Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi
IPTPB3/423-291/12-5/IR
z 4 grudnia 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPTPB3/423-291/12-5/IR
Data
2012.12.04



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi


Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Zwolnienia przedmiotowe


Słowa kluczowe
darowizna
środek trwały
zwolnienia przedmiotowe


Istota interpretacji
Czy środki finansowe z darowizn uzyskane dotychczas jak również pozyskane w przyszłości przeznaczone na realizację projektu „…", będą wolne od podatku dochodowego od osób prawnych jeśli wybudowany obiekt będzie służył realizacji celów statutowych Fundacji?



Wniosek ORD-IN 554 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Fundacji, przedstawione we wniosku z dnia 22 sierpnia 2012 r. (data wpływu 24 sierpnia 2012 r.), uzupełnionym pismem z dnia 21 listopada 2012 r. (data wpływu dnia 23 listopada 2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zwolnienia przedmiotowego otrzymanych darowizn przeznaczonych na realizację projektu - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 sierpnia 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych otrzymania środków finansowych na realizację projektu.

Z uwagi na braki wniosku, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów, na podstawie art. 169 § 1 i § 2 w zw. z art. 14 h ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz.749) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), pismem z dnia 12 listopada 2012 r., wystąpił do Wnioskodawcy o uzupełnienie wniosku, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

W odpowiedzi na ww. wezwanie, skutecznie doręczone dnia 19 listopada 2012 r., dnia 23 listopada 2012 r. wpłynęło uzupełnienie wniosku oraz dokonano wpłaty brakującej opłaty.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny/zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca - Fundacja działa na podstawie ustawy z dnia 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach (Dz. U. z 1991 r. Nr 46, poz. 203 z późn. zm.) oraz postanowień statutu. Celem Fundacji jest:

  • rozwijanie i propagowanie żeglarstwa wśród mieszkańców,
  • integracja środowiska żeglarskiego,
  • propagowanie uprawiania żeglarstwa jako sposobu kształtowania hartu ducha i ciała, w szczególności wśród dzieci i młodzieży,
  • kultywowanie tradycji żeglarskich.

Cele statutowe Fundacji są realizowane przez:

  • utworzenie i prowadzenie Centrum Żeglarstwa,
  • inicjowanie i ułatwianie współpracy klubów, stowarzyszeń żeglarskich,
  • organizowanie i współfinansowanie kursów i szkoleń żeglarskich, w szczególności dla dzieci, młodzieży,
  • organizowanie i współfinansowanie żeglarstwa regatowego,
  • przyznawanie stypendiów, nagród oraz innej pomocy w rozwijaniu talentów i doskonaleniu swoich umiejętności dla uzdolnionych sportowo młodych żeglarzy,
  • współpracę ze szkołami, klubami sportowymi, domami dziecka poprzez m.in. dofinansowanie zakupów sprzętu żeglarskiego, kosztów udziału w regatach i obozach żeglarskich,
  • podejmowanie poprzez żeglarstwo działań zmierzających do integracji społecznej osób niepełnosprawnych i młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym,
  • organizowanie i współfinansowanie lokalnych, ogólnopolskich i międzynarodowych imprez sportowych i rekreacyjnych, w szczególności regat żeglarskich,
  • organizowanie akcji informacyjnych dotyczących żeglarstwa oraz wydawanie książek, albumów, plakatów i innych publikacji związanych z żeglarstwem,
  • organizowanie i współfinansowanie imprez kulturalnych związanych z żeglarstwem,
  • upowszechnianie kultury morskiej, wiedzy o morzu, problematyki żeglarstwa morskiego,
  • opiekę nad zabytkami żeglarskiej kultury materialnej i niematerialnej,
  • popularyzację dobrych obyczajów żeglarskich.

Zgodnie ze Statutem, Fundacja może prowadzić działalność gospodarczą, jednakże prowadzenie tej działalności nie jest celem Fundacji, a jedynie sposobem zdobywania środków na działalność statutową. Wszystkie dochody uzyskane przez Fundację z prowadzonej działalności gospodarczej zostaną przeznaczone w całości na cele statutowe.

Wypełniając swoją misję określoną w statucie, Fundacja przystąpiła do realizacji projektu „…” Inwestycja będzie realizowana na terenie dzierżawionym przez Fundację od Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji.

Na realizację I etapu projektu Fundacja pozyskała finansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa, Oś Priorytetowa VII. Kultura, turystyka i współpraca międzyregionalna, Działanie 7.1 Infrastruktura kultury i turystyki zawierając z Zarządem Województwa umowę na dofinansowanie projektu.

Pozostała część środków na sfinansowanie realizacji I etapu projektu oraz sfinansowanie II etapu projektu będzie pochodziła z darowizn.

Umowa o dofinansowanie projektu: „…" została zawarta dnia 20 października 2011 r. pomiędzy Zarządem

Województwa a Fundacją, która jest Beneficjentem. Do dnia złożenia niniejszego wniosku, Fundacja nie uzyskała jeszcze żadnych płatności wynikających z zawartej umowy o dofinansowanie.

Środki finansowe na realizację projektu określone w umowie o dofinansowanie pochodzić będą:

  1. ze środków europejskich, tj. Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego przekazywanych z rachunku Ministra Finansów w Banku Gospodarstwa Krajowego,
  2. ze środków krajowych, tj. z budżetu państwa w formie dotacji celowej, określonej w art. 127 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.

Środki będą wypłacane przez Instytucję Zarządzającą czyli Zarząd Województwa.

Do dofinansowania wynikającego z zawartej umowy zastosowanie mają następujące przepisy:

  1. art. 60 rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006 r. ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności i uchylającego rozporządzenie (WE) nr 1200/1999,
  2. art. 13 rozporządzenia Komisji nr 1828/2006 z dnia 8 grudnia 2006 r. ustanawiającego szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności oraz rozporządzenia (WE) nr 1080/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego,
  3. art. 26 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju,
  4. art. 127 ust. 2 i art. 206 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.

Fundacja przeznacza swoje dochody na realizację następujących celów statutowych:

  • rozwijanie i propagowanie żeglarstwa wśród mieszkańców,
  • integrację środowiska żeglarskiego,
  • propagowanie uprawiania żeglarstwa jako sposobu kształtowania hartu ducha i ciała, w szczególności wśród dzieci i młodzieży, które są realizowane poprzez:
  • utworzenie i prowadzenie Centrum Żeglarstwa,
  • inicjowanie i ułatwianie współpracy klubów, stowarzyszeń żeglarskich,
  • organizowanie i współfinansowanie kursów i szkoleń żeglarskich, w szczególności dla dzieci, młodzieży,
  • organizowanie i współfinansowanie żeglarstwa regatowego,
  • przyznawanie stypendiów, nagród oraz innej pomocy w rozwijaniu talentów i doskonaleniu swoich umiejętności dla uzdolnionych sportowo młodych żeglarzy,
  • współpracę ze szkołami, klubami sportowymi, domami dziecka poprzez m.in. dofinansowanie zakupów sprzętu żeglarskiego, kosztów udziału w regatach i obozach żeglarskich,
  • podejmowanie poprzez żeglarstwo działań zmierzających do integracji społecznej osób niepełnosprawnych i młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym,
  • organizowanie i współfinansowanie lokalnych, ogólnopolskich i międzynarodowych imprez sportowych i rekreacyjnych, w szczególności regat żeglarskich,
  • organizowanie akcji informacyjnych dotyczących żeglarstwa oraz wydawanie książek, albumów, plakatów i innych publikacji związanych z żeglarstwem,
  • organizowanie i współfinansowanie imprez kulturalnych związanych z żeglarstwem,
  • upowszechnianie kultury morskiej, wiedzy o morzu, problematyki żeglarstwa morskiego,
  • opiekę nad zabytkami żeglarskiej kultury materialnej i niematerialnej,
  • popularyzację dobrych obyczajów żeglarskich.

I etap projektu obejmuje:

  1. Wybudowanie dwóch pomostów o konstrukcji drewniano żelbetowej i slipów do wodowania i wyciągania jachtów z wody.
  2. Umocnienie nabrzeża z miejscem przystosowanym do zrzucania i wyciągania jachtów z wody.
  3. Wybudowanie zewnętrznych parkingów na 150 miejsc.
  4. Zorganizowanie pola namiotowego na 30 namiotów i 10 przyczep kampingowych.
  5. Przystosowanie terenu na ogólnodostępne boisko (zaplecze dużych imprez).
  6. Wybudowanie ogólnodostępnych sanitariatów z prysznicami i toaletami.
  7. Wybudowanie pawilonu żeglarskiego o powierzchni 1000 m2 z pomieszczeniami dla bosmanów, hangarem na łodzie i sprzęt żeglarski.
  8. Budowa systemu monitoringu wizyjnego oraz ostrzegającego o zagrożeniach pożarowych.

II etap projektu obejmuje:

  1. Budowa dwóch pawilonów żeglarskich z pomieszczeniami dla klubów sportowych i hangarami na sprzęt wodniacki.
  2. Budowa budynku klubowego z restauracją, salami konferencyjnymi, pokojami gościnnymi, tarasem widokowym, pokojami biurowymi i sklepem żeglarskim.
  3. Budowa tawerny na wodzie (na betonowym pomoście).
  4. Budowa sceny na koncerty zespołów i inne uroczystości.

Ośrodek wybudowany nad Zalewem będzie spełniał przede wszystkim funkcję szkoleniową i integracyjną. Znajdą się w nim pomosty cumownicze, nabrzeża przystosowane do wodowania sprzętu wodniackiego, sale szkoleniowe dla młodych adeptów żeglarstwa, pole namiotowe dla uczestników obozów żeglarskich, a także nowoczesne zaplecze sanitarne, dostępne również dla cyklistów korzystających z pobliskiej ścieżki rowerowej.

Fundacja chce umożliwiać organizację w ośrodku szkoleń dla sędziów żeglarskich oraz spotkań związanych z żeglarstwem i promocją zasad bezpiecznego zachowania się nad wodą. Istotna część pomieszczeń zostanie przeznaczona na biura działających na terenie organizacji, klubów i stowarzyszeń żeglarskich. Ich przedstawiciele właśnie w ośrodku nad Zalewem będą się spotykać, planować rejsy i przekazywać swoją wiedzę młodym żeglarzom.

Jednym z kluczowych zadań jakie stawia sobie Fundacja jest współpraca ze szkołami, klubami sportowymi i domami dziecka, m.in. poprzez organizowanie sportowych klas o profilu żeglarskim, dofinansowywanie kosztów udziału młodzieży w regatach i obozach, zakupu sprzętu czy szkoleń. Fundacja zamierza się także zaangażować w działania na rzecz integracji społecznej poprzez żeglarstwo młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym i młodzieży niepełnosprawnej. Centrum Żeglarstwa ma być bazą techniczną do organizacji imprez żeglarskich klasy lokalnej, krajowej i międzynarodowej. Dla ich uczestników Fundacja stworzy nowoczesne szatnie, natryski i toalety oraz pokoje hotelowe o wysokim standardzie. Część terenu na wolnym powietrzu zostanie zaadaptowana na plac postojowy dla łodzi. Poza sezonem żaglówki wymagające konserwacji będą przechowywane w pomieszczeniach magazynowych. Publiczność regat będzie miała do dyspozycji taras widokowy, pojemne parkingi i ogólnodostępne toalety. Dopełnieniem będą nowoczesne pomosty umożliwiające cumowanie łodzi żaglowych.

Wybudowana infrastruktura turystyczna będzie udostępniana nieodpłatnie ogółowi turystów, a także organizacjom, klubom i stowarzyszeniom żeglarskim. Część z wybudowanych obiektów będzie wykorzystywana do realizacji celów statutowych oraz udostępniana odpłatnie podmiotom zewnętrznym, przy czym dochody uzyskiwane z tego tytułu przez Fundację zostaną w całości przeznaczone na realizację celów statutowych.

Fundacja zamierza czerpać pożytki z tytułu:

  1. Wynajmu pomieszczeń dla klubów i osób prywatnych,
  2. Wynajmu miejsc postojowych na łodzie.
  3. Wynajmu boi do cumowania.
  4. Wynajmu miejsc parkingowych.
  5. Wynajmu miejsc na polu namiotowym.
  6. Wynajmu tawerny.
  7. Wynajmu sal konferencyjnych i powierzchni wystawowych.
  8. Wynajmu pokoi gościnnych.
  9. Wynajmu pomieszczeń sklepu żeglarskiego.

Czerpanie dochodów z wynajmu powstałych obiektów będzie służyło pozyskaniu środków na realizację celów statutowych Fundacji.

W związku z powyższym zostały zadane następujące pytania (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku z dnia 21 listopada 2012 r.):

  1. Czy środki finansowe, które będą pochodzić z funduszy Unii Europejskiej, przeznaczone na realizację projektu „…” będą wolne od podatku dochodowego od osób prawnych jeśli wybudowany obiekt będzie służył realizacji celów statutowych Fundacji...
  2. Czy środki finansowe z darowizn uzyskane dotychczas jak również pozyskane w przyszłości przeznaczone na realizację projektu „…", będą wolne od podatku dochodowego od osób prawnych jeśli wybudowany obiekt będzie służył realizacji celów statutowych Fundacji...
  3. Czy środki finansowe pochodzące z funduszy Unii Europejskiej oraz z darowizn, przeznaczone na realizację projektu „…", będą wolne od podatku dochodowego od osób prawnych jeśli wybudowany obiekt będzie w części udostępniany odpłatnie podmiotom zewnętrznym, a osiągnięte z wynajmu dochody przeznaczone zostaną na realizację celów statutowych...

Przedmiotem niniejszej interpretacji indywidualnej jest odpowiedź na pytanie nr 2, natomiast w zakresie pytania nr 1 i nr 3 wniosek zostanie rozpatrzony odrębnie.

Zdaniem Wnioskodawcy, art. 17 ust. 1 pkt 21 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych stanowi, że zwolnione z podatku dochodowego są dotacje, subwencje, dopłaty i inne nieodpłatne świadczenia, z zastrzeżeniem pkt 14a, otrzymane na pokrycie kosztów albo jako zwrot wydatków związanych z otrzymaniem, zakupem albo wytworzeniem we własnym zakresie środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych, od których dokonuje się odpisów amortyzacyjnych zgodnie z art. 16a-16m.

Z uwagi na to, że środki europejskie mają pokryć jedynie część wydatków na realizację I etapu projektu, aby projekt mógł być zrealizowany Fundacja musi pozyskać środki z innych źródeł.

Wkład własny Fundacji w realizację I etapu projektu oraz całość środków na realizację II etapu Fundacja zamierza pozyskać z darowizn osób fizycznych i prawnych.

Darowizny są niewątpliwie „innymi nieodpłatnymi świadczeniami", o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 21 ww. ustawy.

W związku z tym, iż otrzymane przez Fundację darowizny zostaną przeznaczone na zakup środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych, od których dokonuje się odpisów amortyzacyjnych, należy uznać, że będą one korzystały ze zwolnienia z podatku dochodowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 21 ww. ustawy.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego wynika, że Fundacja przystąpiła do realizacji projektu „…”

Na realizację I etapu projektu Fundacja pozyskała finansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa, Oś Priorytetowa VII. Kultura, turystyka i współpraca międzyregionalna, Działanie 7.1 Infrastruktura kultury i turystyki zawierając z Zarządem Województwa umowę na dofinansowanie projektu.

Umowa o dofinansowanie projektu została zawarta dnia 20 października 2011 r. pomiędzy Zarządem Województwa a Fundacją, która jest Beneficjentem. Do dnia złożenia niniejszego wniosku, Fundacja nie uzyskała jeszcze żadnych płatności wynikających z zawartej umowy o dofinansowanie.

Pozostała część środków na sfinansowanie realizacji I etapu projektu oraz sfinansowanie II etapu projektu będzie pochodziła z darowizn.

Fundacja przeznacza swoje dochody na realizację celów statutowych. Wybudowana infrastruktura turystyczna będzie udostępniana nieodpłatnie ogółowi turystów, a także organizacjom, klubom i stowarzyszeniom żeglarskim. Część z wybudowanych obiektów będzie wykorzystywana do realizacji celów statutowych oraz udostępniana odpłatnie podmiotom zewnętrznym, przy czym dochody uzyskiwane z tego tytułu przez Fundację zostaną w całości przeznaczone na realizację celów statutowych.

Zgodnie ze Statutem, Fundacja może prowadzić działalność gospodarczą. Wszystkie dochody uzyskane przez Fundację z prowadzonej działalności gospodarczej zostaną przeznaczone w całości na cele statutowe.

W myśl art. 888 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.), przez umowę darowizny darczyńca zobowiązuje się do bezpłatnego świadczenia na rzecz obdarowanego kosztem swego majątku.

Umowa darowizny jest czynnością prawną, na mocy której darczyńca zobowiązuje się do jednostronnego bezpłatnego świadczenia kosztem swojego majątku na rzecz obdarowanego, przy równoczesnym braku nałożenia na niego obowiązku świadczenia w zamian za uczynioną darowiznę. Korzyść osiągana przez jedną stronę umowy nie znajduje odpowiednika po drugiej stronie. Świadczenie na rzecz obdarowanego polega na dokonaniu przysporzenia majątkowego, może w szczególności polegać na przeniesieniu określonych praw z majątku darczyńcy do majątku obdarowanego (np. prawa własności), na zapłacie określonej sumy pieniężnej.

Darowizna jest umową jednostronnie zobowiązującą, która może być zawarta na zasadach ogólnych prawa cywilnego pomiędzy wszystkimi podmiotami (osoby fizyczne, prawne i ułomne osoby prawne). Nie istnieją w zasadzie żadne ograniczenia co do możności przyjmowania darowizn, okolicznością przesądzającą w tym zakresie jest posiadanie zdolności prawnej.

Cechą istotnie wyróżniającą umowę darowizny od wielu umów nazwanych, uregulowanych w kodeksie cywilnym, jest jej nieodpłatność. Świadczenie darowizny jest bezpłatne tylko wtedy, gdy druga strony umowy nie zobowiązuje się do jakiegokolwiek świadczenia w zamian za uczynioną darowiznę. Nieodpłatność ta oznacza, że darczyńca, dokonując na rzecz drugiej strony przysporzenia, nie może uzyskać jakiegokolwiek ekwiwalentu ani w chwili dokonania umowy darowizny, ani też w przyszłości.

Skutkiem zawarcia ww. umowy na gruncie podatku dochodowego od osób prawnych jest uzyskanie przez obdarowanego nieodpłatnego świadczenia.

Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 ze zm.), przychodem, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4 oraz art. 14, jest w szczególności wartość otrzymanych nieodpłatnie lub częściowo odpłatnie rzeczy lub praw, a także wartość innych nieodpłatnych lub częściowo odpłatnych świadczeń, z wyjątkiem świadczeń związanych z używaniem środków trwałych otrzymanych przez samorządowe zakłady budżetowe w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych oraz spółki użyteczności publicznej z wyłącznym udziałem jednostek samorządu terytorialnego lub ich związków od Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego lub ich związków w nieodpłatny zarząd lub używanie.

Zatem, w świetle art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, aby można było określone świadczenie zaliczyć do kategorii świadczeń nieodpłatnych stanowiących źródło przychodu podlegającego opodatkowaniu, musi dojść do stosunku prawnego, w wyniku którego jeden podmiot dokonuje określonego świadczenia, drugi natomiast to świadczenie otrzymuje nieodpłatnie, zwiększając w ten sposób swoje przychody podatkowe. Dla celów podatkowych za nieodpłatne świadczenia należy przyjmować te wszystkie zdarzenia prawne lub gospodarcze, których skutkiem jest nieodpłatne, tj. niezwiązane z kosztami lub inną formą ekwiwalentu przysporzenie w majątku podatnika mające konkretny wymiar finansowy.

W związku z powyższym stwierdzić należy, że wartość środków otrzymywanych w drodze darowizny stanowić będzie dla Fundacji przychód podatkowy z tytułu nieodpłatnych świadczeń.

Dochód Fundacji w części związanej z otrzymaniem darowizny w postaci środków finansowych na realizację ww. projektu może korzystać ze zwolnienia przedmiotowego podstawie art. 17 ust. 1 pkt 21 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Przepis art. 17 ust. pkt 21 ww. ustawy stanowi, iż wolne od podatku są dotacje, subwencje, dopłaty i inne nieodpłatne świadczenia, z zastrzeżeniem pkt 14a, otrzymane na pokrycie kosztów albo jako zwrot wydatków związanych z otrzymaniem, zakupem albo wytworzeniem we własnym zakresie środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych, od których dokonuje się odpisów amortyzacyjnych zgodnie z art. 16a-16m.

Reasumując, biorąc pod uwagę opisany we wniosku stan faktyczny/zdarzenie przyszłe oraz treść powołanych wyżej przepisów środki finansowe, jakie uzyska Fundacja z darowizn na realizację projektu „…", tj. otrzymane na pokrycie wydatków związanych z zakupem albo wytworzeniem we własnym zakresie środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych, od których dokonuje się odpisów amortyzacyjnych, będą zwolnione od podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 21 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj