Interpretacja Urzędu Skarbowego Kraków-Podgórze
PDP/423/20/03
z 13 maja 2003 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego
Sygnatura
PDP/423/20/03
Data
2003.05.13



Autor
Urząd Skarbowy Kraków-Podgórze


Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Koszty uzyskania przychodów --> Wydatki nieuznawane za koszty uzyskania przychodów


Słowa kluczowe
reklama publiczna


Pytanie podatnika
Czy koszty organizacji, prowadzonych w większości dla odbiorców firmy, szkoleń mających na celu aktywizację sprzedaży, stanowią koszt reklamy publicznej, o której mowa w art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych?


W odpowiedzi na pismo z dnia 14.04.2003 r. Urząd Skarbowy Kraków-Podgórze informuje, że zgodnie z art. 14a § 1 i 2 ustawy z dnia 29.08.1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 ze zm.) właściwy urząd skarbowy na pisemne zapytanie podatnika, płatnika lub inkasenta ma obowiązek udzielić pisemnej informacji o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego w ich indywidualnych sprawach, w których nie toczy się postępowanie podatkowe lub kontrola podatkowa albo postępowanie przed sądem administracyjnym.Składając zapytanie, podatnik, płatnik lub inkasent jest obowiązany do wyczerpującego przedstawienia stanu faktycznego oraz własnego stanowiska w sprawie.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.) kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1.Jednocześnie stosownie do art. 16 ust. 1 pkt 28 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych nie uważa się za koszty uzyskania przychodów kosztów reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0,25 % przychodów, chyba że reklama prowadzona jest w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób.

Przepisy wyżej cyt. ustawy nie zawierają definicji pojęcia reklamy. W odniesieniu do całokształtu działalności podatnika niewątpliwie można również do reklamy zaliczyć te działania, które mają na celu przekazanie wiedzy o zaletach i wartości firmy, a także sprzedawanych przez nią towarów, a więc takie działania, które mają na celu zwiększenie przychodów.

Koszty organizacji szkoleń, w przypadku gdy szkolenia są prowadzone w celu uatrakcyjnienia proponowanej oferty i mają za zadanie przyciągnięcie potencjalnych klientów poprzez rozpowszechnianie informacji o towarach, ich zaletach, wartości, miejscach i możliwościach nabycia stanowią koszty uzyskania przychodów stosownie do art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych z uwzględnieniem ograniczeń wynikających z art. 16 ust. 1 pkt 28 tej ustawy.

Jak wynika z powołanego na wstępie pisma Podatnik kierował ofertę szkoleń do określonej grupy osób w celu aktywizacji sprzedaży. Wymienione koszty organizacji szkoleń nie mogą być zatem uznane za koszty reprezentacji i reklamy prowadzonej publicznie, lecz jedynie za koszty uzyskania przychodów uwzględnione w ramach limitu 0,25 % przychodów. Zatem stanowisko Spółki zawarte w piśmie z dnia 14.04.2003 r. nie jest słuszne.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj