Interpretacja Izby Skarbowej w Rzeszowie
IS.II/1-0050/5/03
z 22 marca 2004 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego
Sygnatura
IS.II/1-0050/5/03
Data
2004.03.22
Autor
Izba Skarbowa w Rzeszowie
Temat
(Podatek od towarów i usług oraz podatek akcyzowy) --> Przepisy ogólne --> Definicje pojęć
Słowa kluczowe
czasopisma
klasyfikacja statystyczna
sprzedaż towarów
świadczenie usług
towar
usługi
Pytanie podatnika
Czy sprzedaż powierzchni w czasopismach i gazetach należy traktować jako sprzedaż towaru?
Dyrektor Izby Skarbowej w Rzeszowie w oparciu o art. 14b ustawy z dnia 29.08.1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 ze zm.) zmienia stanowisko Naczelnika Drugiego Urzędu Skarbowego w Rzeszowie zawarte w piśmie z dn. 19.01.2004 r. (znak: II US-II/443/2/2004) będące odpowiedzią na zapytanie w sprawie stosowania przepisów ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym, gdyż jest ono nieprawidłowe. Z przedstawionych dokumentów wynika, iż problem sprowadza się do rozstrzygnięcia kwestii czy sprzedaż powierzchni w czasopismach i gazetach należy traktować jako sprzedaż towaru. Dyrektor tut. organu zauważa, iż zgodnie z definicją zawartą w art. 4 pkt 1 ustawy z dnia 8.01.1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 11, poz. 50 ze zm.) za towary uznaje się rzeczy ruchome, jak również wszelkie postacie energii, budynki, budowle lub ich części, będące przedmiotem czynności określonych w art. 2, które wymienione są w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej. W świetle powyższego, Dyrektor Izby Skarbowej w Rzeszowie stwierdza, iż nie można przedmiotu transakcji opisanego przez stronę jako „powierzchnia w czasopismach i gazetach” uznać za towar, bowiem nie może być ona zaklasyfikowana do żadnej z wymienionych kategorii. W szczególności powierzchni reklamowej w prasie nie można uznać za rzecz ruchomą. Zatem za uzasadnione należy uznać twierdzenie, iż przedmiot transakcji nie jest towarem. Natomiast przez usługi – w rozumieniu art. 4 pkt 2 lit. a ustawy o VAT – uważa się usługi wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej. W tym miejscu zwrócić należy uwagę, iż sprzedaż miejsca w prasie na cele reklamowe, ogłoszeniowe zgodnie z Wykazem Interpretacji Klasyfikacyjnych w zakresie Systematycznego Wykazu Wyrobów oraz Klasyfikacji Usług zaklasyfikowana została do usług reklamowych i obsługi biurowej (symbol 89301). Wobec powyższego w przedmiotowej sprawie sprzedaż powierzchni w czasopismach i gazetach zaliczyć należy do sprzedaży usług. |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.