Interpretacja Łódzkiego Urzędu Skarbowego
ŁUS-III-2-443/62/05/AMM
z 17 czerwca 2005 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
ŁUS-III-2-443/62/05/AMM
Data
2005.06.17
Autor
Łódzki Urząd Skarbowy
Temat
Podatek od towarów i usług --> Odliczenie i zwrot podatku. Odliczanie częściowe --> Odliczenie i zwrot podatku --> Odliczenie podatku
Słowa kluczowe
czynności opodatkowane podatkiem od towarów i usług
obniżenie podatku należnego
reklama
usługi marketingowe
usługi reklamowe
Pytanie podatnika
Czy stosownie do art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług Podatnikowi przysługuje odliczenie podatku naliczonego VAT z faktur zakupu usług reklamowych (marketingowych) związanych z organizacją promocji produktów Spółki prowadzoną przez wyspecjalizowaną agencję reklamową ?
Z wniosku Spółki X o udzielenie pisemnej interpretacji wynika, iż Podatnik celem zwiększenia sprzedaży podejmuje różne kampanie promujące produkty (np. sprzedaż premiowa, konkursy wiedzy o produktach). Kampanie kierowane są do odbiorców produktów Spółki, a ich całościową obsługę Spółka powierza wyspecjalizowanej agencji reklamowej zawierając w tym celu stosowną umowę. Spółka załączyła do wniosku przykładową umowę zawartą z agencją reklamową. Przedmiotem tej umowy jest wykonanie przez agencję na rzecz Spółki usługi marketingowej polegającej na: W związku z zaistniałym stanem faktycznym, Podatnik ma pytanie: czy stosownie do art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług przysługuje mu odliczenie podatku naliczonego VAT z faktur zakupu usług reklamowych (marketingowych) związanych z organizacją promocji produktów Spółki prowadzoną przez wyspecjalizowaną agencję reklamową. Zdaniem Podatnika, Spółce przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur dokumentujących w/w usługę marketingową. Stosownie bowiem do art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług – w zakresie jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, a jak Spółka wskazuje we wniosku – zakup w/w usługi reklamowej (marketingowej) służy wyłącznie sprzedaży opodatkowanej Podatnika. Mając na uwadze przedstawiony stan faktyczny, Naczelnik Łódzkiego Urzędu Skarbowego stwierdza, co następuje: W myśl art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124. Z w/w przepisów wynika, iż dla stwierdzenia, że Podatnik ma prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z zakupem towarów i usług konieczne jest ustalenie związku pomiędzy nabywanymi towarami i usługami, a osiąganiem przez Podatnika obrotu opodatkowanego podatkiem od towarów i usług. Opisane we wniosku usługi reklamowe (marketingowe) zakupione od wyspecjalizowanych agencji reklamowych, a mające na celu zwiększenie sprzedaży produktów Podatnika należy uznać za wykorzystywane do czynności opodatkowanych (sprzedaży towarów opodatkowanej podatkiem od towarów i usług). A zatem, Podatnikowi przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur otrzymanych przez Podatnika od agencji reklamowej w związku z przeprowadzeniem promocji produktów Spółki – oczywiście z uwzględnieniem zasad przewidzianych w art. 86 i następnych ustawy o podatku od towarów i usług. |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.