IBPBI/2/423-685/12/AP, Dyrektor - IBPBI/2/423-683/12/AP">

Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPBI/2/423-683/12/AP
z 10 września 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPBI/2/423-683/12/AP
Data
2012.09.10


Referencje


Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Zwolnienia przedmiotowe


Słowa kluczowe
dochody wolne od podatku
specjalna strefa ekonomiczna
usługi gwarancyjne
zezwolenie
zwolnienia przedmiotowe


Istota interpretacji
Czy przychód uzyskiwany przez Spółkę z usług serwisowych polegających na naprawie u nabywcy, tj. poza terenem strefy, sprzedanych urządzeń chłodniczych wyprodukowanych przez Spółkę na terenie SSE korzysta ze zwolnienia określonego w art. 17 ust. 1 pkt 34 updop?



Wniosek ORD-IN 4 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 05 czerwca 2012 r. (data wpływu do tut. BKIP 08 czerwca 2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy przychód uzyskany przez Spółkę z usług serwisowych świadczonych u nabywcy, tj. poza terenem strefy dotyczący sprzedanych urządzeń wyprodukowanych przez Spółkę na terenie SSE jest przychodem strefowym a dochód z tego tytułu korzysta ze zwolnienia określonego w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 08 czerwca 2012 r. wpłynął do tut. BKIP wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy przychód uzyskany przez Spółkę z usług serwisowych świadczonych u nabywcy, tj. poza terenem strefy dotyczący sprzedanych urządzeń wyprodukowanych przez Spółkę na terenie SSE jest przychodem strefowym a dochód z tego tytułu korzysta ze zwolnienia określonego w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Spółka zajmuje się produkcją i sprzedażą urządzeń chłodniczych i związanego z tymi urządzeniami wyposażenia. Produkcja odbywa się na podstawie otrzymanego zezwolenia z dnia 17 lutego 2010 r. na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Zezwolenie udzielono w oparciu o ustawę z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 42 poz. 274) oraz rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie (...) specjalnej strefy ekonomicznej (kopia otrzymanego zezwolenia stanowi załącznik nr 1). Spółka w ramach prowadzonej działalności wykonuje m.in. usługi serwisowe polegające na naprawie urządzeń wyprodukowanych przez Spółkę na terenie strefy, a następnie sprzedanych kontrahentom krajowym jak i zagranicznym unijnym i poza unijnym.

Niniejsza usługa serwisowa mieści się w PKWiU 33.12 określonym jako naprawa i konserwacja maszyn (w rozwinięciu 33.12.18 usługi naprawy i konserwacji urządzeń chłodniczych i wentylacyjnych, z wyłączeniem urządzeń przeznaczonych dla gospodarstw domowych) wymienionych w zezwoleniu. Usługi serwisowe wykonywane są na podstawie zawartych umów sprzedaży produktów Spółki oraz jako odpowiedź na otrzymane zgłoszenia awarii od kontrahentów. Z uwagi na charakter produkowanych urządzeń i ich wykorzystanie w placówkach gastronomicznych, sklepach, obiektach wielkopowierzchniowych każda awaria wymaga natychmiastowej interwencji. Z ustaleń z odbiorcami urządzeń chłodniczych sprzedawanych wraz ze specjalistycznym wyposażeniem wynika, iż Spółka zobowiązuje się m.in. do odpłatnego serwisowania sprzedanych produktów oraz do dokonywania napraw gwarancyjnych. Sprzedaż produktów wraz z usługą serwisową gwarancyjną i usługą pozagwarancyjną jest usługą odpłatną bo wynika z nieprawidłowego użytkowania urządzenia (usterki w okresie gwarancji powstają z winy użytkownika) stanowi kompleksowy przedmiot procesu sprzedaży i obsługi klienta. Ponadto zdarza się, że Spółka obciąża kontrahenta kosztami niepotrzebnego przyjazdu serwisanta lub kosztami serwisu w czasie gwarancji gdy odpowiedzialność za uszkodzenie urządzenia ponosi kontrahent, np. awaria w wyniku nieprawidłowego użytkowania, braku należytej konserwacji urządzenia, niewłaściwej lokalizacji urządzenia bądź niewłaściwie wykonanej instalacji elektrycznej itp. Serwisowanie urządzeń chłodniczych w zależności od charakteru urządzenia i jego połączenia z instalacją chłodniczą (agregaty wewnętrzne lub zewnętrzne dla urządzeń chłodniczych pojedynczych bądź zmontowanych w ciąg o dowolnej konfiguracji) polega na sprawdzeniu poprawności działania wszystkich elementów urządzenia chłodniczego, poprawności jego użytkowania, konserwacji, korekty parametrów pracy termostatów w tym na wymianie zużytych bądź uszkodzonych części. W celu wykonania czynności serwisowych serwisanci jadą bezpośrednio do kontrahenta, w którego obiekcie znajduje się dane urządzenie. Ponieważ produkowane i sprzedawane przez Spółkę urządzenia chłodnicze znajdują się w obiektach na terenie całej Polski oraz poza jej granicami tj. Francji, Niemczech, Rumunii, Wielkiej Brytanii, Egipcie, Rosji, Litwie itp. nie jest możliwa obsługa wszystkich awarii, uszkodzeń przez serwisantów zatrudnionych na umowę o pracę przez Spółkę (terytorium obsługi przez serwisantów zatrudnionych w Spółce obejmuje tylko Polskę). Znaczącym utrudnieniem jest tutaj zarówno aspekt ekonomiczny, odległość oraz czynnik czasowy. Awaria urządzenia wymaga natychmiastowej interwencji, aby nie doszło do zniszczenia zamrożonych lub schłodzonych produktów. Spółka posiada podpisane umowy na świadczenie usług serwisowych z podwykonawcami mającymi siedziby na terenie całej Polski oraz poza jej granicami. Dzięki temu możliwa jest natychmiastowa obsługa klienta i naprawa zepsutego urządzenia. Właśnie dzięki takiemu rozwiązaniu tj. sieci serwisantów zewnętrznych Spółka nie ponosi dodatkowych kosztów pokrycia strat w sklepach z tytułu zepsucia się produktów, kosztów ich utylizacji. Podkreślenia wymaga fakt, że znaczna ilość serwisów urządzeń odbywa się w ramach napraw pozagwarancyjnych bądź już po zakończeniu gwarancji i jest odpłatna. Odbiorcy urządzeń chłodniczych zarówno w okresie obowiązywania gwarancji (serwisy gwarancyjne) jak i po okresie przewidzianym umową (naprawy pogwarancyjne), oraz w zakresie serwisów pozagwarancyjnych nadal korzystają z serwisów organizowanych przez Spółkę z uwagi na dostępność oryginalnych części, pomoc techniczną, merytoryczną specjalistów ds. chłodnictwa pracujących w Spółce. Należy także dodać, że naprawa urządzeń dokonywana jest poza terenem strefy u nabywcy, co wynika każdorazowo z zawieranych porozumień, a podyktowane jest właściwościami, dużymi gabarytami, skomplikowaną budową i sposobem zamontowania.

Serwisanci zewnętrzni wykonują zlecenia napraw i następnie wystawiają na Spółkę fakturę lub rachunek za wykonaną usługę serwisową. Każdorazowo wartość usługi za wykonywaną usługę serwisową składa się z kosztów za części, kosztów dojazdu, stawki godzinowej za wykonaną usługę itp. Części wykorzystywane zarówno przez serwisantów zewnętrznych jak i zatrudnionych w Spółce stanowią: wyroby wyprodukowane w strefie na terenie zakładu produkcyjnego, zakupione jako surowce do produkcji i następnie przerobione dla potrzeb konkretnego urządzenia lub też zakupione przez serwisantów zewnętrznych od dostawców obcych i następnie wkalkulowane (często jako odrębna pozycja fakturowa) w wartość usługi serwisowej. Po otrzymaniu protokołu serwisowego i faktury (rachunku) za wykonaną usługę serwisową (tylko w przypadku korzystania z podwykonawców) od serwisanta zewnętrznego jak i zatrudnionego w Spółce pracownika działu serwisu, zgodnie z ustaleniami z kontrahentami (zlecającymi naprawę), występują o wystawienie faktury obciążeniowej dla danej firmy wg otrzymanego protokołu serwisowego i sporządzonej kalkulacji. Wszystkie występujące w Spółce przypadki świadczonych usług serwisowych możemy podzielić na następujące grupy usług:

  • naprawy gwarancyjne, pogwarancyjne, pozagwarancyjne wykonywane przez pracowników Spółki na terenie zakładu produkcyjnego w strefie z wykorzystaniem części zamiennych wyprodukowanych we własnym zakresie, zakupionych od dostawców zewnętrznych i dostosowanych do potrzeb naprawianych urządzeń,
  • naprawy gwarancyjne wykonywane przez serwisantów zewnętrznych z wykorzystaniem części produkowanych w strefie na terenie zakładu lub/i towarów zakupionych poza strefą i przerobionych (dostosowanych) do potrzeb urządzeń na terenie strefy,
  • naprawy pogwarancyjne i pozagwarancyjne wykonywane przez serwisantów zewnętrznych z wykorzystaniem części produkowanych w strefie na terenie zakładu lub/i towarów zakupionych poza strefą i przerobionych (dostosowanych) do potrzeb urządzeń na terenie strefy,
  • naprawy gwarancyjne, pogwarancyjne i pozagwarancyjne wykonywane przez serwisantów zewnętrznych z wykorzystaniem towarów, materiałów zakupionych w kraju lub za granicą od podmiotów trzecich i następnie wliczonych do faktury (rachunku) za wykonaną usługę serwisową dla Spółki.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

  1. Czy przychód uzyskiwany przez Spółkę z usług serwisowych (nieobjętych gwarancją) polegających na naprawie u nabywcy, tj. poza terenem strefy, sprzedanych urządzeń chłodniczych wyprodukowanych przez Spółkę na terenie SSE korzysta ze zwolnienia określonego w art. 17 ust. 1 pkt 34 z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 ze zm., dalej: „updop”) jeżeli:
    • serwisant zewnętrzny w wyniku naprawy wymienia elementy na nowe części wyprodukowane na terenie strefy lub/i towary zakupione poza strefą i przerobione (dostosowane) do potrzeb urządzeń na terenie strefy i następnie Spółka otrzymuje fakturę (rachunek) za wyświadczoną usługę serwisową...
    • serwisant zewnętrzny w wyniku naprawy wymienia uszkodzone, zużyte elementy na nowe towary handlowe (tj. części kupione od podmiotów trzecich)/następnie Spółka otrzymuje fakturę (rachunek) za wyświadczoną usługę serwisową...
  2. Czy przychód uzyskiwany przez Spółkę z usług serwisowych (objętych gwarancją i nie objętych gwarancją) polegających na naprawie u nabywcy, tj. poza terenem strefy, sprzedanych urządzeń chłodniczych wyprodukowanych przez Spółkę na terenie SSE korzysta ze zwolnienia określonego w art. 17 ust. 1 pkt 34 updop, jeżeli:
    • pracownik Spółki w wyniku naprawy wymienia elementy na nowe części wyprodukowane na terenie strefy lub/i towary zakupione poza strefą i przerobione (dostosowane) do potrzeb urządzeń na terenie strefy i następnie Spółka obciąża odbiorcę fakturą za wykonaną usługę serwisową...
    • pracownik Spółki w wyniku naprawy wymienia uszkodzone, zużyte elementy na nowe towary handlowe (tj. części kupione od podmiotów trzecich) i następnie Spółka obciąża odbiorcę fakturą za wykonaną usługę serwisową...
  3. Czy przychód uzyskiwany przez Spółkę z tytułu obciążenia kontrahenta wizytą serwisanta w przypadku, gdy nie była ona konieczna lub awaria urządzenia nastąpiła z winy kontrahenta korzysta ze zwolnienia określonego w art. 17 ust. 1 pkt 34 updop...


Zdaniem Spółki, z przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia wynika, iż Spółka zgodnie z posiadanym zezwoleniem wykonuje na terenie SSE działalność produkcyjną, handlową i usługową. Spółka wykonuje m.in. naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne dotyczące sprzedanych urządzeń chłodniczych z wyposażeniem wyprodukowanych na terenie strefy. Zdaniem Spółki, przychód z wykonywanych przez Spółkę usług serwisowych szczegółowo opisanych powyżej, oznaczonych pytaniami od 1 do 3 polegających m.in. na wymianie części wyprodukowanych na terenie strefy, jak i zakupionych od podmiotów trzecich, wykonywanych przez pracowników Spółki lub podwykonawców zewnętrznych należy uznać jako przychód z działalności strefowej. Wykonywana przez Spółkę usługa serwisowa wymaga interwencji pracowników działu serwisu Spółki polegającego na nieobjętej lub objętej gwarancją naprawie urządzeń wyprodukowanych przez Spółkę oraz na zainstalowaniu w tym urządzeniu nowej części lub zmiany ustawień parametrów urządzenia np. parametrów chłodzenia itp. W niniejszym przypadku wymiana części polega na zainstalowaniu nowej części wyprodukowanej na terenie strefy lub przetworzonej na terenie zakładu produkcyjnego w strefie jako półprodukt np. wymiana pokryw szklanych, rolet zewnętrznych. Wykonywane przez Spółkę usługi serwisowe są częścią zawartej umowy na sprzedaż urządzeń. Zgodnie bowiem z zawartą umową sprzedaży Wnioskodawca zobowiązany jest do świadczenia przez pewien okres usług serwisowych 12-36 miesięcy od daty zakupu. Również po ustaniu tego okresu Spółka w sposób odpłatny świadczy usługi serwisowe wcześniej wyprodukowanych i sprzedanych urządzeń. W większości przypadków decyduje o tym zaufanie klienta, znajomość technologii działania oraz fachowe doradztwo pracowników Spółki. Ponieważ urządzenia chłodnicze znajdują się u klientów zarówno na terenie całej Polski jak i wielu krajach Europy i innych kontynentów np. RPA, Afryka, Rosja, Brazylia koniecznym staje się korzystanie z usług podwykonawców zewnętrznych.

Aby nie narażać Spółki miedzy innymi na dodatkowe koszty organizuje się realizację zlecenia serwisowego w możliwe jak najkrótszym czasie aby minimalizować straty surowcowa, towarowe posiadaczy urządzeń chłodniczych, w tym zapłaty ewentualnych odszkodowań. Z tego powodu działalność prowadzona w części „u klienta” nie może być potraktowana jako odrębna działalność, prowadzona poza granicami specjalnej strefy ekonomicznej, a tym samym dochód z takiej działalności nie może być traktowany jako dochód podlegający opodatkowaniu na zasadach ogólnych: usługa wykonywana jest w ramach jednego zlecenia, zlecenie jest funkcjonalnie powiązane z przedmiotem wykonywanym na terenie strefy, w ramach zezwolenia. Jak już podkreślono zgodnie z warunkami zawieranych umów naprawa urządzeń dokonywana jest poza terenem strefy tj. u nabywcy, ponieważ za względu na ich właściwości, złożoną budowę i duże gabaryty oraz czas, koszty transportu nie jest możliwe przewożenie tych urządzeń na teren zakładu (strefy) producenta. Należy zatem uznać, iż przychód z usługi serwisowej polegającej m.in. na wymianie elementu na nowy wyprodukowany na terenie strefy podlega w całości (obciążenie godzinowe, koszty przejazdu, części wyprodukowane na terenie straty, części przerobione na terenie zakładu w strefie i dostosowane do urządzeń chłodniczych itp.) zwolnieniu jako przychód z działalności strefowej. Wykonywana usługa serwisowa wraz z dostawą urządzenia stanowi kompleksowy przedmiot umowy i mieści się w PKWiU 33.12 określonym w zezwoleniu jako naprawa i konserwacja wyrobów wymienionych w zezwoleniu. Zdaniem Spółki, również przychód z wykonywanych przez Spółkę usług serwisowych świadczonych w całości przez serwisantów zewnętrznych polegających m.in. na wymianie części tj. towarów zakupionych od podmiotów trzecich (w pobliżu miejsca awarii) należy uznać jako przychód z działalności strefowej. Wykonywana przez Spółkę usługa serwisowa wymaga działania pracowników Spółki polegającego na nieobjętej gwarancją naprawie sprzętu wyprodukowanego przez Spółkę na terenie strefy, na wymianie w tym urządzeniu uszkodzonej (zużytej) części oraz fachowym doradztwie producenta urządzenia chłodniczego podczas wykonywania zlecenia przez serwisanta zewnętrznego.

Zdaniem Wnioskodawcy, koszty poniesione przez Spółkę z tytułu pokrycia kosztów usługi serwisowej w ramach obsługi reklamacji na częściach wyprodukowanych na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej są bezpośrednio związane z prowadzoną, przez Spółkę działalnością gospodarczą i w związku z tym stanowią tzw. koszty strefowe. Bez znaczenia jest fakt, ze usługa serwisowa w ramach obsługi reklamacji (gwarancyjna lub pogwarancyjna) wykonywana jest poza terenem strefy przez podmiot zewnętrzny (serwisanci zewnętrzni). Zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (Dz. U. Nr 123, poz. 600 z późn. zm. - dalej „ustawa o SSE”), dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy w ramach zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 przez osoby prawne lub osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą są zwolnione od podatku dochodowego, odpowiednio na zasadach określonych w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych lub w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zgodnie natomiast z art. 16 ust. 1 ustawy o SSE, podstawą do korzystania z pomocy publicznej, udzielanej zgodnie z ustawą, jest zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie danej strefy, uprawniające do korzystania z pomocy publicznej, zwane dalej zezwoleniem.

Z powyższego wynika, że ustawodawca określił, iż zwolniony od podatku dochodowego od osób prawnych jest dochód uzyskany z działalności w strefie. Określenie wysokości dochodu, który podlega zwolnieniu, wpływa na koszt uzyskania przychodu.

W obowiązujących aktach prawnych nie jest natomiast określone, w jaki sposób należy kwalifikować poniesiony wydatek: czy do działalności strefowej czy do pozastrefowej, w sytuacji gdy koszt związany jest z przychodami osiągniętymi z działalności strefowej, ale miejsce jego faktycznego poniesienia znajduje się poza terenem Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

Ustawodawca ustalił ogólną definicję kosztów uzyskania przychodów. Mając na uwadze brzmienie art. 7 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz fakt, że podstawą opodatkowania w podatku dochodowym od osób prawnych jest dochód, należy zwrócić uwagę na pojecie kosztów uzyskania przychodu, ponieważ ustalenie wysokości tych kosztów jest niezbędne dla prawidłowego ustalenia wysokości dochodów, w tym przypadku dochodów zwolnionych z opodatkowania. Jest to zatem jedna z dwóch koniecznych wielkości pozwalająca na prawidłowe ustalenie podstawy opodatkowania. Wśród spotykanych w literaturze fachowej i interpretacjach Ministra Finansów przesłanek kosztów uzyskania przychodów wymienia się między innymi:

  • poniesienie kosztu przez podatnika,
  • poniesiony koszt jest rzeczywisty (definitywny),
  • poniesiony koszt pozostaje w związku z prowadzoną przez podatnika działalnością gospodarczą,
  • koszt został poniesiony w celu uzyskania przychodów lub może mieć wpływ na wielkość osiągniętych przychodów,
  • koszt powinien być właściwie udokumentowany.

W ocenie Spółki wszystkie wydatki poniesione i związane z usługą serwisową w ramach obsługi reklamacji urządzeń chłodniczych wyprodukowanych przez Spółkę na terenie strefy spełniają powyższe warunki. Usługa serwisowa gwarancyjna i pogwarancyjna, świadczona przez własnych pracowników (koszty delegacji, przejazdów, wynagrodzenia, sprzętu itp.) lub serwisantów zewnętrznych (faktury, rachunki za wyświadczone usługi serwisowe) dotyczy produktów wytwarzanych przez Spółkę i w związku z tym łączy się z kolejnymi zamówieniami na produkty wytwarzane przez zakład produkcyjny w strefie.

Kontrahenci handlowi w dużej części są to sieci sklepów o zasięgu globalnym, w przypadku braku właściwej obsługi na dostarczanym przez Spółkę produkcie, mogą, w ocenie Spółki, znaleźć nowego kontrahenta, który zapewni dostawy produktów tym razem z usługą, serwisową w ramach obsługi reklamacji. Jest to uzasadnione ryzyko handlowe, które Spółka ma prawo minimalizować poprzez ponoszenie kosztów wpływających na przyszłe przychody. Dodatkowo musi mieć na uwadze specyficzny charakter produkowanych wyrobów, ich rozmieszczenie geograficzne, możliwość narażenia na duże straty klientów w przypadku jakiejkolwiek awarii urządzenia. Nie można traktować wszystkich poniesionych przez Spółkę wydatków związanych z obsługą zleceń serwisowych gwarancyjnych i pozagwarancyjnych, tj.:

  • kosztów wyjazdów służbowych pracowników, ich wynagrodzeń,
  • koszów pracowników obsługujących realizację zleceń (pracownicy działu serwisu Spółki) i koordynację ich wykonania przez poszczególnych serwisantów własnych i działających w ramach zawartych umów na świadczenia usług w poszczególnych rejonach kraju i poza jego granicami,
  • kosztów wyprodukowanych części zamiennych do urządzeń chłodniczych wraz z wyposażeniem,
  • kosztów materiałów przetworzonych i dostosowanych do potrzeb konkretnych urządzeń chłodniczych,
  • kosztów usług serwisowych wyświadczonych przez serwisantów zewnętrznych (dojazd, wykonane prace, przeszkolenia obsługi w zakresie obsługi, wymiana części zepsutych lub awaryjnych,
  • kosztów zakupionych części zamiennych do urządzeń chłodniczych wraz z wyposażeniem zakupionych przez serwisantów zewnętrznych od podmiotów trzecich,

jako kosztów pośrednich niezwiązanych z działalnością produkcyjną, handlową i usługową w zakresie objętym zezwoleniem na prowadzenie działalności w Specjalnej Strefie Ekonomicznej. Nie jest to także odrębna działalność prowadzona poza terenem strefy a tylko konieczna kontynuacja procesu sprzedaży i obsługi klienta w zakresie sprzedanych urządzeń chłodniczych. Usługi serwisowe na produkowanych w strefie urządzeniach wymagają z przyczyn:

  • ekonomicznych (ograniczenia kosztów),
  • logistycznych (krótki czas dojazdu serwisanta),
  • technologicznych (znajomość technologii produkcji i powiązań technologiczno-technicznych systemów chłodzenia),

aby zostały przeprowadzone i zrealizowane poprawnie, bez zbędnej zwłoki przez specjalistów zarówno wśród serwisantów zatrudnionych w Spółce jak i świadczących usługi jako podwykonawcy zewnętrzni. Zdaniem Spółki, koszt napraw gwarancyjnych i pogwarancyjnych oraz przychody uzyskane z tytułu obciążenia kontrahentów wykonanymi usługami serwisowymi, szczegółowo opisanymi w pytaniach od 1 do 3, dotyczących sprzedanych wyrobów wyprodukowanych na terenie strefy stanowi w całości (obciążenia godzinowe, koszt przejazdu, części tj. zarówno handlowe jak i wyprodukowane, przetworzone, dostosowane do potrzeb konkretnego urządzenia na terenie strefy) koszt uzyskania przychodów z działalności strefowej. Poniesiony przez Spółkę koszt i uzyskany przychód będzie bowiem nierozerwalnie związany z przychodem z działalności objętej zwolnieniem.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Do wniosku Spółka dołączyła kserokopię Zezwolenia na prowadzenia działalności gospodarczej na terenie SSE. Należy jednak zauważyć, że wydając interpretację w trybie art. 14b Ordynacji podatkowej Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, nie przeprowadza postępowania dowodowego w związku z czym nie jest obowiązany, ani uprawniony do ich oceny; jest związany wyłącznie opisem stanu faktycznego przedstawionym przez Wnioskodawcę i jego stanowiskiem.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach ul. Prymasa S. Wyszyńskiego 2, 44-100 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – j.t. Dz. U. z dnia 14 marca 2012 r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.


Referencje


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj