do miejsca ich magazynowania przez Wnioskodawcę znajdującego się w miejscu, w którym znajdują się maszyny kontrahenta, ich odbiór przez Kontraktora (osobę fizyczną związaną z Wnioskodawcą wykonującą zlecone czynności w imieniu Wnioskodawcy na podstawie podpisanej umowy), który w imieniu Wnioskodawcy będzie potwierdzał otrzymanie wyrobów akcyzowych w dokumencie dostawy, i który będzie dokonywał ich zużycia do celów zwolnionych oraz będzie prawidłowo w imieniu Wnioskodawcy prowadził ewidencję wyrobów objętych zwolnieniem, spełniają wymagania do objęcia przedmiotowych olejów smarowych ww. zwolnieniem.

W ocenie organu Wnioskodawca zużywając oleje smarowe w ramach świadczonych usług na rzecz swojego Kontrahenta z wykorzystaniem tego oleju nie przestaje być podmiotem ten olej zużywającym (podmiotem zużywającym, o którym mowa w art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym).

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego zdarzenia przyszłego lub zmiany stanu prawnego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj