Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPP3/443-732/12-4/RD
z 26 września 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPP3/443-732/12-4/RD
Data
2012.09.26



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Przepisy ogólne --> Czynności opodatkowane

Podatek od towarów i usług --> Odliczenie i zwrot podatku. Odliczanie częściowe --> Odliczenie i zwrot podatku --> Odliczenie podatku


Słowa kluczowe
prawo do odliczenia
premia pieniężna
świadczenie usług


Istota interpretacji
Uznanie za usługę podlegająca opodatkowaniu czynności za które wypłacana jest premia pieniężna oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur otrzymanych od kontrahenta.



Wniosek ORD-IN 657 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz.U. z 2012 r. poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (DzU. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 16.07.2012 r. (data wpływu 23.07.2012 r.), uzupełnionym w dniu 04.09.2012 r. (data wpływu 07.09.2012 r.) na wezwanie tut. Organu z dnia 29.08.2012 r. (skutecznie doręczone w dniu 31.08.2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z otrzymanych faktur dokumentujących premie pieniężne - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23.07.2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z otrzymanych faktur dokumentujących premie pieniężne.

Wniosek uzupełniony został pismem z dnia 31.08.2012 r., złożonym w dniu 04.09.2012 r. (data wpływu 07.09.2012 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie Organu z dnia 29.08.2012 r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca jest producentem profesjonalnych systemów tras kablowych i nośnych dla kabli i przewodów energetycznych, teleinformatycznych i innych. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca zawarł umowy handlowe z sieciami hurtowni elektrotechnicznych oraz grupami dystrybucyjnymi. W umowach tych zostały określone warunki, po spełnieniu których jest zobowiązany wypłacić hurtowni dodatkową premię pieniężną tzw. bonus. Wartość tej premii pieniężnej jest wynikiem iloczynu zrealizowanych obrotów netto i ustalonego w umowie procentu. Z obrotów netto często wyłączane są kwoty odzwierciedlające realizację konkretnej inwestycji, przy realizacji której udzielono dodatkowego upustu i którą realizowano na oddzielnych warunkach przewidzianych w ofercie i zamówieniu. Powoduje to, że nie wszystkie dostawy do danego kontrahenta z konkretnego okresu podlegają premii pieniężnej.

  1. realizowanie zakupów wg ściśle określonych w umowie progów ich wartości - im wyższa wartość tym wyższy procent, a tym samym wyższa premia pieniężna i znaczny wpływ na wzrost zakupu;
  2. branie udziału przez dostawcę w funkcjonującym u odbiorcy Programie Lojalnościowym, którym objęte są produkty Dostawcy; w programie tym Dostawca wyraża zgodę na wykorzystanie nazwy i logo swojej firmy, znaków towarowych, danych technicznych i zdjęć produktów;
  3. kupowanie określonych, ustalonych w umowie konkretnych grup produktów;
  4. terminowe realizowanie zobowiązań;
  5. aktywna sprzedaż produktów nabytych u dostawcy.

Wypłacenie bonusa warunkowane jest wykonaniem usług marketingowych z Karty Usług Marketingowych, która jest załącznikiem do umów handlowych.

Wnioskodawca zawarł także umowy z kontrahentami, które obejmują powiązania trójstronne /producent - podmiot zarządzający grupą kapitałową - hurtownia/. Hurtownia ma bezpośredni związek z firmą Wnioskodawcy, natomiast podmiot zarządzający grupą kapitałową ma bezpośredni związek z hurtownią i realizuje wspólne cele marketingowe. Obrót handlowy z grupą zarządzającą nie istnieje. Jedyne ogniwo wiążące Wnioskodawcę z tym podmiotem to umowa. Jednakże Wnioskodawca przyznaje premię pieniężną każdemu oddzielnie, zarówno hurtowni jak i grupie zarządzającej. W umowie zostały wymienione podmioty gospodarcze, którym przysługują premie pieniężne.

Premie pieniężne dokumentowane są przez odbiorców fakturami VAT, których integralną częścią jest załącznik z listą działań jakie podlegają wynagrodzeniu.

W uzupełnieniu do wniosku Wnioskodawca podaje, że warunkiem wypłacenia premii pieniężnej, określonej w umowie jest oprócz zrealizowania umownego poziomu zakupów i terminowego realizowania zapłat także podejmowanie innych czynności, w tym marketingowych takich m.in. jak: ekspozycja produktów Wnioskodawcy, rozpowszechnianie materiałów reklamowych, technicznych, badanie rynku lokalnego poprzez wywiad z klientem, badanie potrzeb klienta w zakresie oferowanego produktu, zamieszczanie informacji na stronie internetowej.

Aktywna sprzedaż produktów nabytych u dostawcy wiąże się z wykonywaniem działań marketingowych przez kontrahentów. Działania ujęte są w Kartę Usług Marketingowych:

  • utrzymanie stanów magazynowych dla celów płynnej sprzedaży,
  • ekspozycja produktów dostawcy,
  • szkolenie dla pracowników w zakresie oferty produktowej,
  • szkolenie dla klientów w zakresie informacji o dostawcy i jego ofercie,
  • rozpowszechnianie materiałów reklamowych,
  • rozpowszechnianie materiałów technicznych,
  • zamieszczanie informacji na stronie internetowej,
  • zamieszczanie informacji w materiałach informacyjnych dystrybutora,
  • ofertowanie produktów do bieżącej sprzedaży,
  • zachęcanie klientów do zakupu poprzez prezentację produktów i ich danych technicznych,
  • badanie rynku lokalnego poprzez wywiad z klientem,
  • badanie potrzeb klienta w zakresie oferowanego produktu,
  • umieszczanie produktów w ofertach i przetargach,
  • udział w akcji promocyjnej organizowanej przez dostawcę,
  • zatowarowanie w nowe produkty,
  • udział w akcji wsparcia sprzedaży - dla handlowców,
  • udział w akcji wsparcia sprzedaży - dla klienta.

Wg umowy trójstronnej hurtownia podejmuje działania polegające na prowadzeniu stałych działań marketingowych mających na celu promowanie i oferowanie sprzedaż towarów dostawcy przy zachowaniu najwyższej staranności o dobry wizerunek dostawcy i jego produktów. Działania marketingowe to m.in. utrzymanie stanów magazynowych dla celów płynnej sprzedaży, ekspozycja produktów dostawcy, szkolenie dla pracowników w zakresie oferty produktowej, szkolenie dla klientów w zakresie informacji o dostawcy i jego ofercie, rozpowszechnianie materiałów reklamowych, rozpowszechnianie materiałów technicznych, zamieszczanie informacji na stronie internetowej, zamieszczanie informacji w materiałach informacyjnych dystrybutora, ofertowanie produktów do bieżącej sprzedaży zachęcanie klientów do zakupu poprzez prezentację produktów i ich danych technicznych, badanie rynku lokalnego poprzez wywiad z klientem, badanie potrzeb klienta w zakresie oferowanego produktu, umieszczanie produktów w ofertach i przetargach, udział w akcji promocyjnej organizowanej przez dostawcę, zatowarowanie w nowe produkty, udział w akcji wsparcia sprzedaży dla handlowców, udział w akcji wsparcia sprzedaży - dla klienta.

Wg umowy trójstronnej podmiot zarządzający nadzoruje i wspiera działania członków swojej grupy w zakresie wykonywanych usług marketingowych dla dostawcy poprzez realizację wspólnych celów marketingowych zmierzających do zwiększenia zainteresowania produktami dostawcy.

Zdaniem Wnioskodawcy przysługuje mu prawo do odliczenia podatku VAT wykazanego w otrzymanej od odbiorcy fakturze dokumentującej „bonus”. Przyznane premie pieniężne są odrębnym przedmiotem opodatkowania. W związku z tym na podstawie art. 5 ust. 1 pkt 1 w powiązaniu z art. 8 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług Wnioskodawca uznaje, iż wypłacana premia pieniężna stanowiąc zapłatę za świadczenie usług, podlega opodatkowaniu na ogólnych zasadach i przysługuje mu prawo do odliczenia podatku VAT wykazanego w tych fakturach na podstawie art. 86 ustawy o podatku od towarów i usług.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

  1. Czy realizowanie przez nabywcę wszystkich warunków zawartych w umowie można uznać za wykonanie usługi...
  2. Czy wynagrodzenie za wykonanie tychże usług podlega opodatkowaniu podatkiem VAT...
  3. Czy od tego wynagrodzenia przysługuje prawo odliczenia podatku VAT wykazanego w otrzymanej od odbiorcy fakturze dokumentującej przyznany bonus...

Zdaniem Wnioskodawcy:

Zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54 z 2004 r., poz. 535 z późn. zmianami) przez świadczenie usług, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7. Usługa ma natomiast charakter odpłatny wtedy, gdy świadczący ją podmiot uzyskuje świadczenie wzajemne od odbiorcy, pod warunkiem, że między usługą a otrzymanym świadczeniem wzajemnym istnieje bezpośredni związek.

Zmierzając do intensyfikacji procesu sprzedaży produktów oferowanych w ramach prowadzonej przez Wnioskodawcę działalności gospodarczej, dostawca kształtuje wzajemne relacje z nabywcami przez wypłacanie im premii pieniężnych z tytułu dokonanych nabyć określonej wartości czy ilości produktów w określonym czasie, jak też z tytułu aktywności we współpracy przejawiającej się dużym zapotrzebowaniem na produkty dostawcy oraz innymi działaniami przewidzianymi w umowie handlowej.

Ze względu na to, iż działania nabywcy mają bezpośredni wpływ na prawo i wysokość otrzymywanej premii, premia ta jest wynagrodzeniem za osiągnięcie określonego poziomu zakupów bądź za terminowe realizowanie zapłat, a także za aktywność w sprzedaży produktów nabytych u dostawcy.

W ocenie Wnioskodawcy przyznana premia pieniężna nie ma charakteru dobrowolnego, lecz zależy od określonego zachowania odbiorcy. Pomiędzy stronami istnieje zatem relacja zobowiązaniowa, którą należy uznać za świadczenie usługi za wynagrodzeniem. Jej odpłatność została określona jako procent wartości zakupów. Chodzi tu o sytuację, w której konkretna operacja gospodarcza przynosi zindywidualizowane korzyści nabywcy, a wartość wzajemna świadczona w zamian za usługi ściśle związana jest z korzyściami uzyskiwanymi z danej operacji.

Zdaniem Wnioskodawcy przedstawione wyżej postanowienie umowne oraz przytoczona argumentacja świadczą o tym, że premie pieniężne przyznawane nabywcy stanowiąc dodatkową korzyść za spełnienie określonych zachowań pozostają w bezpośrednim związku przyczynowym z obrotem produktami w ramach zawartej umowy. Przyznawane premie pieniężne są odrębnym przedmiotem opodatkowania.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Stosownie do art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Natomiast świadczenie usług, to w myśl art. 8 ust. 1 ustawy, każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

  1. przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej,
  2. zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji,
  3. świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Powołany przepis wskazuje, iż pojęcie świadczenia usług ma bardzo szeroki zakres, gdyż nie obejmuje wyłącznie działań podatnika, lecz również zobowiązanie do powstrzymania się od dokonywania czynności lub do tolerowania czynności bądź sytuacji. Pojęcie usługi, według ustawy, jest bowiem szersze od definicji usługi w rozumieniu klasyfikacji statystycznych. Przez świadczenie usług należy zatem rozumieć każde zachowanie się podatnika – nie będące dostawą towarów – na rzecz innego podmiotu.

Aby uznać dane świadczenie za odpłatne świadczenie usług, musi istnieć stosunek prawny pomiędzy świadczącym usługę a odbiorcą, a w zamian za wykonanie usługi powinno zostać wypłacone wynagrodzenie. Musi istnieć bezpośredni związek pomiędzy świadczoną usługą i przekazanym za nią wynagrodzeniem. Oznacza to, że z danego stosunku prawnego, na podstawie którego wykonywana jest usługa, musi wynikać wyraźna, bezpośrednia korzyść na rzecz świadczącego usługę.

Jak stanowi art. 29 ust. 1 ustawy, podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy lub osoby trzeciej. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

Stosownie do art. 29 ust. 4 cyt. ustawy, podstawę opodatkowania zmniejsza się o kwoty udokumentowanych, prawnie dopuszczalnych i obowiązkowych rabatów (bonifikat, opustów, uznanych reklamacji i skont) i o wartość zwróconych towarów, zwróconych kwot nienależnych w rozumieniu przepisów o cenach oraz zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze, z zastrzeżeniem ust. 4a i 4b.

Podatnicy podejmują różnorodne działania w zakresie intensyfikacji sprzedaży towarów, w efekcie których wypłacane są tzw. premie pieniężne nabywcom. Skutki podatkowe dotyczące wypłacania premii pieniężnych nabywcom uzależnione są od wielu czynników, m. in. od ustalenia, za co faktycznie premie pieniężne zostały wypłacone, tzn. czy ich przyznanie uwarunkowane jest wykonaniem dodatkowych czynności, czy dotyczą konkretnych dostaw, czy też odnoszą się do wszystkich dostaw w określonym czasie itp. W przypadkach, gdy wypłacona premia pieniężna jest związana z konkretną dostawą (dostawami), nawet jeżeli jest to premia wypłacona po dokonaniu zapłaty, powinna być traktowana jak rabat, o którym mowa w cyt. art. 29 ust. 4 ustawy, ponieważ ma bezpośredni wpływ na wartość tej dostawy i w efekcie prowadzi do obniżenia wartości (ceny) dostawy.

W praktyce występują również sytuacje, w których w zamian za udzielenie premii ma miejsce świadczenie innych usług, w tym usług o charakterze promocyjnym, marketingowym, reklamowym, bądź zobowiązanie się do dokonywania zakupów wyłącznie u wypłacającego premie, czy zobowiązanie się do posiadania pełnego asortymentu towarów kontrahenta itp. W takiej sytuacji należy uznać, iż wypłacona premia pieniężna związana jest z określonymi zachowaniami nabywcy, a zatem ze świadczeniem usług przez nabywcę otrzymującego taką premię, które to usługi podlegają opodatkowaniu na ogólnych zasadach.

Z okoliczności sprawy wynika, iż Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności gospodarczej zawarł umowy handlowe z sieciami hurtowni elektrotechnicznych oraz grupami dystrybucyjnymi. W umowach tych zostały określone warunki po spełnieniu których, Wnioskodawca jest obowiązany wypłacić premię pieniężną. Wartość premii jest wynikiem iloczynu zrealizowanych obrotów netto i ustalonego w umowie procentu. Warunkiem wypłacenia premii jest oprócz zrealizowania umownego poziomu zakupów i terminowego realizowania zapłat także podejmowanie innych czynności marketingowych jak: m.in. ekspozycja produktów Wnioskodawcy, rozpowszechnianie materiałów reklamowych, technicznych, zamieszczanie informacji na stronie internetowej. W ramach aktywnej sprzedaży produktów nabytych u dostawcy wiąże się wykonywanie działań marketingowych ujętych w Karcie Usług Marketingowych. Są to m.in. ekspozycja produktów, szkolenie dla pracowników i klientów w zakresie oferty produktowej, rozpowszechnianie materiałów reklamowych i technicznych, umieszczanie produktów w ofertach i przetargach, badanie rynku lokalnego poprzez wywiad z klientem, udział w akcji wsparcia sprzedaży dla handlowców i klienta.

Wnioskodawca zawarł także umowy z kontrahentami, które obejmują powiązania trójstronne. Producent – podmiot zarządzający grupą kapitałową – hurtownia. Wnioskodawca przyznaje premię każdemu oddzielnie. Według umowy trójstronnej hurtownia podejmuje działania polegające na prowadzeniu stałych działań marketingowych mających na celu promowanie i oferowanie sprzedaży towarów dostawcy. Działanie te to m.in. utrzymanie odpowiednich stanów magazynowych, ekspozycja produktów dostawcy, szkolenie dla pracowników i klientów w zakresie oferty produktowej, rozpowszechnianie materiałów reklamowych i technicznych, zamieszczanie informacji na stronie internetowej, udział w akcji wsparcia sprzedaży dla handlowców i klienta. Według umowy trójstronnej podmiot zarządzający nadzoruje i wspiera działania członków swojej grupy w zakresie wykonywanych usług marketingowych dla dostawcy poprzez realizację wspólnych celów marketingowych zmierzających do zwiększenia zainteresowania produktami dostawcy.

Mając na uwadze powyżej przedstawiony opis sprawy oraz powołane przepisy prawa podatkowego stwierdzić należy, iż stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe. Z relacji handlowych, funkcjonujących między Wnioskodawcą a kontrahentami wynika, iż przedmiotowe premie pieniężne udzielane są przez Wnioskodawcę w zamian za całokształt włożonej pracy tj. oprócz zrealizowania umownego poziomu zakupów i terminowego realizowania zobowiązań, premie są wypłacane za wykonanie przez kontrahentów szeregu dodatkowych świadczeń, związanych z aktywną sprzedażą produktów nabywanych u dostawcy. Co istotne w przedmiotowej sprawie zarówno wobec hurtowni elektrotechnicznych oraz grup dystrybucyjnych jak i umów które obejmują powiązania trójstronne, fakt że kontrahenci dodatkowo świadczą na rzecz Wnioskodawcy usługi wsparcia aktywnej sprzedaży (poprzez podjęcie szeroko opisywanych we wniosku czynności marketingowych) stanowi wymierną wartość reklamową i marketingową dla Wnioskodawcy.

Zatem w przedmiotowej sytuacji otrzymanie premii pieniężnych przez kontrahentów od Wnioskodawcy jest rodzajem wynagrodzenia za określone zachowanie się nabywców (tj. kontrahentów Wnioskodawcy) w stosunku do sprzedającego stanowiące świadczenie usługi za wynagrodzeniem na rzecz sprzedającego (tj. Wnioskodawcy).

W konsekwencji powyższego wypłata premii pieniężnej stanowić będzie wynagrodzenie za świadczenie usług, które należy zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy opodatkować podatkiem od towarów i usług na zasadach ogólnych.

Zgodnie z art. 106 ust. 1 ustawy o VAT, podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy (…).

Art. 86 ust. 1 ustawy o VAT stanowi, iż w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Zgodnie z brzmieniem art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy o VAT, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika:

  1. z tytułu nabycia towarów i usług,
  2. potwierdzających dokonanie przedpłaty (zaliczki, zadatku, raty), jeżeli wiązały się one z powstaniem obowiązku podatkowego,
  3. od komitenta z tytułu dostawy towarów będącej przedmiotem umowy komisu
    - z uwzględnieniem rabatów określonych w art. 29 ust. 4.

Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

Ustawodawca umożliwił podatnikom skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego, pod warunkiem spełnienia przez nich zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, tj. zakupione towary i usługi będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy o VAT.

Reasumując, w sytuacji gdy Wnioskodawca wypłaca kontrahentom premie z tytułu zrealizowania wszystkich warunków zawartych w umowie, stwierdzić należy, że przedmiotowe premie stanowią wynagrodzenie za wykonanie usług, o których mowa w art. 8 ust. 1 ustawy przez podmiot otrzymujący premie – kontrahenci. Kontrahenci w takich okolicznościach świadczą na rzecz Wnioskodawcy określone usługi marketingowe oraz reklamowe. W takim przypadku podmiot uprawniony do otrzymania premii pieniężnej jest zobowiązany do wystawienia faktury VAT. W konsekwencji faktury VAT wystawione przez kontrahentów, dokumentujące otrzymane wynagrodzenia, stanowią podstawę do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w nich wykazanego, bowiem nabyte usługi Wnioskodawca wykorzystuje do czynności opodatkowanych. Nie zachodzi w przedmiotowej sprawie również żadna z przesłanek określonych w art. 88 ustawy o VAT.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy uznać należało za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j Dz. U. z 2012 r. poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj