Interpretacja Urzędu Skarbowego w Kędzierzynie-Koźlu
PP/406-65/KR/05
z 19 października 2005 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
PP/406-65/KR/05
Data
2005.10.19
Autor
Urząd Skarbowy w Kędzierzynie-Koźlu
Temat
Podatek od towarów i usług --> Podstawa opodatkowania --> Podstawa opodatkowania
Podatek od towarów i usług --> Procedury szczególne --> Szczególne procedury dotyczące drobnych przedsiębiorstw --> Drobni przedsiębiorcy
Słowa kluczowe
obrót
podatek od towarów i usług
refundacja
rejestracja dla potrzeb podatku od towarów i usług
utrata prawa do zwolnienia
Pytanie podatnika
Czy refundacja kosztów dożywiania uczniów powiększa kwotę obligującą do rejestracji w podatku VAT?
POSTANOWIENIE Naczelnik Urzędu Skarbowego w Kędzierzynie-Koźlu działając na podstawie art. 216 i art. 14a-14c ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz.U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) po rozpatrzeniu wniosku z dnia 06.09.2005 r. Nr PZO-0718/11/2005 w sprawie ustalenia czy kwoty refundacji kosztów dożywiania uczniów przekazywane przez MOPS powiększają kwotę obrotów obligującą do rejestracji w podatku VAT postanawia uznać za prawidłowe stanowisko podatnika, iż kwoty refundacji kosztów dożywiania uczniów nie powiększają kwoty obrotów obligujących do rejestracji w podatku VAT UZSADNIENIE W dniu 7 września 2005 r. "X" złożył wniosek o udzielenie interpretacji w sprawie ustalenia czy kwoty refundacji kosztów dożywiania uczniów przekazywane przez MOPS powiększają kwotę obrotów obligującą do rejestracji w podatku VAT. Zgodnie z art. 14a Ordynacji podatkowej naczelnik urzędu skarbowego na pisemny wniosek podatnika ma obowiązek udzielić pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego. Stan faktyczny przedstawia się następująco: szkoły które mają obowiązek dożywiania uczniów, a nie posiadają swoich stołówek, korzystają z usług podmiotów gospodarczych nie będących jednostkami budżetowymi. Koszty dożywiania uczniów są pokrywane ze środków przekazywanych szkole przez MOPS. Kwoty te stanowią dochody budżetowe placówek oświatowych. Zgodnie z art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 54, poz. 535 ze zm.) obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy. Obrót zwiększają otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośrednim wpływ na cenę towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika. Zdaniem naczelnika urzędu kwoty otrzymane przez szkołę z Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej nie spełniają warunków określonych w w/w artykule i nie można ich uznać za obrót. Otrzymane środki nie są bowiem kwotą należną z tytułu sprzedaży, ani dopłatą mającą bezpośredni wpływ na cenę towaru lub usługi. Kwoty przekazywane przez MOPS pokrywają wyłącznie koszty ponoszone przez szkołę w związku z obowiązkiem dożywiania uczniów i nie stanowią dochodów z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej. Naczelnik Urzędu Skarbowego podziela więc poglądu podatnika i uznaje, że kwoty refundacji kosztów dożywiania uczniów przekazywane przez MOPS nie powiększają kwoty obrotów obligujących do rejestracji w podatku VAT. Mając powyższe na uwadze postanowiono jak sentencji. Powyższa interpretacja dotyczy wyłącznie stanu faktycznego przedstawionego przez podatnika i stanu prawnego obowiązującego w dacie wydania niniejszego postanowienia. Zgodnie z art. 14b § 1 i 2 Ordynacji podatkowej powyższa interpretacja nie jest wiążąca dla podatnika. Interpretacja jest natomiast wiążąca dla organów podatkowych i organów kontroli skarbowej właściwych dla wnioskodawcy do czasu jej zmiany lub uchylenia. Na niniejsze postanowienie zgodnie z art. 14a § 4 Ordynacji podatkowej służy zażalenie do Dyrektora Izby Skarbowej w Opolu za pośrednictwem Naczelnika tut. urzędu w terminie 7 dni od daty jego otrzymania (art. 236 § 2 pkt 1 Ordynacji podatkowej). |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.