Interpretacja Urzędu Skarbowego w Radzyniu Podlaskim
PPE3/443-28/05
z 8 listopada 2005 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
PPE3/443-28/05
Data
2005.11.08
Autor
Urząd Skarbowy w Radzyniu Podlaskim
Temat
Podatek od towarów i usług
Ordynacja podatkowa --> Zobowiązania podatkowe --> Korekta deklaracji --> Zawieszenie prawa do korekty deklaracji
Słowa kluczowe
decyzja wymiarowa
deklaracja korygująca
deklaracja podatkowa
korekta podatku
podatek od towarów i usług
postępowanie kontrolne
postępowanie podatkowe
Pytanie podatnika
Pytanie Podatnika dotyczy zakresu i sposobu zastoswania prawa podatkowego w odniesieniu do korygowania deklaracji podatkowych VAT-7 po przeprowadzeniu przez organ podatkowy postępowania kontrolnego i postępowania podatkowego oraz wydaniu decyzji wymiarowych?
POSTANOWIENIE Na podstawie art. 216 § 1 w związku z art. 14a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2005 roku Nr 8, poz.60 z późn.zm.) Naczelnik Urzędu Skarbowego w Radzyniu Podlaskim postanawia uznać stanowisko Podatnika w sprawie korekty deklaracji VAT-7 po wydaniu przez organ podatkowy decyzji wymiarowej, zawarte w złożonym w dniu 11.10.2005 roku wniosku za nieprawidłowe z obowiązującym stanem prawnym. Uzasadnienie Pismem z dnia 07.10.2005 r. (data wpływu do Urzędu Skarbowego w Radzyniu Podlaskim 11.10.2005 r.) Podatniczka zwróciła się do Naczelnika Urzędu Skarbowego w Radzyniu Podlaskim o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w odniesieniu do korygowania deklaracji podatkowych VAT-7 po przeprowadzeniu przez organ podatkowy postępowania kontrolnego i postępowania podatkowego oraz wydaniu decyzji wymiarowych. Przedstawiając stan faktyczny Podatniczka poinformowała, że w wyniku przeprowadzonej kontroli oraz postępowania podatkowego organ podatkowy w drodze decyzji zmienił rozliczenie podatku VAT w stosunku do pierwotnych rozliczeń zawartych w złożonych deklaracjach VAT-7. Zmiana rozliczeń była następstwem wcześniejszego (o miesiąc) rozliczenia podatku naliczonego niż nabyła do tego prawo. Przedstawiając swoje stanowisko w sprawie Podatnik uważa, że w przedstawionej wyżej sytuacji mimo wydania decyzji przez organ podatkowy nie utraciła prawa do korekty deklaracji, a jako podstawę takiego stanowiska przywołuje treść art. 116 ust. 6 ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 54, poz.535 z późn.zm.). Naczelnik Urzędu Skarbowego w Radzyniu Podlaskim po przeanalizowaniu przedstawionego wyżej stanu faktycznego stwierdza co następuje: Uprawnienia do korygowania deklaracji VAT-7 w przedmiotowej sprawie nie można wywieść z treści art. 116 ust. 6 ustawy z 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług, bowiem przepis ten określa warunki, których spełnienie uprawnia nabywcę produktów rolnych do zwiększenia kwoty podatku naliczonego o zryczałtowany zwrot podatku. Zagadnienie korekt deklaracji podatkowych zostało uregulowane w art. 81 i art. 81b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2005 roku Nr 8, poz. 60 z późn.zm.). Przepisy te stanowią: W przedmiotowej sprawie rozstrzygające znaczenie ma treść art. 81b § 1 pkt 2 lit. b ustawy Ordynacja podatkowa. Przepis ten wskazuje, że urawnenia korekty deklaracji po zakończeniu postępowania podatkowego przysługuje w zakresie nieobjętym decyzją określającą wysokość zobowiązania podatkowego. Z treści wniosku wynika, że ewentualna korekta deklaracji związana była by z ustaleniami dokonanymi w toku postępowania podatkowego. A zatem w świetle przywołanych wyżej przepisów złożone korekty nie wywołałyby skutków prawnych. Przedmiotowa interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia tego zdarzenia, oraz nie jest wiążąca dla Podatnika, wiąże natomiast właściwe organy podatkowe i organy kontroli skarbowej do czasu jej zmiany lub uchylenia. Mając na uwadze powyższe postanowiono jak w sentencji. Na niniejsze postanowienie służy Stronie zażalenie do Dyrektora Izby Skarbowej w Lublinie w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia (art. 236 § 2 pkt 1 Ordynacji podatkowej). Zażalenie wnosi się do Naczelnika Urzędu Skarbowego w Radzyniu Podlaskim. W przypadku składania zażalenia należy dołączyć znaki opłaty skarbowej w wysokości 5 zł od zażalenia oraz 50 gr od każdego załącznika. Zażalenie winno odpowiadać warunkom określonym w art.222 Ordynacji podatkowej czyli powinno zawierać zarzuty przeciw postanowieniu, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem zażalenia oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.