Interpretacja Urzędu Skarbowego Łódź-Widzew
IX-005/120/Z/K/05
z 29 marca 2005 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
IX-005/120/Z/K/05
Data
2005.03.29
Autor
Urząd Skarbowy Łódź-Widzew
Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Koszty uzyskania przychodów --> Pojęcie i wysokość kosztów uzyskania przychodów
Słowa kluczowe
działalność pozarolnicza
koszty uzyskania przychodów
reklama
reklama publiczna
Pytanie podatnika
Czy wydatki poniesione na wykonanie ulotek reklamowych stanowią w całości koszt uzyskania przychodów, czy też muszę je zaliczyć do kosztów reprezentacji i reklamy objętych limitem?
Z przedstawionego we wniosku stanowiska wynika, iż koszt związany z wykonaniem ulotek reklamowych w ilości 1000szt. należy zaliczyć do kosztów reklamy nie objętych limitem, ponieważ jest to reklama masowa skierowana do bardzo dużej grupy ludzi. Ulotki będą rozklejane na tablicach ogłoszeń w blokach, w spółdzielniach mieszkaniowych, na słupach reklamowych, na przystankach, będą także wrzucane do skrzynek na listy i rozdawane na ulicy. Odnosząc się do powyższej kwestii Naczelnik Urzędu Skarbowego Łódź - Widzew stwierdza, co następuje: Zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000r. Nr 14, poz. 176 ze zm.) nie uważa się za koszty uzyskania przychodów kosztów reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0,25% przychodów, chyba że reklama prowadzona jest w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób. Z powołanego przepisu wynika, że wydatki poniesione na reklamę w środkach masowego przekazu oraz prowadzoną publicznie w inny sposób, stanowią koszt uzyskania przychodu w pełnej wysokości. Reklama publiczna to reklama powszechna, prowadzona w miejscu dostępnym dla wielu, wszystkich, oficjalnie i jawnie. Istotą tej reklamy jest więc to, że skierowana jest do szerokiego, anonimowego kręgu odbiorców, co jest następstwem masowego i ogólnodostępnego charakteru tego typu działania. Wobec powyższego tut. organ stwierdza, że w wyniku powołanego przepisu koszty związane z wykonaniem ulotek reklamowych o którym mowa w omawianym wniosku, będą stanowiły w pełnej wysokości koszt uzyskania przychodu. Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia tego zdarzenia. |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.