Interpretacja Izby Skarbowej w Rzeszowie
IS.II/2-4430/211/05
z 19 sierpnia 2005 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
decyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
IS.II/2-4430/211/05
Data
2005.08.19



Autor
Izba Skarbowa w Rzeszowie


Temat
Ordynacja podatkowa --> Organy podatkowe i ich właściwość --> Organy podatkowe --> Informacja dla podatnika


Słowa kluczowe
informacja dla podatnika



Dyrektor Izby Skarbowej w Rzeszowie, działając na podstawie przepisu art. 14b § 5 pkt 2 ustawy z dnia 29.08.1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), uchyla z urzędu postanowienie Naczelnika Urzędu Skarbowego w Leżajsku z dn. 14.06.2005r. znak: US.PPE/443-14/05, w sprawie interpretacji prawa podatkowego z zakresu podatku od towarów i usług.

Wnioskiem z dn. 09.06.2005 r. Starostwo Powiatowe zwróciło się do Naczelnika Urzędu Skarbowego w Leżajsku o udzielenie pisemnej interpretacji o zakresie stosowania przepisów ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług. Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, iż Strona przystąpiła do remontu "domków rekreacyjno - wypoczynkowych". Zgodnie z wyjaśnieniami, obiekty te po zakończeniu remontu mają zachować swoje dotychczasowe przeznaczenie. Starostwo Powiatowe stoi na stanowisku, że dla przedmiotowych usług winna być zastosowana 7% stawka podatku od towarów i usług.

Naczelnik Urzędu Skarbowego w Leżajsku, działając na podstawie przepisu art. 14a § 1 i § 4 Ordynacji podatkowej, postanowieniem z dnia 14.06.2005 r. znak: US.PPE/443-14/05, uznał stanowisko Wnioskodawcy za nieprawidłowe stwierdzając, iż domki rekreacyjno - wypoczynkowe ujęte są w klasie PKOB 1212 - "budynki zakwaterowania turystycznego, pozostałe" i w związku z tym wykonywanie na tych obiektach usług remontowo - budowlanych podlega opodatkowaniu według stawki 22%, zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług. Rozstrzygnięcie to nie zostało przez Stronę zaskarżone.

Oceniając prawidłowość wymienionego orzeczenia, Dyrektor tut. Izby Skarbowej stwierdza, iż rozstrzygniecie wymaga eliminacji z obrotu prawnego.
Zgodnie z art. 14a § 1 Ordynacji podatkowej, stosownie do swo-jej właściwości naczelnik urzędu skarbowego na pisemne wnioski podatników ma obowiązek udzielić pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w ich indywidualnych sprawach, w któ-rych nie toczy się postępowanie podatkowe lub kontrola podatkowa albo postępowanie przed sądem administra-cyjnym. Składający wniosek, zgodnie z normą wynikającą ze zdania drugiego art. 14a § 2 Ordynacji podatkowej, obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia stanu faktycznego oraz własnego stanowiska w sprawie. Strona w podaniu z dnia 9.06.br. w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu stosowania przepisów ustawy o podatku od towarów i usług, dotyczącym stawki podatku dla usług remontowych wykonywanych w domkach wypoczynkowych, nie przedstawiła w sposób wyczerpujący pełnego stanu faktycznego. Dla prawidłowego określenia wysokości stawki podatku od towarów i usług w analizowanej sprawie konieczna jest precyzyjna identyfikacja obiektu - zgodnie z zasadami klasyfikacji statystycznych, a także zdefiniowanie czynności podejmowanych w odniesieniu do tego obiektu. Istotnym jest zaklasyfikowanie budynku do właściwego grupowania PKOB, gdyż stawka podatku od towarów i usług jest odnoszona do rodzaju tego budynku. W Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych, stanowiącej załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dn. 30.12.1999 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (Dz. U. Nr 112, poz. 1316), domki wypoczynkowe wymienione są w klasie 1110 "budynki mieszkalne jednorodzinne", a także w klasie 1212 "budynki zakwaterowania turystycznego, pozostałe". Jednostka w zapytaniu nie wskazała stosownej klasyfikacji PKOB obiektów, w których mają być wykonane usługi remontowe. Okoliczność ta obligowała organ I instancji do podjęcia stosownych działań, jednakże Naczelnik nie wezwał Strony do usunięcia braków wniosku. Uchybienie to stanowi o naruszeniu przepisów w stopniu obligującym organ II instancji do uchylenia z urzędu rozstrzygnięcia Naczelnika Urzędu Skarbowego w Leżajsku z dnia 14.06.2005 r. Stąd też Dyrektor Izby Skarbowej w Rzeszowie orzekł jak w sentencji.

W myśl regulacji art. 14b § 5 Ordynacji podatkowej, uchylenie postanowienia wywiera skutek począwszy od rozliczenia podatku za miesiąc następny po miesiącu, w którym decyzja została doręczona podatnikowi. Na podstawie przepisów art. 221 i art. 223 § 2 pkt 1 ustawy Ordynacja podatkowa, Stronie służy prawo złożenia odwołania od niniejszego rozstrzygnięcia do Dyrektora Izby Skarbowej w Rzeszowie, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji. Odwołanie powinno odpowiadać wymogom przepisu art. 222 powołanej ustawy.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj