Interpretacja Urzędu Skarbowego w Kamiennej Górze
PP443/1/39/05
z 16 września 2005 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
PP443/1/39/05
Data
2005.09.16
Autor
Urząd Skarbowy w Kamiennej Górze
Temat
Podatek od towarów i usług
Słowa kluczowe
usługi związane z kulturą
zwolnienia z podatku od towarów i usług
Pytanie podatnika
Czy usługi cyrkowe w zakresie tresury zwierząt sklasyfikowane wg PKWiU 92.34.11 są zwolnione od podatku od towarów i usług?
POSTANOWIENIE Na podstawie art. 14a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa UZASADNIENIE W dniu 16.08.2005 r. do Naczelnika Urzędu Skarbowego w Kamiennej Górze wpłynął wniosek o udzielenie interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego. Jak stanowi art. 14a § 1 ustawy Ordynacja podatkowa stosownie do swojej właściwości naczelnik urzędu skarbowego, naczelnik urzędu celnego lub wójt, burmistrz (prezydent miasta), starosta albo marszałek województwa na pisemny wniosek podatnika, płatnika lub inkasenta mają obowiązek udzielić pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w ich indywidualnych sprawach, w których nie toczy się postępowanie podatkowe lub kontrola podatkowa albo postępowanie przed sądem administracyjnym. W myśl art. 14a § 4 cytowanej ustawy, udzielenie interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, o której mowa w § 1, następuje w drodze postanowienia, na które przysługuje zażalenie. W złożonym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny: Podatnik prowadzi działalność w zakresie usług cyrkowych, które polegają na przygotowaniu grupy zwierząt, poprzez długotrwałe treningi do występów przed publicznością w cyrkach. Zwierzęta są własnością podatnika. Na podstawie ustnej umowy z właścicielem cyrku podatnik ma wraz ze swą tresurą (wyszkolone zwierzęta) udział w programie cyrku. Od właściciela cyrku podatnik otrzymuje wynagrodzenie. Podatnik wystawia fakturę VAT ze stawką podatku zwolnione. Urząd Statystyczny w Łodzi zakwalifikował te usługi do grupy 92.34.11. Zgodnie ze stanowiskiem strony usługi w zakresie tresury zwierząt zalicza się do kategorii "usług cyrkowych" sklasyfikowanych według PKWiU 92.34.11. Usługi te mieszczą się w dziale 92 PKWiU - usługi związane z kulturą. Usługi związane z kulturą co do zasady korzystają ze zwolnienia od podatku, poza usługami wyraźnie wymienionymi jako niekorzystające ze zwolnienia. Wśród tych usług nie wymienia się usług cyrkowych. Wskazuje się jedynie, jako niekorzystające ze zwolnienia, usługi świadczone przez cyrki (PKWiU 92.34.11). Zdaniem strony ponieważ wykonuje ona usługi cyrkowe, ale nie jest cyrkiem, wyłączenie ze zwolnienia od opodatkowania podatkiem od towarów i usług nie ma tutaj zastosowania. Oceniając stanowisko strony, tut. organ podatkowy stwierdza co następuje: Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54 z 2004 r., poz. 535 ze zm.) zwalnia się od podatku usługi wymienione w załączniku Nr 4 do ustawy. W poz. 11 tego załącznika ujęto usługi o symbolu PKWiU ex 92, tj.: usługi związane z kulturą, w tym również usługi twórców i artystów wykonawców, w rozumieniu przepisów o prawie autorskim i prawach pokrewnych, wynagradzane w formie honorariów za przekazanie lub udzielenie licencji do praw autorskich lub praw do artystycznego wykonania, usługi związane z rekreacją i sportem - z wyłączeniem: Z treści wniosku wynika, że świadczone przez stronę usługi zostały zaklasyfikowane pod Nr PKWiU 92.34.11 i nie dotyczą one sprzedaży biletów. Skoro usługi zaklasyfikowane do grupowania 92.34.11 (za wyjątkiem wstępu na spektakle, koncerty, przedstawienia, cyrki) nie są wymienione wśród ww. wyłączeń, korzystają one ze zwolnienia z podatku od towarów i usług. Zatem, stanowisko strony dotyczące zwolnienia z opodatkowania podatkiem od towarów i usług usług cyrkowych w zakresie tresury dzikich zwierząt jest prawidłowe. Zgodnie z art. 14a § 2 ustawy Ordynacja podatkowa, niniejsza interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę oraz stanu prawnego obowiązującego w dniu sporządzenia wniosku. Jak stanowi art. 14b § 1 i § 2 ustawy Ordynacja podatkowa, interpretacja nie jest wiążąca dla wnioskodawcy, wiąże natomiast właściwe dla wnioskodawcy organy podatkowe i organy kontroli skarbowej do czasu jej zmiany lub uchylenia. Stronie przysługuje prawo wniesienia zażalenia na niniejsze postanowienie do Dyrektora Izby Skarbowej we Wrocławiu Ośrodek Zamiejscowy w Jeleniej Górze w terminie 7 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia. Zażalenie wnosi się za pośrednictwem organu podatkowego, który wydał postanowienie. Zażalenie podlega opłacie skarbowej. |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.