Interpretacja Urzędu Celnego w Krośnie
404000-PA-9101-3/05/BB
z 22 marca 2005 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
404000-PA-9101-3/05/BB
Data
2005.03.22
Autor
Urząd Celny w Krośnie
Temat
Podatek akcyzowy --> Organizacja obrotu wyrobami akcyzowymi zharmonizowanymi --> Składy podatkowe
Podatek akcyzowy --> Przepisy ogólne --> Zwolnienia
Podatek akcyzowy --> Organizacja obrotu wyrobami akcyzowymi zharmonizowanymi
Słowa kluczowe
skład podatkowy
sprzedaż towarów
zwolnienie z podatku akcyzowego
Pytanie podatnika
Czy sprzedaż i przemieszczanie produktów o symbolu PKWiU 23.20.31objętych kodami CN: 27122000 i 27129039 ze składu podatkowego na składpodatkowy podmiotu uprawnionego do zwolnienia od podatku akcyzowego zewzględu na przeznaczenie tych wyrobów powinno odbywać się na podstawiezłożonego przez nabywcę oświadczenia ?
Na podstawie art.14a §1 i § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997- Ordynacja podatkowa (Tekst Jednolity Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60), po przeprowadzeniu postępowania wszczętego na wniosek Strony z dnia 17.01.2005r. (data wpływu do UC) w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, Naczelnik Urzędu Celnego w Krośnie postanawia: uznać, że stanowisko przedstawione we wniosku jest prawidłowe. Uzasadnienie W dniu 17.01.2005r. do tut. Urzędu został złożony wniosek XXXX XXXXX Sp. z o. o. o udzielenie interpretacji o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego przedstawiając następujący stan faktyczny: Spółka dokonuje przemieszczania produktów o symbolu PKWiU 23.20.31 objętych kodami CN: 27122000 i 27129039 ze składu podatkowego XXXX XXXXX na skład podatkowy uprawnionych podmiotów. Spółka sformułowała też własne stanowisko w sprawie stwierdzając, iż sprzedaż w/w produktów i ich przemieszczanie z jej składu podatkowego na skład podatkowy innej firmy powinno odbywać się na podstawie złożonego przez nabywcę oświadczenia - dołączonego do zamówienia - stwierdzającego, że zakupione wyroby zostaną zużyte do celów innych niż napędowe lub opałowe lub do produkcji paliw silnikowych lub olejów opałowych. Nie ma więc potrzeby składania zabezpieczenia na to przemieszczenie i wystawiania dokumentu ADT czyli przemieszczanie w procedurze zawieszenia poboru akcyzy. Zgodnie z art. 26 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 23 stycznia 2004r. o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 29, poz. 257 z późn. zm.) pobór akcyzy od wyrobów akcyzowych zharmonizowanych jest zawieszony, jeżeli wyroby są zwolnione od akcyzy ze względu na przeznaczenie lub dostarczane nabywcom upoważnionym do nabycia zwolnionego od akcyzy wyrobu. Zgodnie z § 13 ust.1 pkt.1 ww. rozporządzenia zwalnia się od akcyzy wazelinę, parafinę, woski pochodzenia naftowego i pozostałe woski oznaczone symbolem PKWiU 23.20.31 objęte kodami CN: 2712 10, 2712 20 00, 2712 90 31, 2712 90 33, 2712 90 39 i 2712 90 90. Przedmiotowe zwolnienie ma zastosowanie pod warunkiem spełnienia określonych, w ust.2 ww. rozporządzenia, wymagań:
Z przytoczonych przepisów wynika, że dostarczanie parafin i mas parafinowych o symbolu PKWiU 23.20.31 objętych kodami CN: 2712 20 00 i 2712 90 39 uprawnionym podmiotom nie podlega obowiązkowi stosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy. Zgodnie z § 13 ust.2 rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz.U. Nr 97 z 2004r. poz.966 ze zm. Dz. U. Nr 181 z 2004r. poz.1875), zwolnienie od akcyzy ma zastosowanie pod warunkiem złożenia przez nabywcę oświadczenia stwierdzającego, że zakupione wyroby zostaną zużyte do celów innych niż napędowe lub opałowe lub do produkcji paliw silnikowych lub olejów opałowych. Przepisy w § 13 nie definiują wprost podmiotu uprawnionego, wobec powyższego należy przyjąć, iż podmiotem uprawnionym jest podmiot zużywający wyroby akcyzowe zgodnie ze złożonym oświadczeniem. Reasumując powyższe, dostarczanie na terytorium kraju podmiotom uprawnionym do zwolnienia, parafin i mas parafinowych o symbolu PKWiU 23.20.31 objętych kodami CN: 2712 20 00 i 2712 90 39 zwolnionych od akcyzy ze względu na przeznaczenie odbywa się bez zastosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy. Wobec powyższego nie należy dołączać do dostarczanych wyrobów akcyzowych zharmonizowanych administracyjnych dokumentów towarzyszących i składać zabezpieczenia akcyzowego. Zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej, interpretacja niniejsza nie jest wiążąca dla wnioskodawcy. Wydana interpretacja jest wiążąca dla organów podatkowych i organów kontroli skarbowej do czasu jej zmiany lub uchylenia w trybie art. 14b § 5 Ordynacji podatkowej. Niniejsza interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i udzielona została w oparciu o stan prawny w dacie zaistnienia tego zdarzenia. |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.