Interpretacja Izby Skarbowej w Gdańsku
PI/005-244/04/CIP/04
z 30 kwietnia 2004 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego
Sygnatura
PI/005-244/04/CIP/04
Data
2004.04.30
Autor
Izba Skarbowa w Gdańsku
Temat
Podatek od towarów i usług --> Przepisy ogólne
Słowa kluczowe
obciążenia
refakturowanie
świadczenie usług
Pytanie podatnika
Czy w świetle przepisów ustawy o VAT taki sposób rozliczania prywatnych rozmów telefonicznych można uznać za prawidłowy? Zdaniem podatnika zakład pracy odpłatnie świadczy usługi na potrzeby osobiste pracownika w związku z czym zobowiązany jest na podstawie art. 2 ust. 3 pkt 2 ustawy o VAT obciążyć pracownika kosztami za te rozmowy wystawiając w tym celu fakturę VAT.
Zapytujący obciąża pracowników za prywatne rozmowy telefoniczne prowadzone przez nich z aparatu służbowego (stacjonarnego i komórkowego). Zapytujący ponosi częściowe koszty za rozmowy telefoniczne (koszty abonamentu i ustalonego limitu na rozmowy służbowe) natomiast kosztami rozmów prywatnych obciąża pracowników, wystawiając na poszczególnych pracowników faktury VAT.
Obciążanie pracowników za prowadzone przez nich prywatne rozmowy stanowi zatem świadczenie usług na potrzeby osobiste pracowników i podlega opodatkowaniu podatkiem VAT na ogólnych zasadach.W przypadku usług telekomunikacyjnych, istnieje możliwość ich refakturowania na poszczególne podmioty korzystające z tych usług. Dlatego też nie ma przeszkód, aby pracodawca wystawiał fakturę VAT na pracownika z tytułu wykonanych przez niego prywatnych rozmów telefonicznych.
|
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.