Interpretacja Urzędu Skarbowego w Węgrowie
US 1441-PP/443-3/05/IG
z 8 lipca 2005 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
US 1441-PP/443-3/05/IG
Data
2005.07.08



Autor
Urząd Skarbowy w Węgrowie


Temat
Podatek od towarów i usług --> Wysokość opodatkowania --> Stawki --> Stawki podatku


Słowa kluczowe
kominek
roboty budowlano-montażowe
stawki podatku
usługi budowlano-montażowe


Pytanie podatnika
Pytanie Podatnika dotyczy stawki podatku VAT na sprzedaż towaru handlowego wraz z usługą budowlaną - montażu wkładu kominkowego na potrzeby budownictwa mieszkaniowego.


Wnioskiem z dnia 22.04.2005 r. /data wpływu dnia 25.04.2005 r./ Podatnik zwrócił się do Naczelnika Urzędu Skarbowego w Węgrowie o udzielenie pisemnej interpretacji odnośnie:

1/ stawki VAT na sprzedaż towaru handlowego wraz z usługą budowlaną - montażu wkładu kominkowego na potrzeby budownictwa mieszkaniowego.

Zdaniem podatnika wysokość stawki podatkowej winna wynosić 7 %.

Odpowiadając na powyższe pytanie Naczelnik Urzędu Skarbowego w Węgrowie informuje co następuje:

Zgodnie z art. 146 ust. 1 pkt. 2 oraz ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług / Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm. / w okresie od dnia przystąpienia Rzeczpospolitej Polskiej do Unii Europejskiej do dnia 31 grudnia 2007 r. stosuje się stawkę podatku w wysokości 7 % w odniesieniu m. in. do :

1.robót budowlano- montażowych oraz remontów i robót konserwacyjnych związanych z budownictwem mieszkaniowym i infrastrukturą towarzyszącą,

2. obiektów budownictwa mieszkaniowego lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych.

Przez „roboty związane z budownictwem mieszkaniowym i infrastrukturą towarzyszącą” rozumie się roboty budowlane dotyczące inwestycji w zakresie obiektów budownictwa mieszkaniowego i roboty budowlane dotyczące inwestycji w zakresie obiektów budownictwa mieszkaniowego. Przez „ obiekt budownictwa mieszkaniowego „ stosownie do art. 2 pkt 12 ustawy należy rozumieć budynki mieszkalne rodzinne stałego zamieszkania, sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych: 111 – Budynki mieszkalne jednorodzinne, 112 – Budynki o dwóch mieszkaniach i wielomieszkaniowe, ex 113 – Budynki zbiorowego zamieszkania – wyłącznie: budynki kościołów i innych związków wyznaniowych, klasztory, domy zakonne, plebanie, kurie, rezydencje biskupie oraz rezydencje Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej.

Biorąc powyższe pod uwagę tut. organ stoi na stanowisku, że decydujące znaczenie przy ustalaniu właściwej stawki podatku od towarów i usług w sytuacji sprzedaży usług opisanych w treści zapytania w skład których będzie wchodzić zakup i montaż wkładu kominkowego w domu klienta, mieć będzie treść zawartej między stronami umowy cywilnoprawnej / w szczególności regulacja dotycząca przedmiotu tej umowy /. Jeżeli przedmiotem umowy są roboty budowlano-montażowe dotyczące inwestycji w zakresie obiektów budownictwa mieszkaniowego, z wykorzystaniem materiałów - 2 -dostarczonych / wyprodukowanych / przez wykonawcę, do całej wartości robót zastosować należy jednolitą stawkę podatku od towarów i usług. Obrotem podatnika jest uzgodniona kwota za wykonanie określonej usługi, bez względu na jej poszczególne elementy, a także bez względu na procentowy udział robocizny i materiałów w całości nakładów. W przypadku wykonania usługi z materiałów dostarczonych przez wykonawcę – obrót stanowiący podstawę opodatkowania usługi obejmuje także należność za wykorzystywane materiały. Opodatkowanie powinno nastąpić według stawki przewidzianej dla wykonywanej usługi t.j stawki podatku w wysokości 7 %.

Inaczej sytuacja będzie się przedstawiać gdy przedmiotem umowy jest dostawa wkładu kominkowego, w takim przypadku opodatkowanie winno nastąpić według stawki właściwej dla danego towaru t.j stawki w wysokości 22 %.

Niniejsze postanowienie wydane zostało na podstawie stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia tego zdarzenia. Zgodnie z art. 14 b § 1 i § 2 ustawy Ordynacja podatkowa powyższa interpretacja nie jest wiążąca dla Podatnika, jest natomiast wiążąca dla organu podatkowego i organu kontroli skarbowej właściwych dla wnioskodawcy i może zostać zmieniona albo uchylona wyłącznie w drodze decyzji, w trybie określonym w § 5 cyt. ustawy.

Na niniejsze postanowienie służy stronie prawo wniesienia zażalenia do Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie za pośrednictwem Naczelnika Urzędu Skarbowego w Węgrowie w terminie 7 dni od daty jego doręczenia. Zażalenie wnosi się na piśmie. Powinno ono zawierać zarzuty przeciw postanowieniu, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem zażalenia oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie zgodnie z przepisem art. 222, w związku z art. 239 ustawy Ordynacja podatkowa.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj