Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPBII/1/415-526/12/HK
z 21 sierpnia 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPBII/1/415-526/12/HK
Data
2012.08.21



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Przedmiot i podmiot opodatkowania


Słowa kluczowe
beneficjent
działalność gospodarcza
kapitał ludzki
projekt
środki finansowe
wspólność majątkowa


Istota interpretacji
Czy - mając na uwadze treść art. 21 ust. l pkt 47c, pkt 129 oraz pkt 136 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - w przypadku osiągnięcia przez Wnioskodawczynię, jako osobę współpracującą bezumownie (będącą żoną jednego ze wspólników „partnera”, tj. Spółki jawnej A.), wynagrodzenia z tytułu pełnienia obowiązków koordynatora operacyjnego w ww. projekcie (wypłacanego na podstawie noty księgowej) będzie ona mogła, podobnie jak wspólnicy Spółki jawnej A., skorzystać ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym?



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni przedstawione we wniosku z dnia 09 maja 2012 r. (data wpływu do tut. Biura – 21 maja 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia z opodatkowania przychodów otrzymywanych przez osobę współpracującą bezumownie - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 maja 2012 r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia z opodatkowania przychodów otrzymywanych przez osobę współpracującą bezumownie.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

W dniu 28 kwietnia 2011 r. Spółka jawna A. podpisała umowę partnerską z B. Spółką z o.o. o realizację projektu dofinansowanego w ramach Priorytetu VIII Regionalne kadry gospodarki, Działania 8.1. Rozwój pracowników i przedsiębiorstw w regionie, Poddziałania 8.1.1. Wspieranie rozwoju kwalifikacji zawodowych i doradztwo dla przedsiębiorstw, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Dotacja na realizację wspólnego projektu została przyznana za pośrednictwem Wojewódzkiego Urzędu Pracy.

Strony ustaliły następujący podział zadań: „lider” projektu, tj. B. Spółka o.o. jest w projekcie odpowiedzialna m.in. za szkolenia menadżerskie, audyt projektu oraz zarządzanie projektem, a „partner”, tj. Spółka jawna A. za rekrutację uczestników, kursy Business English oraz wsparcie procesu zarządzania. Rolę wiodącą w realizacji projektu i odpowiedzialnego całościowo za wykonanie oraz reprezentowanie stron umowy powierzono „liderowi”, który będzie także zarządzać przyznanymi środkami finansowymi i składać wnioski o płatność zawierające zbiorcze rozliczenie wydatków kwalifikowanych poniesionych zarówno przez „lidera” jak i „partnera”.

Zgodnie z podpisaną umową pomiędzy B. Spółką z o.o. zwaną „beneficjentem”, a Wojewódzkim Urzędem Pracy, zwanym dalej „instytucją wdrażającą i pośredniczącą drugiego stopnia”, o dofinansowanie projektu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, „instytucja pośrednicząca drugiego stopnia” przyznała „beneficjentowi” wsparcie na realizację ww. projektu:

  1. w formie płatności ze środków europejskich, w kwocie 1.721.111,02 zł,
  2. w formie płatności celowej z budżetu krajowego w kwocie 303.725,48 zł.

Tak więc środki finansowe otrzymywane na realizację ww. projektu przez „partnera”, tj. Spółkę jawną A., pochodzą w 85% ze środków europejskich oraz w 15 % - z dotacji celowej - z budżetu krajowego i przekazywane są za pośrednictwem B. Spółki z o.o. z dwóch różnych rachunków bankowych:

  • przez Bank Gospodarki Krajowej - 85 % oraz
  • przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości - 15%.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy - mając na uwadze treść art. 21 ust. l pkt 47c, pkt 129 oraz pkt 136 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - w przypadku osiągnięcia przez Wnioskodawczynię, jako osobę współpracującą bezumownie (będącą żoną jednego ze wspólników „partnera”, tj. Spółki jawnej A. i pomagającą mężowi), wynagrodzenia z tytułu pełnienia obowiązków koordynatora operacyjnego w ww. projekcie (wypłacanego na podstawie noty księgowej) będzie ona mogła, podobnie jak wspólnicy Spółki jawnej A., skorzystać ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym...

Zdaniem Wnioskodawczyni, z uwagi na fakt, iż stanowiące dofinansowanie środki, przelewane przez B. Spółkę z o.o., pochodzą częściowo z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz z budżetu państwa i przeznaczone są wyłącznie na realizację projektu realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, wynagrodzenia wspólników oraz osoby współpracującej bezumownie jako osób osobiście i bezpośrednio realizujących projekt, nie powinny być ewidencjonowane jako przychód w książce przychodów-rozchodów oraz korzystają ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych na podstawie wyżej wskazanego przepisu i ich wypłata z dotacji na konto prywatne osoby współpracującej nie rodzi obowiązku odprowadzania zaliczek na podatek dochodowy ani nie podlega ujęciu w zeznaniu rocznym za dany rok podatkowy osoby współpracującej jako dochód zwolniony z opodatkowania.

Na tle przedstawionego stanu faktycznego stwierdzam, co następuje:

Na wstępie zaznaczyć należy, iż przedmiotem niniejszej interpretacji jest wyłącznie ocena stanowiska Wnioskodawczyni odnosząca się do przychodów przez nią uzyskanych; w zakresie w jakim wniosek dotyczy wspólników Spółki jawnej i zapisów w podatkowej księdze przychodów i rozchodów przez Spółkę prowadzonej – dokonano odrębnego rozstrzygnięcia.

Zgodnie z treścią art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 ze zm. oraz t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 361 ze zm.) opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Stosownie do art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych źródłami przychodów są inne źródła.

W myśl art. 11 ust. 1 ww. ustawy przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Na podstawie art. 20 ust. 1 powyższej ustawy – w brzmieniu obowiązującym w 2011 r. - za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17 oraz przychody nieznajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach.

Z kolei na podstawie art. 20 ust. 1 tej ustawy – w brzmieniu obowiązującym w 2012 r. - za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17 oraz przychody nieznajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach.

Jak dowodzi użycie sformułowania „w szczególności”, definicja źródeł przychodów ma charakter otwarty i nie ma przeszkód, aby do tej kategorii zaliczyć również przychody inne niż wymienione wprost w przepisie. Z przychodem z innych źródeł mamy zatem do czynienia w każdym przypadku, kiedy podatnik osiąga określoną korzyść majątkową.

W opisanym stanie faktycznym Spółka jawna A. w dniu 28 kwietnia 2011 r. podpisała umowę partnerską z B. Spółką z o.o. w sprawie realizacji projektu dofinansowanego w ramach Priorytetu VIII Regionalne kadry gospodarki, Działania 8.1. Rozwój pracowników i przedsiębiorstw w regionie, Poddziałania 8.1.1. Wspieranie rozwoju kwalifikacji zawodowych i doradztwo dla przedsiębiorstw, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Dotacja na realizację wspólnego projektu została przyznana za pośrednictwem Wojewódzkiego Urzędu Pracy.

Środki finansowe otrzymywane na realizację ww. projektu przez „partnera”, tj. Spółkę jawną A., pochodzą w 85% ze środków europejskich oraz w 15 % - z dotacji celowej - z budżetu krajowego i przekazywane są za pośrednictwem „lidera”, tj. B. Spółki z o.o. z dwóch różnych rachunków bankowych:

  • przez Bank Gospodarki Krajowej - 85 % oraz
  • przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości - 15%.

Z treści wniosku wynika, iż Wnioskodawczyni jest żoną jednego ze wspólników „partnera”, tj. Spółki jawnej A.

Wątpliwości Wnioskodawczyni budzi, czy w przypadku osiągnięcia przez nią, jako osobę współpracującą bezumownie, wynagrodzenia z tytułu pełnienia obowiązków koordynatora operacyjnego w ww. projekcie (środki będą wypłacane na podstawie noty księgowej) będzie ona mogła skorzystać ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym.

Dokonując analizy zagadnień dotyczących osiągania przez Wnioskodawczynię, jako osobę współpracującą bezumownie (będącą żoną jednego ze wspólników Spółki jawnej A.), wynagrodzenia z tytułu pełnienia obowiązków koordynatora operacyjnego w ww. projekcie należy zauważyć, iż pełniąc rolę koordynatora Wnioskodawczyni de facto współpracuje zarówno ze swoim mężem jak również z pozostałymi (pozostałym) wspólnikami (wspólnikiem) tejże Spółki. Bowiem to Spółka jawna A., na podstawie zawartej umowy partnerskiej o realizację projektu dofinansowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (nie tylko mąż Wnioskodawczyni) otrzymuje środki pomocowe. Zatem Wnioskodawczyni otrzymuje środki od każdego ze wspólników w takiej części, w jakiej proporcji dany wspólnik partycypuje w przychodach tej Spółki.

Kwestie stosunków majątkowych w małżeństwie reguluje ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U. Nr 9, poz. 59 ze zm.).

Stosownie do treści art. 31 § 1 ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy z chwilą zawarcia małżeństwa powstaje między małżonkami z mocy ustawy wspólność majątkowa (wspólność ustawowa) obejmująca przedmioty majątkowe nabyte w czasie jej trwania przez oboje małżonków lub przez jednego z nich (majątek wspólny).

Przedmioty majątkowe nieobjęte wspólnością ustawową należą do majątku osobistego każdego z małżonków.

Natomiast art. 31 § 2 Kodeksu stanowi, że do majątku wspólnego należą w szczególności:

  1. pobrane wynagrodzenie za pracę i dochody z innej działalności zarobkowej każdego z małżonków,
  2. dochody z majątku wspólnego, jak również z majątku osobistego każdego z małżonków,
  3. środki zgromadzone na rachunku otwartego lub pracowniczego funduszu emerytalnego każdego z małżonków.

Z kolei w myśl art. 43 § 1 Kodeksu oboje małżonkowie mają równe udziały w majątku wspólnym.

Mając na uwadze opisany we wniosku stan faktyczny oraz powołane wyżej przepisy prawa należy zatem stwierdzić, iż środki pieniężne, które wpłyną na rachunek Spółki jawnej A., której mąż Wnioskodawczyni jest wspólnikiem, w części przypadającej mężu (tj. w części odpowiadającej procentowemu udziałowi męża w dochodach Spółki jawnej A.), w związku z realizacją przez Wnioskodawczynię, jako osobę współpracującą, projektu współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (tj. realizacją zadań koordynatora operacyjnego w ww. projekcie) – wbrew twierdzeniu Wnioskodawczyni - nie będą stanowiły dla niej przychodu zwolnionego z opodatkowania, gdyż taki przychód po stronie Wnioskodawczyni w ogóle nie wystąpi. Środki te otrzymuje bowiem w ramach prowadzonej działalności gospodarczej jej mąż, będąc wspólnikiem Spółki jawnej A. Przy czym z racji ustawowej wspólności majątkowej środki te wejdą w skład majątku wspólnego małżonków.

Natomiast – jako, że z wniosku nie wynika, iżby środki pieniężne były wypłacane Wnioskodawczyni tylko z puli przypadającej mężowi (określonej wg stosunku uczestnictwa w udziałach Spółki) - środki pieniężne, które wpłyną na rachunek Spółki jawnej A., w części przypadającej pozostałym (pozostałemu) wspólnikom (wspólnikowi), przekazane na podstawie noty księgowej Wnioskodawczyni, w związku z realizacją przez nią ww. projektu, stanowić będą dla niej przychód z innych źródeł. Jak bowiem zostało we wniosku wskazane Wnioskodawczyni jest osobą współpracującą bezumownie.

W tej części analizy wymaga, czy w przedstawionym stanie faktycznym ma zastosowanie – wskazany w treści pytania Wnioskodawczyni - art. 21 ust. 1 pkt 47c, pkt 129 bądź pkt 136 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 47c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wolne od podatku dochodowego są kwoty otrzymane od agencji rządowych lub agencji wykonawczych, jeżeli agencje te otrzymały środki na ten cel z budżetu państwa.

Z cytowanego wyżej przepisu wynika, iż powołane w nim zwolnienie adresowane jest wyłącznie do bezpośredniego odbiorcy środków od agencji rządowych lub wykonawczych. Powyższe zwolnienie obejmuje wyłącznie te kwoty otrzymane przez osobę fizyczną od agencji rządowej lub wykonawczej, które agencja otrzymała – na ten cel – od budżetu państwa.

W niniejszym przypadku środki dofinansowania otrzymuje Spółka jawna A., natomiast Wnioskodawczyni w związku z zaangażowaniem przy realizacji ww. projektu osiąga dochody otrzymywane od Spółki (wypłata na podstawie noty księgowej). W konsekwencji kwoty wypłacane Wnioskodawczyni, jako że nie są jej przekazywane bezpośrednio przez agencję, podlegają opodatkowaniu na zasadach określonych w ustawie. Wskazane zwolnienie – zgodnie z brzemieniem przepisu – zostało bowiem przewidziane wyłącznie dla podmiotów otrzymujących środki od agencji rządowych lub wykonawcych.

Stąd w przedstawionym stanie faktycznym Wnioskodawczyni nie korzysta ze zwolnienia od podatku na podstawie powołanego przepisu art. 21 ust. 1 pkt 47c ustawy podatku dochodowym od osób fizycznych.

W myśl natomiast art. 21 ust. 1 pkt 129 ww. ustawy wolne od podatku dochodowego są dotacje, w rozumieniu przepisów o finansach publicznych, otrzymane z budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego.

Z powyższego przepisu wynika, że skorzystanie z przedmiotowego zwolnienia podatkowego uzależnione jest od źródła finansowania oraz od tego czy przyznawane świadczenie jest w istocie dotacją w rozumieniu przepisów o finansach publicznych. Aby wypłacone świadczenie korzystało ze zwolnienia przedmiotowego oba warunki wskazane w art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych muszą zostać spełnione łącznie.

Zgodnie z art. 126 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 ze zm.) dotacje są to podlegające szczególnym zasadom rozliczania środki z budżetu państwa, budżetu jednostek samorządu terytorialnego oraz z państwowych funduszy celowych przeznaczone na podstawie niniejszej ustawy, odrębnych ustaw lub umów międzynarodowych, na finansowanie lub dofinansowanie realizacji zadań publicznych.

Stosownie do art. 221 ust. 1 ustawy o finansach publicznych, podmioty niezaliczane do sektora finansów publicznych i niedziałające w celu osiągnięcia zysku mogą otrzymywać z budżetu jednostki samorządu terytorialnego dotacje celowe na cele publiczne, związane z realizacją zadań tej jednostki, a także na dofinansowanie inwestycji związanych z realizacją tych zadań.

Tryb postępowania o udzielenie dotacji na inne zadania niż określone w ustawie, o której mowa w ust. 2, sposób jej rozliczania oraz sposób kontroli wykonywania zleconego zadania określa, w drodze uchwały, organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego, mając na uwadze zapewnienie jawności postępowania o udzielenie dotacji i jej rozliczenia (art. 221 ust. 4 ww. ustawy).

W przedstawionym stanie faktycznym Wnioskodawczyni otrzymuje środki finansowe od Spółki jawnej A.; nie otrzymuje dotacji z budżetu państwa czy też budżetu jednostki samorządu terytorialnego. Tym samym powyższe zwolnienia nie ma zastosowania w przedmiotowej sprawie.

Z kolei stosownie do treści art. 21 ust. 1 pkt 136 wskazanej ustawy wolne od podatku dochodowego są płatności na realizację projektów w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich, otrzymane z Banku Gospodarstwa Krajowego, z wyłączeniem płatności otrzymanych przez wykonawców.

W tym przypadku zwolnieniem objęte są wyłącznie środki otrzymane przez beneficjentów programu. Zauważyć bowiem należy, iż płatności z Banku Gospodarstwa Krajowego na realizację projektu nie otrzymują osoby zatrudnione na podstawie umów o pracę przez beneficjentów bądź osoby, którym powierzono zadania odnoszące się do beneficjentów.

Wobec przedstawionego stanu faktycznego i stanu prawnego, środki pieniężne, otrzymywane przez Wnioskodawczynię z puli przypadającej na wspólnika (wspólników) innego (innych) niż jej mąż, stanowią przychód Wnioskodawczyni z tzw. innych źródeł podlegający opodatkowaniu (nie korzystający ze zwolnienia). Tym samym podlegają opodatkowaniu na tzw. „zasadach ogólnych”; należy je wykazać w zeznaniu podatkowym za rok podatkowy, w którym zostały otrzymane.

Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawczyni należało uznać za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawczynię i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Należy wskazać, iż z uwagi na to, że interpretacje prawa podatkowego wydawane są w indywidualnej sprawie zainteresowanego, co wynika z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej - niniejsza interpretacja wywołuje skutki prawne wyłącznie dla Wnioskodawczyni, jako występującej z wnioskiem, nie wywołuje natomiast skutków prawnych dla wspólników Spółki jawnej A. czy też innych osób współpracujących.

Do wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej dołączono dokumenty. Należy jednak zauważyć, że wydając interpretacje w trybie art. 14b Ordynacji podatkowej Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, nie przeprowadza postępowania dowodowego, w związku z czym nie jest obowiązany, ani uprawniony do ich oceny; jest związany wyłącznie opisem stanu faktycznego przedstawionym przez Wnioskodawczynię i jej stanowiskiem.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj