Interpretacja Urzędu Skarbowego w Mińsku Mazowieckim
1412/PP/443-44/05
z 15 czerwca 2005 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
1412/PP/443-44/05
Data
2005.06.15



Autor
Urząd Skarbowy w Mińsku Mazowieckim


Temat
Podatek od towarów i usług --> Wysokość opodatkowania --> Stawki


Słowa kluczowe
odzież ochronna
służba zdrowia
stawki podatku


Pytanie podatnika
Stawka podatku od towarów i usług w odniesieniu do środków ochrony indywidualnej.


POSTANOWIENIE

Na podstawie art. 14a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity z 2005 r. Dz.U. Nr 8, poz. 60 ze zm.) w związku ze złożonym przez Panią xxxxxxxxx, NIP xxxxxxxx, ul. xxxxxxxxx, xxxxxxxxxx- w dniu 19 maja 2005 roku wnioskiem o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego dotyczącego stawki podatku od towarów i usług w odniesieniu do środków ochrony indywidualnej – Naczelnik Urzędu Skarbowego w Mińsku Mazowieckim – uznaje przedstawione we wniosku stanowisko o zastosowaniu stawki podatkowej 22%

– za prawidłowe.

UZASADNIENIE

Dnia 19 maja 2005 roku wpłynął wniosek Pani xxxxxxxxNIP xxxxxxxxx o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie wysokości stawki podatku VAT od środków ochrony indywidualnej (konkretnie: odzieży dla personelu Służby Zdrowia – garsonek, garniturów, fartuchów z elanobawełny).

Stan faktyczny zaprezentowany przez pytającego;

Firma Pani xxxxxxxxxjest producentem odzieży dla Służby Zdrowia od 1995 roku. Podczas całego okresu produkcji obowiązującą stawką VAT była stawka 22%. Zastosowanie stawki 7% możliwe jest jedynie po zakwalifikowaniu w/w wyrobów do grupy wyrobów medycznych. Jednak garsonki , fartuchy, garnitury z elanobawełny nie spełniają definicji wyrobu medycznego w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 roku o wyrobach medycznych (Dz.U.Nr 93, poz. 896). Art. 2 podanej ustawy wyraźnie określa, że w przepisów ustawy nie stosuje się do środków ochrony indywidualnej.

Zdaniem pytającej właściwą stawką odnośnie garsonek, fartuchów i garniturów z elanobawełny dla Służby Zdrowia jest stawka podatku od towarów i usług w wysokości 22%.

Tutejszy organ podatkowy działając na podstawie art. 14a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa ( tekst jednolity z 2005r. Dz.U. Nr 8, poz. 60) udziela pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w sprawie przedstawionej w w/w wniosku.

Zgodnie z art. 5 ust.1 ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 54, poz. 535) opodatkowani podatkiem od towarów i usług podlega między innymi odpłatna dostawa towarów i usług na terytorium kraju.

W myśl art. 41 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 54, poz. 535 ze zm.) dla towarów i usług wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1. Pod poz. 106 niniejszego załącznika wyszczególnione zostały wyroby medyczne, w rozumieniu ustawy o wyrobach medycznych dopuszczone do obrotu na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, inne niż wymienione w pozostałych pozycjach załącznika, bez względu na symbol PKWiU.

Ustawowe określenie wyrobów medycznych znajduje się w art. 3 pkt 17 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 roku o wyrobach medycznych (Dz.U. Nr 93, poz. 896). Natomiast z art. 15 niniejszej ustawy wynika, że klasyfikację i kwalifikację wyrobu medycznego przeprowadza wytwórca. Klasyfikacja taka pozwala ustalić, czy wyrób mieści się w kategorii wyrobów medycznych, do których na podstawie art. 41 ust. 2 w związku z załącznikiem nr 3 poz. 106 ustawy o podatku od towarów i usług ma zastosowanie stawka 7%.

Zatem jeżeli produkowana odzież dla personelu Służby Zdrowia typu garsonki, garnitury i fartuchy z elanobawełny nie jest wyrobem medycznym w rozumieniu ustawy o wyrobach medycznych lecz jest jak podano we wniosku środkiem ochrony indywidualnej to podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w wysokości 22%.

Niniejsza interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia tego zdarzenia. Interpretacja traci moc w momencie zmiany stanu prawnego.

Stosownie do art.14b § 1 i § 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity z 2005r. Dz.U. Nr 8, poz. 60) interpretacja nie jest wiążąca dla podatnika, wiąże natomiast organy podatkowe i organy kontroli skarbowej właściwych dla wnioskodawcy do czasu jej zmiany lub uchylenia.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj