Interpretacja Urzędu Skarbowego Warszawa-Wola
US40/DF1/415-22/III/2005
z 4 maja 2005 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
US40/DF1/415-22/III/2005
Data
2005.05.04



Autor
Urząd Skarbowy Warszawa-Wola


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Podstawa obliczenia i wysokość podatku --> Ustalenie podstawy opodatkowania


Słowa kluczowe
odliczenia od podatku
odliczenie od dochodu
ulga mieszkaniowa
zwrot wydatków


Pytanie podatnika
Czy pieniądze przekazane przez ABK należy uwzględnić w rozliczeniu rocznym za 2004r. jako dochód?


P O S T A N O W I E N I E


Na podstawie art. 14a § 1, § 3 i § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. Nr 8 z 2005r., poz.60) oraz art. 27 ust. 13 ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. Nr 14 , poz. 176 z późn. zm.)w związku z art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2001r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. Nr 134, poz. 1509) po rozpatrzeniu Państwa wniosku z dnia 24.03.2005r. w sprawie interpretacji przepisów prawa podatkowego :


Naczelnik Urzędu Skarbowego Warszawa Wola uznał stanowisko wnioskodawcy jako prawidłowe:


dotyczące nie uwzględnienia w zeznaniu o wysokości osiągniętego dochodu w 2004r. otrzymanego zwrotu za remont lokalu mieszkalego od Administracji Budynków Komunalnych w 2004r.


U Z A S A D N I E N I E


W dniu 24.03.2005r. zwrócili się Państwo z wnioskiem o udzielenie interpretacji co do zakresu stosowania przepisów prawa podatkowego w podatku dochodowym od osób fizycznych, który to wniosek zawierał następujące pytanie:
czy pieniądze przekazane przez ABK należy uwzględnić w rozliczeniu rocznym za 2004r. jako dochód?

Stan faktyczny:
w roku podatkowym 2004 podatnicy dokonali remontu lokalu mieszkalnego przydzielonego przez Zarząd Budynków Komunalnych finansując go z włanych środków.Przy czym w/w Zarząd zobowiązał się do zwrotu kosztów za remont. Po zakończeniu remontu podatnicy otrzymali od Administacji Budynków Komunalnych zwrot kosztów poniesionych na remont oraz informaję PIT-8C w której ujęto przychód z w/w tytułu. Podatnicy nie będą korzystać z odliczeń z tytułu wydatków poniesionych na remont lokalu mieszklanego .

Stanowisko wnioskodawcy jest następujące:
zdaniem podatników przychody wykazane w PIT-8C za 2004r. nie powinny być uwzględniane w zeznaniu rocznym, ponieważ nie korzystali i nie będą korzystać zgodnie z oświadczenie zawartym we wniosku , z odliczeń z tytułu ulgi remontowej w 2004r.

Ocena prawna w/w stanowiska wnioskodawcy -
zgodnie z art.27 ust. 13 ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. Nr 14 , poz. 176 z późn. zm.)w związku z art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2001r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. Nr 134, poz. 1509) jeżeli podatnik skorzystał z odliczeń od dochodu (przychodu) lub podatku z tytułu ulg mieszkaniowych, a następnie po roku, w którym dokonano odliczeń, otrzymał zwrot odliczonych wydatków, z wyjątkiem gdy zwrócone kwoty zostały zaliczone do przychodów podlegających opodatkowaniu, do dochodu (przychodu) lub podatku należnego za rok, w którym zaistniały te okoliczności, dolicza się odpowiednio kwoty poprzednio odliczone z tych tytułów.
Poniewż nie korzystali Państwo i nie będą korzystać ( zgodnie z oświadczeniem zawartym we wniosku) z odliczeń z tytułu wydatków poniesionych na remont lokalu mieszkalnego w 2004r., których zwrot również nastąpił w 2004r. nie ciąży na Państwu obowiązek wykazywania w zenaniu o wysokości osiągniętego dochodu za 2004r. otrzymanego od ABK zwrotu za remont lokalu.
Tak więc biorąc pod uwagę powyższe uzasadnienie organ podatkowy postanawia jak w sentencji.

P O U C Z E N I E

Powyższych informacji udzielono w oparciu o stan faktyczny przedstawiony w w/w wniosku oraz obowiązujące w dniu złożenia wniosku przepisy prawa podatkowego. Obowiązuje ona do zmiany stanu prawnego odnoszącego się do przedstawionej sytuacji faktycznej.
Niniejsza interpretacja nie jest wiążąca dla podatnika, zgodnie z art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa. Interpretacja jest wiążaca dla organów podatkowych i organów kontroli skarbowej właściwych dla wnioskodawcy, do czasu jej zmiany lub uchylenia, zgodnie z przepisami art. 14b § 2 ustawy Ordynacja podatkowa.
Zgodnie z przepisami art. 14a § 4 na niniejsze postanowienie służy Stronie zażalenie do Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie za pośrednictwem Naczelnika Urzędu Skarbowego Warszawa Wola w terminie siedmiu dni od dnia doręczenia postanowienia na zasadch okreśolnych w art. 236 § 2 pkt 1 ustawy Ordynacja podatkowa.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj