Interpretacja Pierwszego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie
1471/NUR2/443-363/1/05/UD
z 12 października 2005 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
1471/NUR2/443-363/1/05/UD
Data
2005.10.12



Autor
Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie


Temat
Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania


Słowa kluczowe
materiały reklamowe
nieodpłatne przekazanie rzeczy
opodatkowanie
próbki


Pytanie podatnika
Czy w świetle przedstawionego stanu faktycznego i zmian w ustawie o VAT obowiązujących od 1 czerwca 2005 r., nieodpłatne przekazanie drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych, prezentów oraz próbek towarów, należy uznać za niepodlegające opodatkowaniu VAT, niezależnie od tego, czy przekazanie to dokonywane jest na cele związane (reprezentacja i reklama) i niezwiązane z prowadzonym przez Spółkę przedsiębiorstwem?


P O S T A N O W I E N I E

Naczelnik Urzędu Skarbowego - biorąc pod uwagę przedstawiony stan faktyczny oraz stan prawny

postanawia

uznać stanowisko Strony za prawidłowe

Uzasadnienie

Spółka jest dystrybutorem na terenie Polski aparatów do medycznej diagnostyki laboratoryjnej, części zamiennych do nich, odczynników oraz materiałów zużywalnych. Sprzedaż dokonywana przez Spółkę jest opodatkowana podatkiem od towarów i usług.

W związku z prowadzoną działalnością Spółka dokonuje nieodpłatnych przekazań następujących towarów:

- drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych służących upowszechnianiu wiadomości o oferowanych przez Spółkę do sprzedaży towarach - ich rodzaju, sposobie działania, możliwościach itp. (prospekty, katalogi, broszury informacyjne). Przekazania dokonywane są zarówno na rzecz obecnych, jak i potencjalnych przyszłych klientów,

- prezentów o różnej wartości np. artykułów papierniczych, galanterii skórzanej, artykułów spożywczych itp. (często opatrzonych znakiem firmowym Spółki), służących budowaniu i umacnianiu pozytywnego wizerunku Spółki i relacji z klientami,

- próbek oferowanych przez Spółkę do sprzedaży towarów służących możliwości zapoznania się przez potencjalnych klientów z praktycznymi aspektami ich używania.

Spółka stoi na stanowisku, iż nieodpłatne przekazanie materiałów reklamowych i informacyjnych, prezentów oraz próbek towarów, spełniających warunki definicji określonych w art. 7 ust. 4 i 7 ustawy o VAT, nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT, niezależnie od tego, czy przekazanie to jest dokonywane na cele związane z prowadzonym przez Spółkę przedsiębiorstwem, czy też na inne cele.

Zgodnie z treścią art. 7 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 54, poz. 535 ze zm.) przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się również przekazanie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa na cele inne niż związane z prowadzonym przez niego przedsiębiorstwem, w szczególności:

1) przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia;

2) wszelkie inne przekazanie towarów bez wynagrodzenia, w szczególności darowizny- jeżeli podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od tych czynności, w całości lub w części.

Przepis art. 7 ust. 3, w brzmieniu obowiązującym od 1 czerwca 2005 r. przewiduje, iż ust. 2 nie stosuje się do przekazywanych prezentów o małej wartości i próbek, w rozumieniu art. 7 ust. 4 i 7 cytowanej ustawy, oraz drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych.

Z powyższego należy wnioskować, iż wyłączeniu z opodatkowania podlega każde przekazanie drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych, prezentów o małej wartości i próbek, niezależnie od tego, czy przekazanie to ma cel związany, czy też niezwiązany z prowadzonym przedsiębiorstwem.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj