Interpretacja Urzędu Skarbowego w Oświęcimiu
US-PDP/423-14/03
z 26 czerwca 2003 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego
Sygnatura
US-PDP/423-14/03
Data
2003.06.26
Autor
Urząd Skarbowy w Oświęcimiu
Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Koszty uzyskania przychodów
Słowa kluczowe
dokumentowanie wydatków
koszty uzyskania przychodów
podmioty powiązane
reklama publiczna
Pytanie podatnika
1. Czy wydatki na reklamę prowadzoną poprzez umieszczenie i promowanie znaku firmowego spółki na tafli lodowej, bandach stadionu lodowego oraz kaskach zawodników drużyny hokejowej uważa się za koszty uzyskania przychodów w rozumieniu przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jako reklamę prowadzoną publicznie?
2. Czy w związku z powyższą transakcją spółka jest zobowiązana do sporządzania dokumentacji podatkowej zgodnie z art. 9a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Urząd Skarbowy w Oświęcimiu, na podstawie art. 14a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz.U. Nr 137, poz. 926 ze zm.), w odpowiedzi na pismo z dnia 15 maja 2003 r. w sprawie udzielenia pisemnej informacji o stosowaniu przepisów prawa podatkowego w części dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych - uprzejmie wyjaśnia: Z treści przedmiotowego pisma wynika, że wątpliwości Spółki budzą następujące kwestie: Stosownie do przepisu art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn. Dz.U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.) - nie uważa się za koszty uzyskania przychodów kosztów reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0,25% przychodów, chyba że reklama prowadzona jest w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób.O zaliczeniu danego wydatku do kosztów reklamy publicznej lub niepublicznej decyduje zawsze jej odbiorca, adresat. Do wydatków limitowanych należą zatem te, które z założenia są kierowane wyłącznie do konkretnego adresata. Wszelkie natomiast formy promocji firmy kierowane do anonimowego kręgu potencjalnych odbiorców zalicza się do reprezentacji i reklamy prowadzonej publicznie.Wydatki zatem poniesione w związku z umieszczeniem i promowaniem znaku firmowego Spółki na tafli lodowej i bandach stadionu lodowego oraz na kaskach zawodników drużyny hokejowej uważa się za koszty uzyskania przychodów zaliczane do kosztów reprezentacji i reklamy prowadzonej publicznie. Z uwagi na to, że zarówno M jak i S pośrednio posiadają tego samego właściciela należy uznać, zgodnie z art. 11 ust. 4 pkt 2 ww. ustawy, iż M jako podmiot krajowy jest powiązana kapitałowo (w sposób pośredni) z innym podmiotem krajowym - S.Z brzmienia przepisu art. 9a ust. 1 ustawy wynika z kolei, że podatnicy dokonujący transakcji z podmiotami powiązanymi z tymi podatnikami - w rozumieniu art. 11 ust. 1 i 4 (...) są obowiązani do sporządzenia dokumentacji podatkowej takiej (takich) transakcji (...).Jednakże obowiązek sporządzania dokumentacji podatkowej nie obejmuje wszelkich transakcji. Dotyczy on bowiem - zgodnie z art. 9a ust. 2 ustawy - tych transakcji między podmiotami powiązanymi, w których łączna kwota (lub jej równowartość) wynikająca z umowy lub rzeczywiście zapłacona w roku podatkowym łączna kwota wymagalnych w roku podatkowym świadczeń przekracza równowartość: |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.