Interpretacja Urzędu Skarbowego w Końskich
PD 415/4/05
z 31 maja 2005 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
PD 415/4/05
Data
2005.05.31
Autor
Urząd Skarbowy w Końskich
Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Zwolnienia przedmiotowe
Słowa kluczowe
pomoc publiczna
pomoc regionalna
specjalna strefa ekonomiczna
użytkowanie wieczyste
wartości niematerialne i prawne
wydatki inwestycyjne
zakup gruntu
zwolnienia przedmiotowe
Pytanie podatnika
Czy do wydatków inwestycyjnych na działalność w strefie ekonomicznej odliczonych od dochodu można zaliczyć wydatki na zakup prawa wieczystego użykowania gruntu ?
Z przedstawionego w piśmie stanu faktycznego wynika, że "C" Sp. z o.o. 5 lipca 2004 r. uzyskała zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej "STARACHOWICE" - podstrefa Końskie. Stosownie do art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2004 r. Nr 254, poz. 2533) wolne od podatku dochodowego są dochody, z zastrzeżeniem ust. 4-6, uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (Dz. U. Nr 123, poz. 600 ze zmianami), przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami. Zgodnie z § 3 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie starachowickiej specjalnej strefy ekonomicznej (Dz. U. Nr 222, poz. 2253) pomoc regionalna udzielana przedsiębiorcy w formie zwolnień podatkowych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, stanowi pomoc regionalną m. in. z tytułu kosztów nowej inwestycji, której wielkość jest liczona jako iloczyn maksymalnej intensywności pomocy określonej dla danego obszaru i kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, określonych odpowiednio w § 6-8. W oparciu o przepisy zawarte w § 6 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie starachowickiej specjalnej strefy ekonomicznej (Dz. U. Nr 222, poz. 2253) za wydatki kwalifikujące się do objęcia pomocą uznaje się koszty inwestycji, pomniejszone o naliczony podatek od towarów i usług oraz podatek akcyzowy, jeżeli możliwość ich odliczeń wynika z odrębnych przepisów, poniesione w trakcie obowiązywania zezwolenia w związku z realizacją inwestycji na terenie strefy na: Stosownie do § 6 ust. 1 pkt 2 w/w rozporządzenia koszty inwestycji, o których mowa w ust. 1, mogą być podwyższone o wydatki na wytworzenie lub zakup określonych wartości niematerialnych i prawnych - tj. związanych z uzyskaniem patentów, licencji operacyjnych bądź opatentowanych licencji typu know-how oraz nieopatentowanego know-how. Dodatkowo w myśl ust. 4 przepis ten dotyczy tylko wartości niematerialnych i prawnych, które podlegają amortyzacji zgodnie z przepisami o podatku dochodowym. W ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych (art. 16c pkt 1) prawo wieczystego użytkowania gruntów zalicza się do wartości niematerialnych i prawnych, które nie podlegają odpisom amortyzacyjnym. Biorąc pod uwagę powyższe wydatki na zakup prawa wieczystego użytkowania gruntu nie kwalifikują się zatem do objęcia pomocą regionalną udzielaną przedsiębiorcy w formie zwolnień podatkowych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Zatem stanowisko Spółki zawarte w piśmie z dnia 8 marca 2005 r. jest nieprawidłowe. |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.