Interpretacja Urzędu Skarbowego w Lesku
US-PP-443/31/05
z 12 sierpnia 2005 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
US-PP-443/31/05
Data
2005.08.12
Autor
Urząd Skarbowy w Lesku
Temat
Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Dostawa towarów i świadczenie usług --> Świadczenie usług
Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Przepisy ogólne --> Czynności opodatkowane
Podatek od towarów i usług --> Wysokość opodatkowania --> Stawki --> Stawki podatku
Słowa kluczowe
podatek od towarów i usług
roboty budowlano-montażowe
stawki podatku
zakład karny
Pytanie podatnika
Czy właściwe jest zastosowanie 7% stawki podatku od towarów i usług przy budowie, remoncie i bieżącej konserwacji budynków przeznaczonych na cele mieszkalne, znajdujących się na terenie zakładów karnych?
Działając na podstawie art. 14 a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29.08.1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), art. 2 pkt 12, art. 5 ust. 1 pkt 1, art. 8 ust. 1, art. 41 ust. 1, ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), § 5 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27.04.2004 r. (Dz. U. Nr 97, poz. 970, ze zm.) w odpowiedzi na pisemny wniosek podatnika Zakład Karny z dnia 25.05.2005 r., otrzymany przez tutejszy organ podatkowy w dniu 07.06.2005 r. o interpretację zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w jego indywidualnej sprawie, w której nie toczy się postępowanie podatkowe lub kontrola podatkowa, kontrola skarbowa albo postępowanie przed sądem administracyjnym: czy właściwe jest zastosowanie 7% stawki podatku od towarów i usług przy budowie, remoncie i bieżącej konserwacji budynków przeznaczonych na cele mieszkalne, znajdujących się na terenie zakładów karnych? Naczelnik Urzędu Skarbowego w Lesku po wnikliwej analizie własnego stanowiska wnioskodawcy, który uważa, że prawidłowe jest zastosowanie 7% stawki podatku od towarów i usług przy budowie, remoncie i bieżącej konserwacji budynków przeznaczonych na cele mieszkalne, znajdujących się na terenie zakładów karnych postanawia uznać stanowisko wnioskodawcy za prawidłowe. W dniu 07.06.2005 r. wpłynął do tut. Organu podatkowego pisemny wniosek podatnika - Zakład Karny o interpretację zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w jego indywidualnej sprawie, w której nie toczy się postępowanie podatkowe lub kontrola podatkowa, kontrola skarbowa albo postępowanie przed sądem administracyjnym. Wnioskodawca pyta: czy właściwe jest zastosowanie 7% stawki podatku od towarów i usług przy budowie, remoncie i bieżącej konserwacji budynków przeznaczonych na cele mieszkalne, znajdujących się na terenie zakładów karnych? Z przedstawionego przez wnioskodawcę stanu faktycznego wynika, że planuje budowę, remont i bieżącą konserwację budynków przeznaczonych na cele mieszkalne, znajdujących się na terenie zakładów karnych. Wcześniej wnioskodawca zwrócił się do Urzędu Statystycznego o klasyfikację i pismem o syg. OK.-5672/OB.-6014-5366/2004 z dnia 13.07.2004 r. wyjaśnione zostało, iż budynki znajdujące się na terenie zakładów karnych, których przeważająca część powierzchni użytkowej przeznaczona jest na cele mieszkalne (zakwaterowanie osadzonych) zakwalifikowane są do grupy "budynki zbiorowego zamieszkania (PKOB grupa 113 klasa 1130). Po wnikliwej analizie przedstawionego przez wnioskodawcę stanu faktycznego oraz własnego stanowiska w sprawie, w której nie toczy się postępowanie podatkowe lub kontrola podatkowa, kontrola skarbowa albo postępowanie przed sądem administracyjnym, Naczelnik Urzędu Skarbowego w Lesku postanawia jak w sentencji (postanawia uznać stanowisko wnioskodawcy za prawidłowe) , ponieważ: Niniejsze postanowienie dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia opisanego zdarzenia. Zgodnie z art. 14b § 1 wyżej wymienionej ustawy Ordynacja podatkowa, niniejsza interpretacja nie jest wiążąca dla wnioskodawcy, jeżeli jednak wnioskodawca zastosuje się do niej, organ nie może wydać decyzji określającej lub ustalającej jego zobowiązanie podatkowe bez zmiany albo uchylenia niniejszego postanowienia, jeżeli taka decyzja byłaby niezgodna z interpretacją zawartą w tym postanowieniu. Niniejsza interpretacja - zgodnie z art. 14 § 2 wyżej wymienionej ustawy - jest wiążąca dla organów podatkowych i organów kontroli skarbowej właściwych dla wnioskodawcy i może zostać zmieniona albo uchylona w drodze decyzji. Na niniejsze postanowienie służy zażalenie. Zażalenie wnosi się w ciągu 7 dni od dnia doręczenia postanowienia stronie. Zażalenie wnosi się do Dyrektora Izby Skarbowej w Rzeszowie Oddział Zamiejscowy w Krośnie za pośrednictwem tut. organu podatkowego. Zgodnie z art. 1 ust.1 pkt a oraz art. 9 ustawy z dnia 09.09.2000 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2004 r. Nr 253, poz. 2532 ze zm.), zażalenia i załączniki do zażalenia podlegają opłacie skarbowej wg stawki 5 zł od zażalenia, 50 gr od załącznika do zażalenia. |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.