Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPP1/443-238/13-2/AP
z 4 czerwca 2013 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 13 marca 2013 r. (data wpływu 18 marca 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wystawienia faktury końcowej - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 18 marca 2013 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wystawienia faktury końcowej.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
W 2011 r. podatnik jako podwykonawca zawarł umowę z kontrahentem tj. generalnym wykonawcą. Wartość kontraktu opiewała na kwotę 2 506 237,49 zł czyli 3 082 672,12 zł brutto. Przedmiotem umowy była dostawa i montaż urządzeń gastronomicznych we wskazanym przez kontrahenta obiekcie użyteczności publicznej. Z generalnym wykonawcą umowy podpisało wielu podwykonawców na realizację określonych prac. Strony podpisały trzy dokumenty składające się na umowę, do której dołączono także Ogólne Warunki Umowy Generalnego Wykonawcy. Zgodnie z jednym z dokumentów strony przewidziały płatność przez kontrahenta zaliczki w wysokości 500 000 zł płatnej w dwóch ratach. Zaliczki wpłynęły w umówionych następujących po sobie datach, po czym podatnik wystawił odpowiednio dwie faktury zaliczkowe. W toku realizacji na skutek opóźnień w realizacji kontraktu przez Generalnego Wykonawcę dostawa i montaż odbywały się sukcesywnie, w określonych etapach. Po każdym zrealizowanym etapie dostawy i montażu części urządzeń wystawiane były odpowiadające wartościom poszczególnych dostaw i robót faktury. I tak podatnik w związku z realizacją ww. umowy wystawił odpowiednio faktury:
- fv nr 1 zaliczkowa na kwotę netto 250 000 zł tj. brutto 307 500,00 zł jako zaliczka
- fv nr 2 zaliczkowa na kwotę netto 250 000 zł tj. brutto 307 500,00 zł jako zaliczka
- fv nr 3 na kwotę 259 257,00 zł netto czyli 318 886,11 zł brutto jako roboty wykonane w toku umowy
- fv nr 4 na kwotę 28 806,33 zł czyli 35 431,79 zł brutto jako roboty wykonane w toku umowy
- fv nr 5 na kwotę 1 208 042,96 zł czyli 1 485 892,84 zł brutto jako roboty wykonane w toku umowy
- fv nr 6 wystawiona w kwietniu 2012 r. na kwotę 510 131,20 zł czyli 627 461,38 zł brutto, która w istocie została wystawiona po wykonaniu przez podwykonawcę w związku z realizacją ww. umowy ostatniej dostawy i montażu części urządzeń będących przedmiotem umowy jako roboty wykonane w toku umowy. Do tej faktury wystawiono następnie fakturę korygującą, w której po korekcie w poz. 1 wskazano na kwotę 1 010 131,20 zł netto czyli 1 242 461,38 zł brutto jako roboty wykonane w toku umowy, pod poz. 2 i 3 wysokość zaliczek ze wskazaniem danych co do faktur zaliczkowych czyli - 250 000 zł tj. - 307 500,00 zł brutto jako rozliczenie zaliczki nr 1 oraz – 250 000 zł netto tj. – 307 500,00 zł brutto jako rozliczenie zaliczki nr 2 wskazując do zapłaty kwotę 510 131,20 zł czyli 627 461,38 zł brutto. Jednak ww. faktura korygująca została odesłana bez księgowania przez kontrahenta jak i następnie przez wystawcę, w związku z czym ostatecznie została wystawiona
- fv nr 7 w czerwcu 2012 r. na kwotę do zapłaty równą 0 zł stanowiącą zgodnie z § 10 ust. 5 (obecnie 3) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług rozliczenie zaliczek czyli wystawioną na kwotę łącznie sumy zaliczek tj. 615 000 zł brutto jako roboty wykonane w toku umowy z odliczeniem od tej kwoty sumy zaliczek nr 1 i 2 opiewających łącznie na kwotę 615 000 zł ze wskazaniem danych co do ww. faktur zaliczkowych.
Ogólnie faktury wystawione przez podatnika przedstawiają się następująco:
<
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.