Interpretacja Urzędu Skarbowego Łódź-Widzew
IX-005/120/Z/K/05
z 29 marca 2005 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
IX-005/120/Z/K/05
Data
2005.03.29



Autor
Urząd Skarbowy Łódź-Widzew


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Koszty uzyskania przychodów --> Pojęcie i wysokość kosztów uzyskania przychodów


Słowa kluczowe
działalność pozarolnicza
koszty uzyskania przychodów
reklama
reklama publiczna


Pytanie podatnika
Czy wydatki poniesione na wykonanie ulotek reklamowych stanowią w całości koszt uzyskania przychodów, czy też muszę je zaliczyć do kosztów reprezentacji i reklamy objętych limitem?


Z przedstawionego we wniosku stanowiska wynika, iż koszt związany z wykonaniem ulotek reklamowych w ilości 1000szt. należy zaliczyć do kosztów reklamy nie objętych limitem, ponieważ jest to reklama masowa skierowana do bardzo dużej grupy ludzi. Ulotki będą rozklejane na tablicach ogłoszeń w blokach, w spółdzielniach mieszkaniowych, na słupach reklamowych, na przystankach, będą także wrzucane do skrzynek na listy i rozdawane na ulicy.

Odnosząc się do powyższej kwestii Naczelnik Urzędu Skarbowego Łódź - Widzew stwierdza, co następuje:

Zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000r. Nr 14, poz. 176 ze zm.) nie uważa się za koszty uzyskania przychodów kosztów reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0,25% przychodów, chyba że reklama prowadzona jest w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób.

Z powołanego przepisu wynika, że wydatki poniesione na reklamę w środkach masowego przekazu oraz prowadzoną publicznie w inny sposób, stanowią koszt uzyskania przychodu w pełnej wysokości.

Reklama publiczna to reklama powszechna, prowadzona w miejscu dostępnym dla wielu, wszystkich, oficjalnie i jawnie. Istotą tej reklamy jest więc to, że skierowana jest do szerokiego, anonimowego kręgu odbiorców, co jest następstwem masowego i ogólnodostępnego charakteru tego typu działania.

Wobec powyższego tut. organ stwierdza, że w wyniku powołanego przepisu koszty związane z wykonaniem ulotek reklamowych o którym mowa w omawianym wniosku, będą stanowiły w pełnej wysokości koszt uzyskania przychodu.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia tego zdarzenia.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj