Interpretacja Pierwszego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie
1471/DPF/415/93/05/MJ
z 2 listopada 2005 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
1471/DPF/415/93/05/MJ
Data
2005.11.02
Autor
Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie
Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Źródła przychodów
Słowa kluczowe
basen
karnet
pływalnia
świadczenie nieodpłatne
Pytanie podatnika
Czy zakupione przez firmę dla pracowników karnety na basen w celu podnoszenia kondycji fizycznej, nie finansowane z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.
P O S T A N O W I E N I E Na podstawie art. 14a § 4 w związku z § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja podatkowa /t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm./, po rozpatrzeniu wniosku Instytucji "X" o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego Naczelnik Pierwszego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie - biorąc pod uwagę przedstawiony stan faktyczny oraz stan prawny p o s t a n a w i a - uznac stanowisko Strony za prawidłowe U Z A S A D N I E N I E Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że Strona zakupuje dla swoich pracowników w celu podnoszenia kondycji fizycznej karnety na basen. Bilety wstępu nie są imienne, określają jedynie termin do którego należy je wykorzystać. Karnety są przekazywane pracownikom rotacyjnie, z tego też względu trudno przypisać konkretnej osobie korzystanie z basenu. Zdaniem Strony w/w karnety nie podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych. Zgodnie z treścia art. 12 ust. 1 ustawy z 26 lipca 1991r o podatku dochodowym od osób fizycznych /j.t. Dz. U. z 2000r Nr 14, poz. 176 z późn. zm./ za przychody ze stosunku pracy, pracy nakladczej oraz spółdzielczego stosunku pracy uważa się wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość pieniężną świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalenty, bez względu na źródło finansowania tych wypłat, a w szczególności: wynagrodzenia zasadnicze, wynagrodzenia za godziny nadliczbowe, różnego rodzaju dodatki, nagrody, ekwiwalenty za niewykorzystany urlop i wszelkie inne kwoty niezależnie od tego, czy ich wysokość została z góry ustalona, a ponadto świadczenia pieniężne ponoszone za pracownika, jak również wartość innych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych. W myśl art. 11 ust. 1 w/w cytowanej ustawy przychodami z zastrzeżeniem art. 14 - 16, art. 17 ust. 1 pkt 6 i 9, art. 19, art. 20 ust. 3 są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wratość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń. W świetle tych przepisów ponoszone wydatki przez Stronę związane z zakupem karnetów stanowić będą przychód konkretnego pracownika, ale wyłącznie z chwilą faktycznie otrzymanych świadczeń. Sama możliwość skorzystania z karnetu nie stanowi wartości otrzymanych nieodpłatnych świadczeń. Ustalenie zaś wartości faktycznie otrzymanego przez danego pracownika świadczenia w sytuacji kiedy Strona zakupuje karnety, które nie są imienne i są przekazywane pracownikom rotacyjnie - nie jest możliwe. W ocenie Naczelnika tut. Urzędu Skarbowego w przedstawionym stanie faktycznym w/w świadczenia nie stanowią przychodu ze stosunku pracy dla konkretnego pracownika a tym samym nie są opodatkowane podatkiem dochodowym od osób fizycznych. Mając powyższe na uwadze postanowiono jak na wstępie. Niniejsze postanowienie dotyczy wyłącznie stanu faktcznego przedstawionego we wniosku oraz obowiązującego w tym stanie faktycznym stanu prawnego. |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.