Interpretacja Burmistrza Miasta Krynica-Zdrój
FB/PiOL/3110/1/5/05
z 29 czerwca 2005 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
FB/PiOL/3110/1/5/05
Data
2005.06.29



Autor
Burmistrz Miasta Krynica-Zdrój


Temat
Podatki i opłaty lokalne --> Podatek od nieruchomości --> Przedmiot opodatkowania


Słowa kluczowe
działalność gospodarcza
działalność gospodarcza
działalność sezonowa
działalność sezonowa


Pytanie podatnika
Jak płacić podatek od nieruchomości gdy grunty sezonowo wykorzystywane są pod trasy zjazdowe?


POSTANOWIENIE

Na podstawie art. 14a i 14b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60) Burmistrz Krynicy-Zdrojupostanawia ocenić stanowisko Kolei o następującej treści: Kolej uważa, że grunty wykorzystywane pod trasy zjazdowe winna przez okres faktycznego ich wykorzystania płacić podatek od nieruchomość w/g stawki dla gruntów związanych z działalnością gospodarczą. Natomiast za pozostały okres podatek rolny. Odnośnie gruntów oznaczonych w ewidencji jako PSV i PSVI nie wykorzystywanych w działalności gospodarczej winna płacić podatek rolny. - jako prawidłowe

UZASADNIENIE

Dnia 31.01.2005 r. Kolej X ul. ..., złożyła wniosek o interpretację zakresu i sposobu stosowania prawa podatkowego. Stan faktyczny: Spółka jest właścicielem i użytkownikiem wieczystym gruntów oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako grunty rolne klasy PsV i Ps VI. Strona stoi na stanowisku, że: Kolej uważa, że grunty wykorzystywane pod trasy zjazdowe winna przez okres faktycznego ich wykorzystania płacić podatek od nieruchomość w/g stawki dla gruntów związanych z działalnością gospodarczą. Natomiast za pozostały okres podatek rolny. Odnośnie gruntów oznaczonych w ewidencji jako PSV i PSVI nie wykorzystywanych w działalności gospodarczej winna płacić podatek rolny.
Zgodnie z art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (t. j. Dz. U. z 2002 r. Nr 9, poz. 84 ze zm.) opodatkowaniu podatkiem od nieruchomości nie podlegają grunty sklasyfikowane w ewidencji gruntów i budynków jako użytki rolne, grunty zadrzewione i zakrzewione na użytkach rolnych lub lasy, z wyjątkiem zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej. Przedsiębiorca władający gruntem ujętym w ewidencji jako rolny jest podatnikiem podatku rolnego, chyba że ten grunt zostanie zajęty na prowadzenie działalności gospodarczej, w takim przypadku grunt należy opodatkować podatkiem od nieruchomości. Za grunty zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej uznaje się grunty, na których w rzeczywistości wykonane są czynności składające się na prowadzenie działalności gospodarczej, czyli zarobkowej działalności wytwórczej, budowlanej, handlowej bądź usługowej, wykonywanej w sposób zorganizowany i ciągły (art. 2 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. Nr 173, poz. 1807)). Grunty będą więc zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej nie tylko wtedy gdy np. znajduje się na nich zakład produkcyjny, ale również wtedy, gdy służyć będzie przedsiębiorcy jako plac magazynowy, parking itp. Również podjęcie na takim gruncie prac niwelacyjnych, wytyczanie dróg to fakty świadczące o zajęciu gruntów na prowadzenie działalności gospodarczej. Jeżeli zajęcie gruntów rolnych na działalność gospodarczą ma charakter okresowy (kilka miesięcy w roku) przez ten okres opodatkowane są one podatkiem od nieruchomości ze stawką właściwą dla przedmiotów opodatkowania zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej, a przez pozostałą część roku podatkiem rolnym. Biorąc pod uwagę powyższe orzeczono jak w sentencji.

Pouczenie:
Powyższa interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia tego zdarzenia i nie jest wiążąca dla podatnika, płatnika lub inkasenta. Jeżeli jednak podatnik, płatnik lub inkasent zastosowali się do tej interpretacji, organ nie może wydać decyzji określającej lub ustalającej ich zobowiązanie podatkowe bez zmiany albo uchylenia postanowienia, jeżeli taka decyzja byłaby niezgodna z interpretacją zawartą w tym postanowieniu. Interpretacja jest wiążąca dla organów podatkowych i organów kontroli skarbowej właściwych dla wnioskodawcy i może zostać zmieniona albo uchylona wyłącznie w drodze decyzji.
Na niniejsze postanowienie przysługuje zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Nowym Sączu za pośrednictwem Burmistrza Krynicy-Zdroju w terminie 7 dni licząc od dnia otrzymania niniejszego postanowienia. W przypadku wniesienia zażalenia należy uiścić opłatę skarbową w formie znaków opłaty skarbowej, gotówką lub bezgotówkowo (5 zł za zażalenie, 50 gr za każdy załącznik).



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj