Interpretacja Urzędu Skarbowego Kraków-Podgórze
PD-1/415/41/03
z 27 marca 2003 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego
Sygnatura
PD-1/415/41/03
Data
2003.03.27
Autor
Urząd Skarbowy Kraków-Podgórze
Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych
Słowa kluczowe
księgi rachunkowe
przechowywanie dokumentów
zniszczenie dokumentów
Pytanie podatnika
Jak prawidłowo postąpić w przypadku omyłkowego zniszczenia dokumentów?
W odpowiedzi na pismo z dnia 12.03.2003 r. (data wpływu do tut. Urzędu) - w części dotyczącej podatku dochodowego - Urząd Skarbowy Kraków-Podgórze działając na podstawie art. 14a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 1997 r. Nr 137, poz. 926 ze zm.) uprzejmie informuje: Zgodnie z art. 20 ust. 1 i 2 oraz art. 24 ust. 4 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694) do ksiąg rachunkowych okresu sprawozdawczego należy wprowadzić każde zdarzenie, które nastąpiło w tym okresie, udokumentowane dowodem księgowym stwierdzającym dokonanie operacji. W myśl art. 74 ust. 2 pkt 7 ww. ustawy dowody księgowe muszą być przechowywane co najmniej przez okres 5 lat. |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.