Interpretacja Urzędu Skarbowego w Zgierzu
III/446-81/05
z 28 stycznia 2005 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego
Sygnatura
III/446-81/05
Data
2005.01.28



Autor
Urząd Skarbowy w Zgierzu


Temat
Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania


Słowa kluczowe
opakowania
reklama


Pytanie podatnika
Opodatkowanie opakowania wraz z którym sprzedawany jest towar.


Działając na podstawie art. 14 a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 ze zm. - zgodnie z brzmieniem obowiązujący w dacie złożenia wniosku) Naczelnik Urzędu Skarbowego w Zgierzu w odpowiedzi na zapytanie z dnia 20 grudnia 2004r. (data wpływu) dotyczące zastosowania nowej ustawy o podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania opakowania, wraz z którym sprzedawany jest towar informuje:

W ustawie z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535) nie występuje sformułowanie: ”reprezentacja i reklama”. Mimo braku takiego określenia w powołanym akcie prawnym czynności przekazania towarów na cele reprezentacji i reklamy, zgodnie z art. 7 ust. 2 pkt. 2 w związku z ust. 3 i 4 ustawy, co do zasady, podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 powołanej ustawy opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega m.in. odpłatna dostawa towarów na terytorium kraju.

Przez dostawę towarów rozumie się m.in. przekazanie przez podatnika towarów bez wynagrodzenia należących do jego przedsiębiorstwa na cele inne niż związane z prowadzonym przez niego przedsiębiorstwem (art. 7 ust. 2 pkt 2).

W sytuacji przeprowadzania transakcji sprzedaży rajstop i pończoch w opakowaniu, którego główną funkcją jest ochrona zawartości przed uszkodzeniem, nie można, w odniesieniu do samego opakowania, mówić o przekazaniu towaru bez wynagrodzenia, ponieważ towarem w tej sytuacji nie jest samo opakowanie, ale opakowany produkt.

Powyższe oznacza, iż nie miało miejsce wręczanie opakowań bez zawartości w celu zareklamowania danego produktu. Potencjalny klient staje się stałym nabywcą ze względu na jakość oferowanych produktów. Opakowanie w postaci toreb foliowych z nadrukiem logo firmy z informacją o wyrobie, jego składzie, producencie oraz opisem waloru towaru nie stanowi reklamy. Wynika to także z faktu, iż wartość opakowania jest wliczona w cenę wyrobu.

W analizowanym przypadku miała miejsce sprzedaż towaru a nie nieodpłatne przekazanie towaru lub jego części.

Świadczenie było związane z prowadzeniem przedsiębiorstwa, zostało bowiem spełnione w celu handlowym.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj