Interpretacja Urzędu Skarbowego w Tomaszowie Mazowieckim
U.S.I/1.415-377/04
z 20 lutego 2004 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego
Sygnatura
U.S.I/1.415-377/04
Data
2004.02.20



Autor
Urząd Skarbowy w Tomaszowie Mazowieckim


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Koszty uzyskania przychodów

Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Pobór podatku lub zaliczek na podatek przez płatników --> Roczne obliczenie podatku przez płatnika


Słowa kluczowe
informacja imienna
koszty uzyskania przychodów
pracodawca
pracownik
przychody ze stosunku pracy
stosunek pracy
umowa o pracę


Pytanie podatnika
Urząd Gminy zatrudnia pracownika na umowę o pracę. Pracownik ten ma jednocześnie zawartą umowę o pracę z innym pracodawcą (Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej). Pragniemy jednocześnie nadmienić, iż Urząd Gminy prowadzi obsługę finansową GOPS-u, zatem występuje jako płatnik dla pracowników GOPS-u.
Mając na uwadze powyższe zwracamy się z zapytaniem:
  1. Czy wskazanemu pracownikowi przysługują koszty uzyskania przychodu z obydwu umów?
  2. Czy pracownik powinien mieć wystawione dwa odrębne dokumenty PIT-11 (tzn. z tyt. umowy z Urzędem Gminy i z tyt. umowy z GOPS), czy też można sporządzić jeden dokument z odpowiednim wskazaniem uwzględnionych kosztów uzyskania przychodów ?


Na podstawie art. 14a § 1, art. 17 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 ze zm.) przy przyjęciu, że podane w piśmie Nr FnB 3343-5/1/2004 z dnia 23 stycznia 2004 r. oraz piśmie uzupełniającym Nr FnB 3343-5/2/2004 z dnia 09 lutego 2004 r. dane są zgodne ze stanem faktycznym i nie toczy się postępowanie podatkowe lub kontrola podatkowa albo postępowanie przed sądem administracyjnym, Naczelnik Urzędu Skarbowego w Tomaszowie Maz. uprzejmie informuje, że zgodnie z art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.) w terminie do końca lutego roku następującego po roku podatkowym płatnicy, o których mowa w art. 31 i 33-35, w przypadku gdy nie dokonują rocznego obliczenia podatku, są obowiązani przekazać podatnikowi i urzędowi skarbowemu właściwemu ze względu na miejsce zamieszkania podatnika imienne informacje o wysokości dochodu oraz potrąconych przez płatnika w roku podatkowym składek na ubezpieczenia emerytalne, rentowe i chorobowe, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b, składki na ubezpieczenie zdrowotne pobranej w roku podatkowym przez płatnika i składki na ubezpieczenie zdrowotne odliczonej, z zastrzeżeniem art. 27b ust. 1 pkt 2 i ust. 2, a także należnego i pobranego podatku, sporządzone według ustalonego wzoru.

Stosownie do art. 22 ust. 2 w/w ustawy koszty uzyskania przychodów z tytułu stosunku służbowego, stosunku pracy, spółdzielczego stosunku pracy oraz pracy nakładczej w przypadku gdy:

  1. podatnik uzyskuje przychody od jednego zakładu pracy - wynoszą 102,25 zł miesięcznie, a za rok podatkowy nie więcej niż 1.227,00 zł,
  2. podatnik uzyskuje przychody równocześnie od więcej niż jednego zakładu pracy - nie mogą przekroczyć łącznie 1.840,77 zł za rok podatkowy.

Ze złożonego pisma wynika, że zarówno Urząd Gminy, jak i Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej zatrudniają pracownika na umowę o pracę oraz, że płatnikiem wynagrodzeń z obu zakładów pracy jest Urząd Gminy, dlatego też koszty uzyskania przychodu przysługują z obu zakładów pracy. Płatnik po zakończeniu roku składa jedną informację, w której wykazuje koszty do wysokości limitu - nie mogą przekroczyć 1.840,77 zł w 2003 roku.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj