Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi
IPTPB3/423-246/12-4/IR
z 17 października 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPTPB3/423-246/12-4/IR
Data
2012.10.17



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi


Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Przedmiot i podmiot opodatkowania --> Zasięg terytorialny

Podatek dochodowy od osób prawnych --> Pobór podatku --> Osoby prawne jako płatnicy

Podatek dochodowy od osób prawnych --> Podstawa opodatkowania i wysokość podatku --> Zryczałtowany podatek dochodowy od przychodów


Słowa kluczowe
działalność artystyczna
Niemcy
płatnik
pobór podatku
Rosja
umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania
zryczałtowany podatek dochodowy


Istota interpretacji
Czy prawidłowe będzie postępowanie Teatru, który w myśl przepisów art. 21 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i umów o unikaniu podwójnego opodatkowania:
  • art. 17 ust. 2 i 3 Niemcynie dokona potrącenia podatku ryczałtowego od kwoty brutto umowy, potwierdzonej wystawioną fakturą z teatru z Niemiec w przypadku aktualnego certyfikatu rezydencji
  • art. 17 ust. 2 Rosjadokona potrącenia ryczałtowego podatku dochodowego w wysokości 20% od kwoty brutto umowy, potwierdzonej wystawioną fakturą z teatru z Rosji ?


  • Wniosek ORD-IN 320 kB

    INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

    Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Teatru przedstawione we wniosku z dnia 27 czerwca 2012 r. (data wpływu 29 czerwca 2012 r.), uzupełnionym pismem z dnia 11 października 2012 r. (data wpływu 16 października 2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie obowiązku poboru podatku dochodowego od wypłaty dokonanej na rzecz teatru w Rosji oraz na rzecz teatru w Niemczech - jest prawidłowe.

    UZASADNIENIE

    W dniu 29 czerwca 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie poboru zryczałtowanego podatku dochodowego od wypłaty należności dokonanej na rzecz teatru w Rosji oraz na rzecz teatru w Niemczech.

    Z uwagi na braki wniosku Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów na podstawie art. 169 § 1 w zw. z art. 14 h ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) pismem z dnia 27 września 2012 r. wystąpił do Wnioskodawcy o uzupełnienie wniosku.

    W odpowiedzi na ww. wezwanie dnia 16 października 2012 r. wpłynęło uzupełnienie wniosku.

    W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

    Działalność Wnioskodawcy prowadzona jest w oparciu o ustawę z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 406). Z ustawy wynika, że działalność kulturalna „(....) polega na tworzeniu, upowszechnianiu i ochronie kultury”. W ramach tej działalności Wnioskodawca w 2012 r. po raz drugi został organizatorem Festiwalu Teatralnego, realizowanego w ramach podpisanej umowy z województwem reprezentowanym przez Zarząd w osobach Wicemarszałków. Na ten Festiwal Wnioskodawca otrzymał środki finansowe w formie dotacji z budżetu województwa.

    Udział w Festiwalu w bieżącym roku biorą teatry z krajów Europy: Niemcy, Rosja.

    Przedmiotem kontraktów, które zostaną zawarte z teatrami z ww. krajów jest cyt. „Zamawiający (tj. Wnioskodawca) jako organizator Festiwalu Teatralnego powierza wystawienie, a Wykonawca (tj. teatr zagraniczny) zobowiązuje się wystawić całkowicie przygotowany spektakl pn. (…) w dniu (....), o godz.(....)...”.

    W wykonaniu przedmiotu umowy Wykonawca zobowiązuje się do wystawienia całkowicie przygotowanego spektaklu pn. (…) oraz pokryje we własnym zakresie koszty:

    • dostarczenia na miejsce wystawienia spektaklu kompletnych elementów scenografii (tj. dekoracji, kostiumów, urządzeń, rekwizytów),
    • dowiezienia do teatru - (w przypadku transportu drogowego lub miejsca lądowania samolotu) - zorganizowanym przez Wykonawcę transportem członków zespołu artystycznego i technicznego,
    • ubezpieczenia członków zespołu teatralnego i elementów scenografii na czas pobytu w Polsce, oraz inne tp. koszty.

    W zamian za wystawienie całkowicie przygotowanego spektaklu teatralnego Zamawiający zapłaci Wykonawcy kwotę w wysokości … euro brutto (słownie …), co stanowi równowartość w PLN obliczoną wg kursu na dzień dokonania przelewu, po dokonaniu potrąceń wynikających z przepisów prawa polskiego.

    W oparciu o art. 21 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i art. 17 ust. 2 (Rosja) i art. 17 ust. 3 (Niemcy) umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania oraz zgodnie z zapisami w kontraktach z teatrami zagranicznymi Wnioskodawca zamierza:

    • dokonać potrącenia ryczałtowego podatku dochodowego od przychodów uzyskanych na terenie RP na podstawie wystawionych faktur przez teatr z Rosji - ryczałt 20%,
    • nie dokonać potrącenia ryczałtowego podatku dochodowego od przychodów uzyskanych na teatr z Niemiec w przypadku aktualnego certyfikatu rezydencji.

    W uzupełnieniu Wnioskodawca podał, że w ramach, które zostaną zawarte na wystawienie całkowicie przygotowanych spektakli teatralnych przez zagraniczne osoby prawne, nie występuje proces przeniesienia praw autorskich i zagadnienie licencji.

    W związku z powyższym zostało zadane następujące pytanie (sformułowane ostatecznie w uzupełnieniu wniosku):

    Czy prawidłowe będzie postępowanie Teatru, który w myśl przepisów art. 21 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i umów o unikaniu podwójnego opodatkowania:

    • art. 17 ust. 2 i 3 Niemcy nie dokona potrącenia podatku ryczałtowego od kwoty brutto umowy, potwierdzonej wystawioną fakturą z teatru z Niemiec w przypadku aktualnego certyfikatu rezydencji
    • art. 17 ust. 2 Rosja dokona potrącenia ryczałtowego podatku dochodowego w wysokości 20% od kwoty brutto umowy, potwierdzonej wystawioną fakturą z teatru z Rosji ...

    Zdaniem Wnioskodawcy (po uzupełnieniu wniosku), na podstawie przepisów art. 21 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych należy potrącić podatek od uzyskanych przez podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2, przychodów na terenie RP z działalności widowiskowej, rozrywkowej i sportowej w wysokości 20%.

    Z przepisu art. 26 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych wynika, że osoba prawna - Wnioskodawca, dokonując wpłat należności z tyt. przychodów uzyskanych przez zagraniczne osoby prawne (teatry), na podstawie zawartych umów i wystawionych faktur przez teatry zagraniczne, ma obowiązek pobrać w dniu dokonania wypłaty, zryczałtowany podatek dochodowy od tych wypłat. Pobranie lub nie pobranie tego podatku należy rozpatrywać łącznie z umowami o unikaniu podwójnego opodatkowania oraz z otrzymanym certyfikatem rezydencji.

    W umowach o unikaniu podwójnego opodatkowania:

    • z Rosją – nadal obowiązuje umowa z dnia 22 maja 1992 r. - art. 17 ust. 2 wskazuje na konieczność pobrania ryczałtowego podatku w wysokości 20%, bez względu na przedstawiony certyfikat rezydencji, od przychodów uzyskanych w Polsce przez teatr z Rosji,
    • z Republiką Federalną Niemiec – nadal obowiązuje umowa z dnia 14 maja 2003 r. - art. 17 ust. 3 dopuszcza niepobranie ryczałtowego podatku 20% od przychodów uzyskanych w Polsce przez teatr z Niemiec, przy dostarczeniu aktualnego certyfikatu rezydencji, ponieważ pobyt jest całkowicie opłacony z funduszy publicznych (z dotacji dla Wnioskodawcy uzyskanej od Organizatora - Samorządu Województwa)

    W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

    Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca - w 2012 r. po raz drugi został organizatorem Festiwalu Teatralnego realizowanego w ramach podpisanej umowy z województwem. Na ten Festiwal Wnioskodawca otrzymał środki finansowe w formie dotacji z budżetu województwa.

    Udział w Festiwalu w bieżącym roku biorą teatry z krajów Europy: Niemcy, Rosja.

    Wnioskodawca (Teatr) jako organizator Festiwalu powierza wystawienie, a Wykonawca (tj. teatr zagraniczny) zobowiązuje się wystawić całkowicie przygotowany spektakl. W wykonaniu przedmiotu umowy Wykonawca zobowiązuje się do wystawienia całkowicie przygotowanego spektaklu oraz pokryje we własnym zakresie koszty: dostarczenia na miejsce wystawienia spektaklu kompletnych elementów scenografii, tj. dekoracji, kostiumów, urządzeń, rekwizytów, dowiezienia do teatru - (w przypadku transportu drogowego lub miejsca lądowania samolotu) - zorganizowanym przez Wykonawcę transportem członków zespołu artystycznego i technicznego, ubezpieczenia członków zespołu teatralnego i elementów scenografii na czas pobytu w Polsce, oraz inne tp. koszty.

    W zamian za wystawienie całkowicie przygotowanego spektaklu teatralnego Zamawiający zapłaci Wykonawcy kwotę w euro, po dokonaniu potrąceń wynikających z przepisów prawa polskiego.

    Zgodnie z art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 ze zm.), podatnicy, jeżeli nie mają na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej siedziby lub zarządu, podlegają obowiązkowi podatkowemu tylko od dochodów, które osiągają na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

    Zakres obowiązku podatkowego w podatku dochodowym od osób prawnych wyznaczony jest bądź przez siedzibę lub zarząd usytuowany na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, bądź też przez dochody osiągane na tym terytorium. Uzyskanie dochodów na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej sprawia, że podatnicy osiągający taki dochód, podlegają ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu.

    Stosownie do art. 21 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, podatek dochodowy z tytułu uzyskanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2, przychodów z opłat za świadczone usługi w zakresie działalności widowiskowej, rozrywkowej lub sportowej, wykonywanej przez osoby prawne mające siedzibę za granicą, organizowanej za pośrednictwem osób fizycznych lub osób prawnych prowadzących działalność w zakresie imprez artystycznych, rozrywkowych lub sportowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - ustala się w wysokości 20% tych przychodów.

    Przepisy ust. 1 stosuje się z uwzględnieniem umów w sprawie zapobieżenia podwójnemu opodatkowaniu, których stroną jest Rzeczpospolita Polska (art 21 ust. 2 ww. ustawy).

    W myśl art. 17 ust. 1 Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Federacji Rosyjskiej w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku, sporządzonej w Moskwie dnia 22 maja 1992 r. (Dz. U. z 1993 r. Nr 125, poz. 569) bez względu na postanowienia artykułów 12 i 13 niniejszej umowy, dochód uzyskany przez osobą mającą miejsce zamieszkania w Umawiającym się Państwie z tytułu działalności artystycznej, na przykład artysty scenicznego, filmowego, radiowego lub telewizyjnego, jak też muzyka lub sportowca, z osobiście wykonywanej w tym charakterze działalności w drugim Umawiającym się Państwie, może być opodatkowany w tym drugim Państwie.

    Stosownie do treści art. 17 ust. 2 ww. Umowy jeżeli dochód mający związek z osobiście wykonywaną działalnością takiego artysty lub sportowca nie przypada temu artyście lub sportowcowi, lecz innej osobie, dochód taki - bez względu na postanowienia artykułów 5, 12 i 13 niniejszej Umowy - może być opodatkowany w tym Umawiającym się Państwie, w którym działalność tego artysty lub sportowca jest wykonywana.

    Z kolei w myśl art. 17 ust. 1 Umowy między Rzecząpospolitą Polską a Republiką Federalną Niemiec w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i od majątku, podpisanej w Berlinie dnia 14 maja 2003 r. (Dz. U. z 2005 r. Nr 12, poz. 90, dalej także „umowa polsko-niemiecka”), bez względu na postanowienia artykułów 7, 14 i 15 dochód uzyskany przez osobę mającą miejsce zamieszkania w Umawiającym się Państwie z tytułu działalności artystycznej, na przykład artysty scenicznego, filmowego, radiowego lub telewizyjnego, jak też muzyka lub sportowca, z osobiście wykonywanej w tym charakterze działalności w drugim Umawiającym się Państwie, może być opodatkowany w tym drugim Państwie.

    Stosownie do treści art. 17 ust. 2 powołanej Umowy, jeżeli dochód, mający związek z osobiście wykonywaną działalnością artysty lub sportowca, nie przypada temu artyście lub sportowcowi, lecz innej osobie, to dochód taki bez względu na postanowienia artykułów 7, 14 i 15 może być opodatkowany w tym Umawiającym się Państwie, w którym działalność tego artysty lub sportowca jest wykonywana.

    W świetle art. 17 ust. 3 ww. Umowy polsko-niemieckiej, postanowienia ustępów 1 i 2 niniejszego artykułu nie mają zastosowania do dochodu osiąganego z działalności artysty lub sportowca w Umawiającym się Państwie, jeżeli pobyt w tym Państwie jest całkowicie lub głównie opłacany z funduszy publicznych jednego lub obu Umawiających się Państw, kraju związkowego, jednostki terytorialnej, organu lokalnego lub instytucji rządowej albo organizacji użyteczności publicznej.

    W tym miejscu wskazać należy, iż zawarte w obydwu Umowach sformułowanie, że dochód m.in. artysty scenicznego „może być opodatkowany w tym Umawiającym się Państwie, w którym działalność tego artysty lub sportowca jest wykonywana” nie oznacza możliwości wyboru, w którym państwie dochód ten podlega opodatkowaniu. Sformułowanie to oznacza, że państwo, w którym działalność artysty jest wykonywana (tj. Polska) ma prawo opodatkować takie dochody, jeżeli na podstawie polskich przepisów dochody te podlegają w Polsce opodatkowaniu (umowy są bowiem zawierane pomiędzy państwami, a nie z poszczególnymi podatnikami). Używane w umowach bilateralnych słowo „mogą” należy zatem rozumieć jako prawo administracji skarbowej danego państwa do opodatkowania określonych rodzajów dochodów. Postanowienia umów o unikaniu podwójnego opodatkowania przyznają więc państwu będącemu stroną umowy prawo do opodatkowania danego rodzaju dochodu, jeżeli ustawodawstwo wewnętrzne nakłada podatek na taki rodzaj dochodu (przychodu) - a taki obowiązek nakłada art. 21 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

    Jednocześnie, w myśl art. 26 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, osoby prawne i jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz będące przedsiębiorcami osoby fizyczne, które dokonują wypłat należności z tytułów wymienionych w art. 21 ust. 1 oraz w art. 22 ust. 1, są obowiązane, jako płatnicy, pobierać, z zastrzeżeniem ust. 2 i 2b, w dniu dokonania wypłaty, zryczałtowany podatek dochodowy od tych wypłat. (…). Zastosowanie stawki podatku wynikającej z właściwej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania albo niepobranie podatku zgodnie z taką umową jest możliwe pod warunkiem udokumentowania miejsca siedziby podatnika dla celów podatkowych uzyskanym od podatnika certyfikatem rezydencji.

    Płatnik może więc, na podstawie przepisów umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania, nie pobierać zryczałtowanego podatku w ogóle, bądź też pobierać go w niższej stawce wynikającej z umowy. Pobranie podatku w stawce wynikającej z umowy, bądź też odstąpienie od poboru zryczałtowanego podatku możliwe jest bowiem tylko pod warunkiem udokumentowania płatnikowi dla celów podatkowych siedziby podatnika (odbiorcy płatności) uzyskanym od niego certyfikatem rezydencji.

    Zgodnie z art. 4a pkt 12 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ilekroć w ustawie jest mowa o certyfikacie rezydencji - oznacza to zaświadczenie o miejscu siedziby podatnika dla celów podatkowych wydane przez właściwy organ administracji podatkowej państwa miejsca siedziby podatnika.

    Spektakl teatralny i dochód (przychód) z jego prezentacji bez wątpienia związany będzie z osobistą działalnością artystów występujących w przedstawieniu ale będzie przypadał nie bezpośrednio artystom, lecz teatrowi z Rosji i teatrowi z Niemiec, dla których osoby te pracują („innej osobie” w rozumieniu przepisu art. 17 ust. 2 ww. Umów).

    Biorąc pod uwagę uregulowania art. 17 ust. 1 i ust. 2 Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Federacji Rosyjskiej stwierdzić należy, iż dochód (przychód) uzyskany przez teatr z Rosji podlegać będzie opodatkowaniu w tym Umawiającym się Państwie, w którym działalność artystyczna będzie wykonywana, a więc w przedmiotowej sprawie - w Polsce.

    Wnioskodawca opisując zdarzenie przyszłe wskazał, iż na organizację Festiwalu otrzymał dotację z budżetu województwa. Skoro zatem dochód (przychód) uzyskany z tytułu działalności artystycznej wykonywanej w Polsce będzie całkowicie opłacony z funduszy publicznych jednostki terytorialnej Polski, to przy założeniu, że Wnioskodawca będzie posiadać certyfikat rezydencji podatkowej teatru z Niemiec to wówczas nie będzie obowiązany, jako płatnik, do pobrania zryczałtowanego podatku dochodowego.

    W myśl bowiem art. 17 ust. 3 Umowy między Rzecząpospolitą Polską a Republiką Federalną Niemiec postanowienia ust. 1 i ust. 2 nie mają zastosowania do dochodu powstającego w związku z wykonywaniem działalności artysty lub sportowca w Umawiającym się Państwie, jeżeli pobyt w tym Państwie jest całkowicie lub w głównej mierze finansowany z funduszy publicznych jednego lub obu Umawiających się Państw, jego jednostki terytorialnej, organu lokalnego lub instytucji rządowej.

    Zatem, w sprawie opodatkowania dochodów uzyskiwanych przez artystów teatru będącego rezydentem Niemiec, biorąc pod uwagę, iż pobyt jest finansowany z funduszy publicznych należy zastosować postanowienia art. 17 ust. 3 ww. Umowy.

    Reasumując, biorąc pod uwagę opisane we wniosku zdarzenie przyszłe oraz treść powołanych wyżej przepisów tut. Organ stoi na stanowisku, iż Wnioskodawca:

    • ma obowiązek pobrania w Polsce 20% podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych od należności wypłacanych artystom teatru z Rosji, z tytułu wykonywania działalności artystycznej w Polsce bez względu na fakt, iż teatr będzie w posiadaniu, bądź nie certyfikatu rezydencji podatkowej teatru z Rosji - stosownie do treści art. 17 ust. 2 Umowy polsko - rosyjskiej. Oznacza to tym samym, iż na Wnioskodawcy ciążyć będą obowiązki związane z poborem i zapłatą tego podatku, a także stosowne obowiązki informacyjne wynikające z przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych,
    • nie ma obowiązku pobrania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych podatku dochodowego od należności wypłacanych artystom teatru z Niemiec, nie posiadającym stałej placówki/zakładu w Polsce, których pobyt w całości lub w głównej mierze finansowany jest z funduszy publicznych, z tytułu wykonywania działalności artystycznej w Polsce - zgodnie z treścią art. 17 ust. 3 Umowy polsko-niemieckiej - będąc w posiadaniu certyfikatu rezydencji ww. podatnika.

    Natomiast w sytuacji, gdy teatr z Niemiec nie dostarczy certyfikatu rezydencji podatkowej, to uzyskany przez tego podatnika przychód - na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz art. 17 ust. 2 ww. Umowy polsko-niemieckiej - podlegać będzie opodatkowaniu w Polsce zryczałtowanym podatkiem dochodowym od osób prawnych według stawki 20% od przychodów. Oznacza to również, iż na Wnioskodawcy ciążyć będą obowiązki związane z poborem i zapłatą tego podatku, a także stosowne obowiązki informacyjne wynikające z przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

    Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

    Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

    Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.



    doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

    Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
    Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

    Reklama

    Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

    czytaj

    O nas

    epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

    czytaj

    Regulamin

    Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

    czytaj