Interpretacja Izby Skarbowej w Rzeszowie
IS.II/1-0050/5/03
z 22 marca 2004 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego
Sygnatura
IS.II/1-0050/5/03
Data
2004.03.22



Autor
Izba Skarbowa w Rzeszowie


Temat
(Podatek od towarów i usług oraz podatek akcyzowy) --> Przepisy ogólne --> Definicje pojęć


Słowa kluczowe
czasopisma
klasyfikacja statystyczna
sprzedaż towarów
świadczenie usług
towar
usługi


Pytanie podatnika
Czy sprzedaż powierzchni w czasopismach i gazetach należy traktować jako sprzedaż towaru?


Dyrektor Izby Skarbowej w Rzeszowie w oparciu o art. 14b ustawy z dnia 29.08.1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 ze zm.) zmienia stanowisko Naczelnika Drugiego Urzędu Skarbowego w Rzeszowie zawarte w piśmie z dn. 19.01.2004 r. (znak: II US-II/443/2/2004) będące odpowiedzią na zapytanie w sprawie stosowania przepisów ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym, gdyż jest ono nieprawidłowe.

Z przedstawionych dokumentów wynika, iż problem sprowadza się do rozstrzygnięcia kwestii czy sprzedaż powierzchni w czasopismach i gazetach należy traktować jako sprzedaż towaru.

Dyrektor tut. organu zauważa, iż zgodnie z definicją zawartą w art. 4 pkt 1 ustawy z dnia 8.01.1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 11, poz. 50 ze zm.) za towary uznaje się rzeczy ruchome, jak również wszelkie postacie energii, budynki, budowle lub ich części, będące przedmiotem czynności określonych w art. 2, które wymienione są w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej.

W świetle powyższego, Dyrektor Izby Skarbowej w Rzeszowie stwierdza, iż nie można przedmiotu transakcji opisanego przez stronę jako „powierzchnia w czasopismach i gazetach” uznać za towar, bowiem nie może być ona zaklasyfikowana do żadnej z wymienionych kategorii. W szczególności powierzchni reklamowej w prasie nie można uznać za rzecz ruchomą. Zatem za uzasadnione należy uznać twierdzenie, iż przedmiot transakcji nie jest towarem. Natomiast przez usługi – w rozumieniu art. 4 pkt 2 lit. a ustawy o VAT – uważa się usługi wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej. W tym miejscu zwrócić należy uwagę, iż sprzedaż miejsca w prasie na cele reklamowe, ogłoszeniowe zgodnie z Wykazem Interpretacji Klasyfikacyjnych w zakresie Systematycznego Wykazu Wyrobów oraz Klasyfikacji Usług zaklasyfikowana została do usług reklamowych i obsługi biurowej (symbol 89301). Wobec powyższego w przedmiotowej sprawie sprzedaż powierzchni w czasopismach i gazetach zaliczyć należy do sprzedaży usług.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj