Interpretacja Urzędu Skarbowego w Sosnowcu
PPIV/443-2/04
z 15 marca 2004 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego
Sygnatura
PPIV/443-2/04
Data
2004.03.15
Autor
Urząd Skarbowy w Sosnowcu
Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Koszty uzyskania przychodów
Słowa kluczowe
dokumentowanie
dowody wewnętrzne
dowód księgowy
księga przychodów i rozchodów
opakowania zwrotne
stawki podatku
zapis w księdze
zwolnienia z podatku od towarów i usług
Pytanie podatnika
Jak dokumentować zapisy w księdze przychodów i rozchodów dot. zakupu zużytych palet drewnianych od ludności?
Stosownie do zapisu § 14 ust. 1 i ust. 2 pkt 6 rozporządzenia Ministra Finansów z 26.08.2003 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (Dz. U. Nr 152, poz. 1475 ze zm.) „na udokumentowanie zapisów w księdze, dotyczących niektórych kosztów (wydatków), mogą być sporządzone dokumenty zaopatrzone w datę i podpisy osób, które bezpośrednio dokonały wydatków (dowody wewnętrzne) określające: przy zakupie – nazwę towaru oraz ilość, cenę jednostkową i wartość, a w innych przypadkach - przedmiot operacji gospodarczych i wysokość kosztu (wydatku)”. Dowody, o których mowa, mogą dotyczyć wyłącznie: zakupu od ludności odpadów poużytkowych, stanowiących surowce wtórne, z wyłączeniem zakupu (skupu) metali nieżelaznych oraz przeznaczonych na złom samochodów i ich części składowych. Stanowisko Pani zawarte w ww. piśmie jest zatem słuszne. |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.