Interpretacja Urzędu Skarbowego w Płocku
1419/UPO-415-145/KP/05/AZ
z 24 października 2005 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
1419/UPO-415-145/KP/05/AZ
Data
2005.10.24



Autor
Urząd Skarbowy w Płocku


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Zryczałtowany podatek dochodowy --> Karta podatkowa


Słowa kluczowe
działalność gospodarcza
handel detaliczny
karta podatkowa
kosmetyk
usługi kosmetyczne


Pytanie podatnika
Jakie przepisy uniemożliwiają opodatkowanie w formie karty podatkowej prowadzenie usług kosmetycznych i sprzedaży artykułów kosmetycznych?


P O S T A N O W I E N I E


Naczelnik Urzędu Skarbowego w Płocku działając na podstawie art. 14a § 1-4 w związku z art. 216 § ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r.- Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) postanawia wydać Wnioskodawcy pisemną interpretację, co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego oceniając jego stanowisko odnośnie przepisów umożliwiających prowadzenie usług kosmetycznych i sprzedaży artykułów kosmetycznych przy opodatkowaniu w formie karty podatkowej; przedstawione we wniosku z dnia o udzielenie interpretacji jako nieprawidłowe.


U Z A S A D N I E N I E


Stan faktyczny przedstawiony przez Wnioskodawcę: Podatniczka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie usług kosmetycznych(kosmetyka upiększająca i lecznicza) opodatkowaną w formie karty podatkowej, przy zatrudnieniu jednego pracownika. Swoje usługi opiera na bazie profesjonalnych kosmetyków, bardzo trudno dostępnych powszechnie w handlu detalicznym, dlatego też zgłoszenie przez Podatniczkę do opodatkowania sprzedaży detalicznej dałoby możliwość (w wyjątkowych przypadkach) dokonania sprzedaży takich środków kosmetycznych celem kontynuowania leczenia w domu.

Przedmiot interpretacji: Jakie przepisy uniemożliwiają opodatkowanie w formie karty podatkowej prowadzenia usług kosmetycznych i sprzedaży artykułów kosmetycznych?

Stanowisko Wnioskodawcy: Uruchomienie (w niewielkim zakresie) sprzedaży detalicznej kosmetyków nie spowoduje zmian w zakresie zatrudnienia. Tak więc nie zostaną naruszone warunki określone w III tabeli dla działalności usługowej w zakresie handlu detalicznego artykułami nieżywnościowymi. Podatniczka uważa, iż takie przypadki zostały przewidziane w art. 26 pkt 4 ustawy z dnia 20.11.1998 r. o zryczałtowanym podatku od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. Nr 144, poz.930 ze zm.).

Ocena prawna stanowiska Wnioskodawcy: Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10.11.1998 r. o zryczałtowanym podatku od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. Nr 144, poz.930 ze zm.) zryczałtowany podatek dochodowy w formie karty podatkowej mogą płacić podatnicy prowadzący działalność:

1) usługową lub wytwórczo-usługową, określoną w części I tabeli stanowiącej załącznik nr 3 do ustawy, zwanej dalej „tabelą", w zakresie wymienionym w załączniku nr 4 do ustawy - przy zatrudnieniu nie przekraczającym stanu określonego w tabeli (art. 23 ust. 1 pkt 1), 2) usługową w zakresie handlu detalicznego żywnością, napojami, wyrobami tytoniowymi oraz kwiatami, z wyjątkiem napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5% - w warunkach określonych w części II tabeli (art. 23 ust.1 pkt 2), 3) usługową w zakresie handlu detalicznego artykułami nieżywnościowymi - w warunkach określonych w części III tabeli, z wyjątkiem handlu paliwami silnikowymi, środkami transportu samochodowego, częściami i akcesoriami do pojazdów mechanicznych, ciągnikami rolniczymi i motocyklami oraz z wyjątkiem handlu artykułami nieżywnościowymi objętego koncesjonowaniem (art. 23 ust. 1 pkt 3), 4) gastronomiczną - jeżeli nie jest prowadzona sprzedaż napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5% - w warunkach określonych w części IV tabeli (art. 23 ust. 1 pkt 4), 5) w zakresie usług transportowych wykonywanych przy użyciu jednego pojazdu - w warunkach określonych w części V tabeli (art. 23 ust.1 pkt 5), 6) w zakresie usług rozrywkowych - w warunkach określonych w części VI tabeli (art. 23 ust. 1 pkt 6), 7) w zakresie sprzedaży posiłków domowych w mieszkaniach, jeżeli nie jest prowadzona sprzedaż napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5% - w warunkach określonych w części VII tabeli (art. 23 ust. 1 pkt 7), 8) w wolnych zawodach, polegającą na świadczeniu usług w zakresie ochrony zdrowia ludzkiego - w warunkach określonych w części VIII tabeli (art. 23 ust. 1 pkt 8), 9) w wolnych zawodach, polegającą na świadczeniu usług weterynaryjnych, w tym również sprzedaż preparatów weterynaryjnych wymienionych w pozycjach: 24.42.13-60, 24.42.21-65, 24.42.21-69, 24.42.23-40 ex oraz 24.41.51-90.19 Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, w związku ze świadczonymi usługami - w warunkach określonych w części IX tabeli (art. 23 ust. 1 pkt 9), 10) w zakresie opieki domowej nad dziećmi i osobami chorymi - w warunkach określonych w części X tabeli (art. 23 ust. 1 pkt 10), 11) w zakresie usług edukacyjnych, polegającą na udzielaniu lekcji na godziny - w warunkach określonych w części XI tabeli (art. 23 ust. 1 pkt 11), 12) osoby fizyczne, w tym rolnicy równocześnie prowadzący gospodarstwo rolne na zasadach i warunkach określonych w części XII tabeli (art. 23 ust. 1a). Jednocześnie jednym z warunków opodatkowania w formie karty podatkowej, w myśl (art. 25 ust. 1 pkt 2 ) jest zgłoszenie przez podatnika we wniosku o zastosowanie opodatkowania w formie karty podatkowej, prowadzenia działalności wymienionej w jednej z 12 części tabeli.

Biorąc pod uwagę rozpatrywane zakresy działalności, tj. usługi kosmetyczne oraz handel detaliczny artykułami nieżywnościowymi – kosmetykami, wymienione są one w różnych częściach tabeli, tj. - usługi kosmetyczne w części I tabeli (poz. 88), stanowiącej załącznik nr 3 do ustawy, zwanej dalej „tabelą”; - handel detaliczny artykułami nieżywnościowymi - w części III tabeli (poz. 88).

Mając powyższe na względzie, przepisy art. 25 ust. 1 pkt 2 wykluczają możliwość równoczesnego prowadzenia usług kosmetycznych i usług w zakresie handlu detalicznego artykułami nieżywnościowymi przy opodatkowaniu w formie karty podatkowej.

Powyższa interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu złożenia wniosku.

Interpretacja nie jest wiążąca dla Podatnika, wiąże natomiast właściwe organy podatkowe i organy kontroli skarbowej – do czasu jej zmiany lub uchylenia.

Na postanowienie niniejsze służy zażalenie do Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie w terminie 7 dni od daty doręczenia, za pośrednictwem Naczelnika Urzędu Skarbowego w Płocku (art. 236 § 2 pkt 1 Ordynacji podatkowej).



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj