Interpretacja Urzędu Skarbowego Warszawa-Praga
US34/DD2/415/25/05
z 18 października 2005 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
US34/DD2/415/25/05
Data
2005.10.18



Autor
Urząd Skarbowy Warszawa-Praga


Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Koszty uzyskania przychodów


Słowa kluczowe
koszty uzyskania przychodów
reklama publiczna
reprezentacja


Pytanie podatnika
Czy zakup napojów do przeprowadzenia degustacji dla firmy "J", z którą ma Pan podpisaną umowę o przedstawicielstwie handlowym objęty jest limitem kosztów reklamy i reprezentacji w wysokości 0,25% osiągnietego przychodu?


P O S T A N O W I E N I E

Na podstawie art. 216 oraz art. 14 a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U. z 2005r. Nr 8 poz. 60) po rozpatrzeniu wniosku z dnia 22.07.2005r. w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu stosowania prawa podatkowego, Naczelnik Urzędu Skarbowego Warszawa Praga

p o s t a n o w i ł

uznać, że stanowisko Pana wyrażone we wniosku w sprawie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z zakupem napojów do przeprowadzenia degustacji, jest prawidłowe w obowiązującym stanie prawnym.,

U z a s a d n i e n i e

Wnioskiem z dnia 22.07.2005r. wystąpił Pan w trybie art. 14 a Ordynacji podatkowej o udzielenie pisemnej interpretacji w następującej sprawie: czy zakup napojów do przeprowadzenia degustacji dla firmy "J", z którą ma Pan podpisaną umowę o przedstawicielstwie handlowym objęty jest limitem kosztów reklamy i reprezentacji w wysokości 0,25% osiągniętego przychodu. Zapytanie zostało w dniach 30.08.2005r. i 28.09.2005r. uzupełnione o opłatę skarbową i podpis oraz własne stanowisko i przedstawienie stanu faktycznego.

Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że zajmuje się Pan marketingiem, reklamą i obsługą promocji i degustacji głownie dla firmy "J" z M. , z którą podpisał Pan umowę o przedstawicielstwie handlowym. Jednym z wymogów tej umowy jest obsługa sklepów, festynów i innych imprez ogólno dostępnych m.in. poprzez bezpłatne częstowanie napojami jurajskimi obecnych przy degustacji. Zakup napojów odbywa się poprzez hurtownię, natomiast firmę J. obciąża Pan fakturą marketingową

Wg Pana stanowiska zakup napojów do przeprowadzenia degustacji nie jest objęty limitem kosztów reprezentacji w wysokości 0,25%, gdyż nie jest to reprezentowanie Pana firmy lecz firmy "J" zgodnie z zawartą umową. Uważa Pan również, że w akcjach promocyjnych nie reprezentuje Pan swojej firmy.

Mając na uwadze przedstawiony stan faktyczny organ podatkowy na podstawie art. 14 a §1 Ordynacji podatkowej informuje:

Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000r. Nr 14 poz. 176 ze zm.) kosztami uzyskania przychodów z poszczególnego źródła są wszelkie koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 23 ustawy. Oznacza to, że podatnik ma możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów poniesione wydatki, jeśli wykaże ich związek z osiągniętym przychodem z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej.

Jak wynika ze stanu faktycznego świadczy Pan usługi na rzecz firmy "J" na podstawie zawartej umowy. W ramach usług polegających na marketingu, reklamie i promocji dokonuje Pan zakupu napojów, a następnie za wykonane usługi markietingowe wystawia Pan fakturę.W związku z powyższym zakup napojów jest jednym z elementów wykonywanych usług w zakresie promocji firmy "J" zgodnie z podpisaną umową i jako taki winien stanowić część składową kalkulacji ceny za wykonaną usługę tworząc przychód, a zatem wypełnia dyspozycję zawartą w wyżej cytowanym art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych do zakwalifikowania jako kosztu uzyskania przychodu.Limit 0,25% przychodu określony w art. 23 ust. 1 pkt 23 w/w ustawy dotyczy kosztów reprezentacji i reklamy prowadzonej poza środkami masowego przekazu przez podatnika reklamującego własną działalność gospodarczą w celu pozyskania kontrahentów.

W świetle wyżej przytoczonych przepisów oraz opisanych we wniosku faktów wydatki poniesione na zakup napojów "J" dla celów kampanii promocyjnej innej firmy nie są objęte w/w limitem.

Niniejsza interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego we wniosku oraz stanu prawnego obowiązującego na dzień zaistnienia zdarzenia i nie jest wiążąca dla podatnika, wiąże natomiast właściwe organy podatkowe i organy kontroli podatkowej do czasu zmiany lub uchylenia zgodnie z art. 14 b § 1 i 2 Ordynacji podatkowej.

Na niniejsze postanowienie służy zażalenie do Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia (art. 236 § 2 pkt 1 Ordynacji podatkowej).



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj