Interpretacja Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie
US 72/ROP1-513/ID/04
z 30 czerwca 2004 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego
Sygnatura
US 72/ROP1-513/ID/04
Data
2004.06.30



Autor
Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie


Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Koszty uzyskania przychodów --> Wydatki nieuznawane za koszty uzyskania przychodów


Słowa kluczowe
koszty uzyskania przychodów
nagroda rzeczowa
promocja
sprzedaż towarów
zwiększenie


Pytanie podatnika
Czy wydatki na zakup nagród do organizowanej przez Spółkę, w celu zwiększenia sprzedaży, promocji stanowią koszty uzyskania przychodów w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?


Dnia 1 czerwca 2004 r. wpłynęło do tut. Urzędu Skarbowego zapytanie w trybie art. 14 a Ordynacji Podatkowej, złożone przez XXX Sp. z o. o., dotyczące kwestii:

Czy wydatki na zakup nagród do organizowanej przez Spółkę, w celu zwiększenia sprzedaży, promocji stanowią koszty uzyskania przychodów w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Naczelnik Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego zważył, co następuje:

Z przedstawionego przez Podatnika stanu faktycznego wynika, że spółka w celu zwiększenia sprzedaży dystrybuowanych przez siebie towarów handlowych zorganizowała akcje promocyjne skierowane do dystrybutorów produktów Spółki .

Dystrybutorzy premiowani byli nagrodami rzeczowymi za odsprzedaż zakupionych od Spółki produktów do punktów sprzedaży detalicznej. Koszt poniesionych na zakup nagród Podatnik traktuje jako koszt uzyskania przychodu w rozumieniu przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Definicję kosztów uzyskania przychodów zawiera artykuł 15 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 2000 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz.665 ze zm).

Według w/w przepisu kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów, z wyjątkiem kosztów wyłączonych przez art. 16 ust. 1 tej ustawy.

Zatem warunkiem uznania danego wydatku za koszt uzyskania przychodu jest wykazanie związku pomiędzy celem poniesienia wydatku, a możliwością uzyskania dzięki temu przychodów. Wystarczającym jest, by poniesienie tych kosztów miało lub mogło mieć wpływ na wielkość osiągniętego przychodu.

Odnośnie wydatków poniesionych na zakup nagrody należy stwierdzić, że:

- wydatki te poniesiono pośrednio w celu uzyskania przychodu (zwiększenie produkcji i sprzedaży wyrobów kosmetycznych i toaletowych),

- zostały poniesione w celu udrożnienia kanałów dystrybucji towarów Spółki poprzez zmotywowanie dystrybutorów u których zalegał towar do jego szybszego zbycia i umożliwienia Spółce sprzedaży nowych towarów,

- nie są wyłączone z kosztów uzyskania przychodów przez art. 16 w/w ustawy i nie zachodzą przesłanki o których mowa w art. 11 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Z uwagi na powyższe zdaniem Naczelnika Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego wydatki poniesione przez spółkę, na zakup nagród dla dystrybutorów stanowią koszt uzyskania przychodów w świetle przepisów art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj