Interpretacja Pierwszego Urzędu Skarbowego w Lublinie
D-3/443/13/05
z 11 kwietnia 2005 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
D-3/443/13/05
Data
2005.04.11



Autor
Pierwszy Urząd Skarbowy w Lublinie


Temat
Podatek od towarów i usług --> Dokumentacja --> Kasy rejestrujące --> Kasy rejestrujące


Słowa kluczowe
instalacja kasy rejestrującej


Pytanie podatnika
Zapytanie dotyczy obowiązku ewidencjonowania obrotu za pomocą kasy rejestrującej w punkcie wykonywania usług kserograficznych w związku z tym, że posiada kasę fiskalną zainstalowaną w taksówce.


POSTANOWIENIE

Na podstawie art. 216, art 14a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U nr 8 poz. 60 z 2005 r.) Naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego w Lublinie postanawia uznać przedstawione stanowisko w złożonym wniosku o interpretację przepisów prawa podatkowego za prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 stycznia 2005 r. wpłynął Pana wniosek (uzupełniony pismem z dnia 11 marca 2004 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, w którym przedstawiono następujący stan faktyczny:

Podatnik prowadzi działalność gospodarczą, opodatkowaną ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych. Działalność prowadzona przez Podatnika w 2004 r. polegała na świadczeniu usług taksówką osobową i usług kserograficznych w stałym punkcie wykonywania. Strona nie jest podatnikiem podatku VAT. W miesiącu lutym 2004 r. w taksówce została zainstalowana kasa rejestrująca. Od miesiąca lutego 2004 r. Podatnik nie wykonuje usług taksówkowych. Natomiast cały czas wykonuje usługi kserograficzne w punkcie, w którym nie została zainstalowana kasa rejestrująca. W 2004 r. Podatnik z tytułu świadczenia w/w usług kserograficznych nie przekroczył kwoty obrotu 40.000 zł.

Zapytanie Podatnika dotyczy obowiązku ewidencjonowania obrotu za pomocą kasy rejestrującej w punkcie wykonywania usług kserograficznych w związku z tym, że posiada kasę fiskalną zainstalowaną w taksówce.

Zajęto następujące stanowisko: zdaniem Strony, Podatnik miał obowiązek zainstalowania kasy fiskalnej w taksówce, natomiast w związku z tym, że obrót z działalności polegającej na świadczeniu usług kserograficznych nie przekroczył kwoty 40.000 zł nie powstał obowiązek instalacji kasy rejestrującej.

Zgodnie z art. 14a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U nr 8 poz. 60 z 2005 r.) stosownie do swojej właściwości naczelnik urzędu skarbowego (...) na pisemny wniosek podatnika, płatnika lub inkasenta ma obowiązek udzielić pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w ich indywidualnych sprawach, w których nie toczy się postępowanie podatkowe lub kontrola podatkowa albo postępowanie przed sądem administracyjnym.

W związku z powyższym udzielam interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego następująco:

Na podstawie art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz.U. Nr 11, poz. 50 z późn. zm.) oraz art. 111 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54 poz. 535 ze zmianami), podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą w formie indywidualnych gospodarstw rolnych są obowiązani prowadzić ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Do dnia 31 grudnia 2003 r. usługi przewozu osób i ładunków taksówkami osobowymi i bagażowymi korzystały ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania na mocy §2 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 2002r. w sprawie kas rejestrujących (Dz. U. Nr 234, poz. 1971 ze zm.).

Od dnia 1 stycznia 2004r. podatnicy wykonujący usługi taksówkowe są obowiązani do prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas o przeznaczeniu specjalnym. Obowiązek ten nie dotyczył innych obrotów podatnika, gdyż na podstawie § 3 ust. 1 pkt 3 w/w rozporządzenia oraz § 3 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 2004 r. w sprawie kas rejestrujących (Dz.U. Nr 273, poz 2706), o ile kwota obrotu z działalności, o której mowa w art. 29 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz.U. Nr 11, poz. 50 z późn. zm.) oraz art. 111 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług, nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym kwoty 40.000 zł, z zastrzeżeniem ust. 7 w/w § 3, które stanowią, że zwolnienie traci moc po upływie dwóch miesięcy, licząc od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło w ciągu 2005 roku przekroczenie kwoty obrotów w wysokości 40.000 zł z działalności, o której mowa w art.29 ust.1 i art. 111 ust. 1 w/w ustaw.

Biorąc powyższe pod uwagę, obowiązek ewidencjonowania przy zastosowaniu kasy rejestrującej w działalności polegającej na świadczeniu usług kserograficznych powstanie po upływie dwóch miesięcy po przekroczeniu kwoty obrotów w wysokości 40.000 zł z obu działalności łącznie tj. z usług taksówkowych oraz kserograficznych.

Informuje się, że interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia tego zdarzenia.

Interpretacja nie jest wiążąca dla podatnika, płatnika lub inkasenta, wiąże natomiast właściwe organy podatkowe i organy kontroli skarbowej - do czasu jej zmiany lub uchylenia.

Zgodnie z art. 236 § 2 pkt 1 Ordynacji podatkowej na niniejsze postanowienie służy stronie zażalenie do Dyrektora Izby Skarbowej w Lublinie za pośrednictwem Naczelnika Pierwszego Urzędu Skarbowego w Lublinie w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj