Interpretacja Urzędu Skarbowego Łódź-Polesie
IA-4115/13/04
z 20 maja 2004 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego
Sygnatura
IA-4115/13/04
Data
2004.05.20



Autor
Urząd Skarbowy Łódź-Polesie


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych


Słowa kluczowe
amortyzacja
bezrobocie strukturalne
działalność gospodarcza
odpisy amortyzacyjne


Pytanie podatnika
Prowadzę pozarolniczą działalność gospodarczą w mieście Łodzi w związku z tym czy można dla używanych w działalności gospodarczej środków trwałych zastosować podwyższoną stawkę amortyzacyjną, tak jak dla gminy zagrożonej bezrobociem strukturalnym lub gminy zagrożonej recesją i degradacją społeczną.


Odpowiadając na zapytanie z dnia 16.02.2004r. zgodnie z art. 14a §1 ustawy z dnia 29.08.1997r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 ze zm.), Naczelnik Urzędu Skarbowego Łódź- Polesie informuje:

Zgodnie z art. 22k ust. 2 ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (j.t. Dz. U. z 2000r. Nr 14, poz. 176 ze zm.) w przypadku używania środków trwałych, określonych w ust.1, w zakładzie danego podatnika położonym na terenie gminy o szczególnym zagrożeniu wysokim bezrobociem strukturalnym albo w gminie zagrożonej recesją i degradacją społeczną, których wykaz na podstawie odrębnych przepisów ustala Rada Ministrów - stawki podane w Wykazie stawek amortyzacyjnych można podwyższać przy zastosowaniu współczynników nie wyższych niż 3,0, dokonując obliczenia odpisów amortyzacyjnych zgodnie z zasadą określoną w ust. 1.

Wykaz gmin o szczególnym zagrożeniu wysokim bezrobociem strukturalnym określony został w załączniku do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 grudnia 1999r. w sprawie określenia powiatów (gmin) zagrożonych szczególnie wysokim bezrobociem strukturalnym (Dz. U. z 1999r. Nr 110, poz. 1264 ze zm.).

Wymieniony akt prawny po raz ostatni został znowelizowany na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 2001r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia powiatów (gmin) zagrożonych szczególnie wysokim bezrobociem strukturalnym (Dz. U. z 2001r. Nr 151, poz. 1702), która to nowelizacja weszła w życie w dniu 1 stycznia 2002r. i nadal obowiązuje. Z kolei ostatnie rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie określenia powiatów (gmin) zagrożonych strukturalną recesją i degradacją społeczną, w których stosuje się instrumenty ekonomiczno-finansowe i inne preferencje zostało wydane w dniu 23 kwietnia 2002 r. i obowiązywało jedynie w 2002r. (Dz. U. Nr 62, poz. 560).

Przepis art. 22k ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wyraźnie rozróżnia 2 wykazy: gmin o szczególnym zagrożeniu wysokim bezrobociem strukturalnym oraz gmin zagrożonych recesją i degradacją społeczną oraz wskazuje, że gdy zakład podatnika, w którym używane są określone środki trwałe, mieści się na terenie gminy wymienionej w jednym z ww. wykazów, stawki podane w Wykazie stawek amortyzacyjnych można podwyższać o współczynnik nie wyższy niż 3,0. Z uwagi na fakt, że tylko w 2002r. obowiązywało rozporządzenie w sprawie określenia powiatów (gmin) zagrożonych strukturalną recesją i degradacją społeczną, a gmina Łódź, na terenie której podatnik prowadzi działalność gospodarczą, została wymieniona w załączniku do tego rozporządzenia zawierającym wykaz ww. powiatów (gmin), podatnik w 2003r. i w 2004r. nie może stawek podanych w Wykazie stawek amortyzacyjnych podwyższać o współczynnik 3,0.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj