Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPP2/443-940/12-2/MM
z 30 października 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPP2/443-940/12-2/MM
Data
2012.10.30



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Ustawa o grach hazardowych --> Podatek od gier --> Podatnik podatku od gier


Słowa kluczowe
gra losowa
gry
loteria promocyjna
podatek od gier


Istota interpretacji
brak opodatkowania podatkiem od gier organizowanych loterii promocyjnych



Wniosek ORD-IN 687 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. 2012r., poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 19 września 2012r. (data wpływu 24 września 2012r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od gier hazardowych w zakresie braku opodatkowania podatkiem od gier organizowanych loterii promocyjnych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 września 2012r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od gier w zakresie opodatkowania podatkiem od gier organizowanych loterii promocyjnych.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

N S.A. (dalej: Spółka) jest podmiotem z grupy N. prowadzącym działalność gospodarczą w zakresie produkcji, importu i dystrybucji artykułów spożywczych na terytorium Polski.

Spółka planuje rozszerzenie swojej działalności na świadczenia polegające na organizacji akcji promocyjnych, zarówno w związku z własną działalnością, jak również na rzecz innych podmiotów z grupy N. (dalej: Spółki z Grupy) w związku z prowadzoną przez nie działalnością gospodarczą. Celem akcji będzie promocja (marketing) produktów N. oferowanych dystrybuowanych przez Spółkę lub Spółki z Grupy, która — zgodnie z oczekiwaniami — powinna się przełożyć na wzrost ich atrakcyjności, a tym samym sprzedaży i wysokości osiąganych przez spółki przychodów.

Jedną z zakładanych przez Spółkę form akcji promocyjnych będą loterie konsumenckie (promocyjne). Loterie mogą być organizowane przez Spółkę albo w imieniu własnym i na własny rachunek, albo na rzecz i zlecenie Spółek z Grupy. Spółka, jako organizator loterii, sporządzać będzie regulamin promocji precyzujący zasady uczestnictwa, który ogłaszany będzie w sposób zwyczajowo przyjęty do wiadomości potencjalnych uczestników.

W każdym wypadku warunkiem uczestnictwa w loterii będzie zakup produktu produktów (dowolnych lub wybranych) odpowiednio z oferty Spółki albo Spółek z Grupy oraz zachowanie paragonu i/lub opakowania jako dowodu potwierdzającego nabycie produktu.

Zgłoszenie udziału w loterii będzie mogło nastąpić w różnej formie — w każdym wypadku nabywca produktów objętych promocją będzie miał możliwość wyboru spośród co najmniej dwóch alternatywnych sposobów dopuszczonych w regulaminie promocji. Przy tym każdy ze sposobów będzie równorzędny, tzn. wybrany sposób zgłoszenia udziału w loterii w żaden sposób nie będzie promował czy dyskryminował nabywcy produktów, tj. zwiększał lub zmniejszał jego szans na zdobycie nagrody. Jako podstawowe Spółka przewiduje następujące sposoby zgłaszania udziału w loterii:

  • poprzez dokonanie rejestracji za pośrednictwem dedykowanej strony internetowej, albo
  • poprzez wysyłanie krótkiej wiadomości tekstowej (SMS) na podany w regulaminie numer specjalny.

Spółka nie wyklucza jednak dopuszczania jeszcze innych form zgłoszenia, np. za pośrednictwem poczty. Uczestnik, dokonując zgłoszenia w wybrany przez siebie sposób, zgodny z jego preferencjami — zarówno w przypadku rejestracji za pośrednictwem strony internetowej, jak również poprzez wysłanie wiadomości SMS — zobowiązany będzie do podania numeru paragonu oraz określonego w regulaminie hasła, np. „loteria”.

Nagrody będą losowane spośród wszystkich osób, które zgłoszą swoje uczestnictwo, niezależnie od sposobu dokonania rejestracji. Losowania będą odbywały się jednokrotnie lub kilkakrotnie (cyklicznie) w czasie trwania loterii, jednakże za każdym razem grono uczestników będzie obejmowało zarówno osoby, które dokonały rejestracji za pośrednictwem strony internetowej, jak również poprzez wysłanie wiadomości SMS (względnie jeszcze inny sposób, jeżeli został przewidziany regulaminem). Wylosowany uczestnik otrzyma określoną w regulaminie loterii nagrodę pieniężną lub rzeczową. Warunkiem przekazania nagrody przez organizatora (Spółkę) będzie wskazanie przez wyłonionego uczestnika danych osobowych niezbędnych do wysyłki nagrody oraz przedstawienie oryginału paragonu dokumentującego zakup produktów objętych akcją promocyjną i/lub opakowania produktu.

W celu umożliwienia uczestnikom rejestracji za pośrednictwem Internetu Spółka udostępni podany w regulaminie loterii adres dedykowanej strony internetowej, na której uczestnik podając numer paragonu dokumentującego nabycie produktu oraz wskazane w regulaminie hasło będzie mógł zgłosić swoje uczestnictwo w loterii.

Z kolei dokonywanie zgłoszeń poprzez SMS będzie możliwe dzięki współpracy, którą Spółka zamierza nawiązać z firmami telekomunikacyjnymi, obsługującymi i realizującymi wiadomości SMS (dalej: Operatorzy). Uczestnicy zostaną poinformowani w regulaminie loterii o sposobach zgłoszenia udziału w loterii i kosztach związanych z wysłaniem wiadomości SMS. Koszt wysłania wiadomości SMS ustalony w ramach umowy z Operatorami, a ponoszony przez uczestnika loterii, co do zasady stanowi cenę należną Operatorom za świadczenie użytkownikom usług telekomunikacyjnych na potrzeby loterii, tj. opłatę za wysłanie wiadomości SMS na dedykowany numer telefonu. Część opłaty za wysłanie wiadomości SMS, ponoszonej przez uczestnika, pokrywa, co do zasady, również koszt wysłania uczestnikowi zwrotnej wiadomości SMS z informacją o przyjęciu zgłoszenia, lub statusie jego zgłoszenia. Ponadto, Operatorzy obciążać będą Spółkę swoim wynagrodzeniem za udostępnienie i obsługę dedykowanego numeru telefonu. Stosownie do ustaleń z Operatorami, kwoty pochodzące z opłat ponoszonych przez uczestników loterii za wysłanie wiadomości SMS będą stanowiły wyłączny dochód Operatorów.

W przypadku realizacji usług organizacji loterii na zlecenie Spółek z Grupy, wynagrodzenie Spółki ustalane będzie jako kwota wydatków poniesionych przez Spółkę w związku z organizacją loterii powiększona o ustaloną marżę.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy w sytuacji takiej jak opisana w zdarzeniu przyszłym, w przypadku gdy Spółka będzie działać jako organizator loterii na zlecenie i rzecz innych Spółek z Grupy, których produkty objęte będą sprzedażą promocyjną, organizowane przez nią akcje promocyjne w postaci loterii nie będą podlegać opodatkowaniu podatkiem od gier...

Zdaniem Spółki planowane przez nią a opisane w zdarzeniu przyszłym akcje promocyjne w postaci loterii nie będą podlegać opodatkowaniu podatkiem od gier. Przemawia za tym charakter tych loterii jako loterii promocyjnych.

Na podstawie art. 71 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dz. U. Nr 201, poz. 1540 ze zm), dalej zwana ustawą o grach hazardowych, przedmiotem opodatkowania podatkiem od gier jest urządzanie gier hazardowych, z wyłączeniem loterii promocyjnych i pokera rozgrywanego w formie turnieju gry pokera.

Mając powyższe na uwadze należy wskazać, iż stosownie do art. 4 ust. 2 ww. ustawy grami hazardowymi są gry losowe, zakłady wzajemne i gry na automatach, o których mowa w art. 2. Zgodnie ust. 1 artykułu 2 grami losowymi są gry o wygrane pieniężne lub rzeczowe, których wynik w szczególności zależy od przypadku, a warunki gry określa regulamin. Jednym z rodzajów gier losowych, zdefiniowanym w art. 2 ust. 1 pkt 10 ustawy o grach hazardowych, są loterie promocyjne. Zgodnie z tym przepisem loteria promocyjna jest grą losową, w której uczestniczy się przez nabycie towaru, usługi lub innego dowodu udziału w grze i, tym samym, nieodpłatnie uczestniczy się w loterii, a podmiot urządzający loterię oferuje wygrane pieniężne lub rzeczowe.

Innym rodzajem loterii, uważanym stosownie do art. 2 ust. 1 pkt 11 ustawy o grach hazardowych za grę losową, są loterie audioteksowe, w których uczestniczy się przez odpłatne połączenie telefoniczne lub wysyłanie krótkich wiadomości tekstowych (SMS) z użyciem publicznej sieci telekomunikacyjnej, a podmiot urządzający loterię oferuje wygrane pieniężne lub rzeczowe.

Jak wynika z przytoczonych wyżej przepisów ustawy o grach hazardowych, o opodatkowaniu danej działalności podatkiem od gier decyduje uznanie jej za urządzanie gier hazardowych. Pojęcie „gry hazardowe” obejmuje swym zakresem gry losowe, do których zaliczają się również loterie, zarówno promocyjne, jak i audioteksowe. Jednak w myśl art. 71 ust. 2 pkt 1 in fine ustawy o grach hazardowych nie każda loteria, mimo uznania jej za grę hazardową, stanowi przedmiot opodatkowania podatkiem od gier. Zgodnie ze wskazanym przepisem wyłączone z opodatkowania są loterie promocyjne. Oznacza to, że loterie spełniające przesłanki definicyjne określone w art. 2 ust. 1 pkt 10 ustawy o grach hazardowych — jako promocyjne — nie podlegają opodatkowaniu tym podatkiem.

Mając powyższe na uwadze, jako że przedstawione w opisie zdarzenia przyszłego loterie spełniać będą definicję loterii promocyjnych — o czym niżej, na podstawie art. 71 ust. 2 pkt 1 ustawy podlegać będą wyłączeniu z opodatkowania podatkiem od gier, zgodnie ze stanowiskiem Spółki.

Dla określenia charakteru organizowanych (planowanych) przez Spółkę akcji promocyjnych (loterii) jako loterii promocyjnych w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 10 ustawy o grach hazardowych należy przede wszystkim dokonać analizy celu, jakiemu służyć będą te przedsięwzięcia. W związku z tym należy wskazać, iż organizowane akcje pełnić będą przede wszystkim, jeżeli nie wyłącznie, funkcje marketingowe. Celem loterii będzie bowiem promocja i wzrost sprzedaży produktów, które objęte są sprzedażą promocyjną, a także zwiększenie rozpoznawalności samych spółek oraz poszczególnych marek należących do grupy N., co w konsekwencji powinno wpłynąć na ich postrzeganie przez konsumentów (pozytywne) oraz wysokość przychodów osiąganych przez Spółki z Grupy.

Potwierdzeniem powyższego będzie mechanizm funkcjonowania analizowanych loterii. Jak zostało to wskazane w opisie, warunkiem uczestnictwa w organizowanych przez Spółkę loteriach będzie zakup określonego produktu / produktów z oferty Spółek z Grupy. Będzie to warunek podstawowy (sine qua non), bez którego dopełnienia uczestnictwo w loterii nie będzie możliwe. Powyższe znajdzie odzwierciedlenie w obowiązku nałożonym na uczestnika, aby dokonując zgłoszenia - zarówno w przypadku rejestracji za pośrednictwem strony Internetowej, jak również poprzez wysłanie wiadomości SMS - podał numer paragonu dokumentującego zakup określonego produktu. Także po przyznaniu nagrody, uczestnik — w celu potwierdzenia swojego uprawnienia do udziału w loterii — zobowiązany będzie do okazania niniejszego paragonu i/lub opakowania zakupionego produktu.

Należy podkreślić, iż w analizowanych loteriach nie będzie się uczestniczyć „przez odpłatne wysłanie krótkiej wiadomości tekstowej”, jak ma to miejsce w przypadku loterii audioteksowych w myśl art. 2 ust. 1 pkt 11 ustawy o grach hazardowych, ale przez „nabycie towarów” (zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 10 ustawy o grach hazardowych). Świadczyć o tym będzie w szczególności fakt, że dla wzięcia udziału w organizowanej przez Spółkę akcji promocyjnej uczestnik nie będzie zobligowany do wysłania wiadomości SMS, lecz będzie mógł wybrać taki sposób zgłoszenia uczestnictwa spośród innych, określonych w regulaminie, w szczególności alternatywnie będzie mógł zgłosić swoje uczestnictwo za pośrednictwem dedykowanej strony internetowej. W tym kontekście zgłoszenie udziału w loteriach planowanych przez Spółkę (rejestracja) należy rozpatrywać wyłącznie w kategoriach warunku o charakterze technicznym, który może zostać dopełniony w różnej formie (w ramach określonych w regulaminie promocji), z których wysłanie SMS stanowi jedynie jedną z możliwości. Innymi słowy wysłanie SMS na wskazany w regulaminie numer nie warunkuje uczestnictwa jako takiego w loterii; w razie wyboru tej formy zgłoszenia przez uczestnika decyduje natomiast o nadaniu mu statusu aktywnego uczestnika promocji. Należy jednak wyraźnie zaznaczyć, że status ten może on również uzyskać w inny sposób i w żadnym razie nie jest on tożsamy z uczestniczeniem w loterii, o którym mowa w art. 2 ust. 1 pkt 10 ustawy o grach hazardowych, do którego dochodzić będzie juz poprzez sam zakup określonego produktu / produktów objętych promocją Oba te stany, tj uczestniczenia w loterii oraz zgłoszenia udziału (zarejestrowania się) na jej potrzeby, należy wyraźnie odróżnić. Druga z tych czynności, jak wyżej wskazano, ma aspekt wyłącznie proceduralny i dotyczyć może wyłącznie osób, które poprzez nabycie produktów objętych promocją stały się uczestnikami akcji (loterii).

Wysłanie wiadomości SMS będzie zatem wyłącznie jednym z możliwych sposobów dokonania rejestracji. Przy czym to do uczestnika należeć będzie wybór najwygodniejszej dla niego formy zgłoszenia. Dlatego też sam fakt, iż jedną z możliwych form zgłoszenia przez uczestnika swego udziału w loterii będzie wysłanie wiadomości SMS nie świadczy o tym, że analizowana akcja promocyjna (loteria) stanowić będzie loterię audioteksową w rozumieniu ustawy o grach hazardowych. Forma zgłoszenia wybierana przez samego uczestnika nie może bowiem zmieniać charakteru loterii, których celem w rozpatrywanym przypadku będzie promocja określonych produktów Spółek z Grupy a także zwiększenie rozpoznawalności marek należących do grupy N.

Mając na uwadze powyższe, w ocenie Spółki nie można i nie należy uzależniać klasyfikacji loterii, a co za tym idzie jej skutków podatkowych od możliwości czy też faktycznie wybranego przez samego uczestnika sposobu zgłoszenia udziału w tej loterii. Prowadziłoby to do kuriozalnej sytuacji, w której ta sama akcja promocyjna mogłaby lub była klasyfikowana jako dwie różne loterie, raz jako loteria promocyjna — w części dotyczącej uczestników, którzy dokonają zgłoszenia za pośrednictwem strony internetowej (lub np. za pośrednictwem poczty), innym razem jako loteria audioteksowa — w części dotyczącej uczestników, którzy zgłosili swój udział poprzez wysłanie wiadomości SMS.

Należy również wyraźnie podkreślić, iż Spółka w rezultacie wysłania wiadomości SMS przez uczestnika, gdy zdecyduje się on na taką formę zgłoszenia nie uzyska żadnego przychodu z tego tytułu. Jak zostało wskazane w opisie zdarzenia przyszłego stosownie do ustaleń z Operatorami, kwoty pochodzące z opłat ponoszonych przez uczestników loterii za wysłanie wiadomości SMS nie będą przekazywane Spółce, ale stanowić będą w całości przychód tych Operatorów z tytułu realizacji usługi telekomunikacyjnej. W rezultacie, Spółka nie będzie uzyskiwać z planowanych loterii przychodów, przez które stosownie do art. 73 pkt 2 w zw. z art. 2 ust. 1 pkt 11 ustawy o grach hazardowych należy rozumieć w przypadku loterii audioteksowych przychody / udział organizatora loterii we wpływach z odpłatnych połączeń telefonicznych lub SMS, które warunkują uczestnictwo w takiej loterii.

W konsekwencji koszt SMS, który ponosić będzie uczestnik loterii organizowanych przez Spółkę, jeżeli wybierze taki sposób rejestracji, a o wysokości którego będzie uprzedzony w regulaminie (lub w inny sposób), w żadnym razie nie będzie stanowić odpłatności za uczestniczenie w loterii, ponoszonej na rzecz jej organizatora, co mogłoby rzutować na kwalifikację loterii jako audioteksowej i w efekcie przesądzać o jej opodatkowaniu podatkiem od gier. Będzie to tylko i wyłącznie koszt zgłoszenia (analogiczny jak w przypadku skorzystania z usług poczty czy dostawcy Internetu). Z tego punktu widzenia jego wysokość, będąca także pochodną numeru, pod który SMS jest wysyłany, nie powinna mieć tu znaczenia. Dlatego też jedynie tytułem wyjaśnienia Spółka pragnie wskazać, iż w przypadku zgłoszeń SMS będą one wysyłane na tzw. numery specjalne, dla który Operatorzy przewidują z reguły podwyższone opłaty. Podyktowane są one tym, iż umowy ze Spółką będą nakładać na nich dodatkowe obowiązki związane z obsługą rzeczonych SMSów, tj. jak wysłanie w postaci SMS wiadomości zwrotnej o zarejestrowaniu uczestnika/przyjęciu zgłoszenia, raportowanie do Spółki etc. Podwyższona opłata ma zatem za zadanie pokryć Operatorowi podwyższone koszty obsługi takich SMS-ów. Notabene z tego tytułu Operatorzy będą również pobierali wynagrodzenie od samej Spółki.

Końcowo Spółka pragnie zauważyć, iż prezentowane przez nią stanowisko znalazło potwierdzenie w piśmie Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Finansów z dnia 10 marca 2010 r. Czytamy w nim m.in., iż wprowadzenie do katalogu gier hazardowych loterii promocyjnej miało na celu umożliwienie podmiotom gospodarczym prowadzenie promocji swoich produktów, usług, marki w formie atrakcyjnej dla klientów. Zgodnie z ustawową definicją loterii promocyjnej istotnym elementem jest zatem promocyjny charakter przedsięwzięcia z punktu widzenia organizatora loterii, który w ten sposób zamierza osiągnąć korzyści w postaci zwiększenia sprzedaży promowanych towarów czy usług, obecnie lub przyszłości. Jako element konstytutywny, promocyjny cel loterii musi być określony i identyfikowalny. Jest to istotne, jeżeli zważy się, że loterie promocyjne nie podlegają podatkowi od gier albowiem dotyczą towarów lub usług objętych opodatkowaniem z innego tytułu. Nie objęcie loterii promocyjnych podatkiem od gier spowodowane jest faktem, iż w tej grze losowej organizator nie osiąga dodatkowego dochodu bezpośrednio związanego z jej urządzeniem. Organizator loterii nie osiąga zatem dodatkowego zysku związanego z nabywaniem przez uczestników dowodów udziału w loterii. Uzyskiwana z urządzenia loterii korzyść jest pośrednia i ma postać ewentualnych przyszłych zwiększonych wpływów ze sprzedaży promowanych towarów lub usług. Przy tym nieodpłatny charakter udziału w loterii nie wyklucza poniesienia przez uczestnika standardowych kosztów związanych z dokonaniem zgłoszenia udziału w loterii.

W podobnym duchu Minister Finansów wypowiedział się również w piśmie z dnia 22 maja 2012r.

Mając powyższe uwagi na względzie Spółka pragnie w podsumowaniu wskazać na:

  • jednoznacznie promocyjny cel planowanych loterii, odnoszący się do produktów Spółek z Grupy, mający zwiększyć ich sprzedaż,
  • sposób wejścia do loterii poprzez zakup produktów objętych promocją, zgodny z definicją ustawową,
  • brak bezpośredniego dodatkowego przychodu (zysku) Spółki związanego z nabyciem dowodu uczestnictwa w loterii,
  • koszt zgłoszenia udziału w loterii, ponoszony wyłącznie na rzecz Operatora (lub dostawcy innego medium, za pośrednictwem którego uczestnik dokonuje zgłoszenia, np. poczty, Internetu).

W tym stanie rzeczy, tj. wypełnienia przez planowane akcje promocyjne wszystkich znamion loterii promocyjnych wskazanych w art. 2 ust. 1 pkt 10 ustawy o grach hazardowych, należy uznać, że opisana akcja promocyjna jest, zgodnie z art. 71 ust. 2 pkt 1 ustawy o grach hazardowych, wolna od podatku od gier, zatem Spółka wnosi jak na wstępie.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. z 2012r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj