Interpretacja Urzędu Skarbowego w Wyszkowie
1443PD/41/415/418/20/05
z 8 grudnia 2005 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
1443PD/41/415/418/20/05
Data
2005.12.08



Autor
Urząd Skarbowy w Wyszkowie


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych


Słowa kluczowe
rabaty premiowe
sprzedaż premiowa
usługa nieodpłatna


Pytanie podatnika
Czy nieodpłatna usługa mycia samochodu na kartę rabatową jest sprzedażą detaliczną ?


P O S T A N O W I E N I E Na podstawie art. 14a, art. 216 ustawy z dn. 29 sierpnia 1997 Ordynacja Podatkowa (tj. Dz U. z 2005r Nr 8 poz. 60 z pózn. zm.) po rozpatrzeniu wniosku z dnia 21.09.2005r. w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych i odpowiedzi na pytania czy w opisanej sytuacji nieodpłatna usługa mycia samochodu na kartę rabatową jest sprzedażą detaliczną Naczelnik Urzędu Skarbowego w Wyszkowie stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku jest nieprawidłowe.

U Z A S A D N I E N I E Pismem z dnia 21.09.2005r. Pani zwróciła się z prośbą o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i stosowania prawa podatkowego. Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że jej Firma świadczy usługę płatną mycia samochodów dla wszystkich klientów oraz nieodpłatną usługę mycia samochodów dla klientów, którzy zakupią na stacjach Firmy określoną ilość paliwa (wartość brutto mycia jednego samochodu wg karty rabatowej wynosi 14 zł). Mając powyższe na uwadze Podatniczka wystąpiła z zapytaniem, czy nieodpłatna usługa mycia samochodu na kartę rabatową jest sprzedażą detaliczną.Zdaniem Podatniczki usługę mycia samochodu na kartę rabatową należy zaliczyć do sprzedaży detalicznej.

Ocena prawna stanowiska wnioskodawcy: Rozpatrując powyższy wniosek Naczelnik Urzędu Skarbowego w Wyszkowie stwierdza:Podatniczka w celu uatrakcyjnienia sprzedaży w swojej stacji paliw dla klientów, którzy zakupią określoną ilość paliwa oferuje nieodpłatną usługę mycia samochodu. Zgodnie z definicją określoną art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000r nr 14 poz. 176 z pózn. zm.) za przychód z działalności o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt. 3 uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont. U podatników dokonujących sprzedaży towarów i usług opodatkowanych podatkiem od towarów i usług, za przychód z tej sprzedaży uważa się przychód pomniejszony o należny podatek od towarów i usług. W świetle wymienionej definicji należy przyjąć, że nieodpłatna usługa mycia samochodu nie zwiększa wartości towaru handlowego, cena paliwa pozostaje nie zmieniona. Zdarzenie takie może być ocenione w kategorii sprzedaży premiowej przyznawanej z chwilą sprzedaży. Sprzedaż premiowa ma na celu zachęcenia potencjalnych klientów do realizacji zakupów u organizatora promocji.Daną czynność można uznać za sprzedaż premiową jeżeli:- dochodzi do wydania nagrody z racji nabycia towaru lub usługi,- nagroda przeznaczona jest każdemu nabywcy, który spełnia określone przez sprzedającego warunki zakupu,- nagroda nie zostaje przyznana w towarach ani usługach, które sprzedano nabywcy,.

Cechą charakterystyczną sprzedaży premiowej jest to, że warunkiem otrzymania nagrody jest zakup towaru objętego promocją, przy czym nagrodą są towary (usługi) inne niż te które sprzedano nabywcy. Z przedstawionego przez Podatniczkę stanu faktycznego wynika że wszystkie wymienione warunki zostały spełnione.Sprzedaż premiowa jest działaniem podatnika zmierzającym do zwiększenia przychodów.Nagradzanie nabywców paliwa wykonaniem nieodpłatnej usługi mycia samochodów dla klientów którzy zakupią w Firmie określoną ilość paliwa stymuluje tych klientów do dalszego kupowania w Firmie i zwiększanie obrotów. Wykonanie nieodpłatnej usługi mycia samochodów nie powoduje określenia dodatkowego przychodu, nie stanowi przychodu w rozumieniu art. 14 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych

Naczelnik Urzędu Skarbowego w Wyszkowie informuje że powyższa interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie dokonania interpretacji. Zgodnie z art. 14b §1 i §2 ustawy Ordynacja Podatkowa interpretacja nie jest wiążąca dla wnioskodawcy, wiąże natomiast właściwe dla wnioskodawcy organy podatkowe i organy kontroli skarbowej do czasu jej zmiany lub uchylenia

Na niniejsze postanowienie przysługuje zażalenie wniesione do Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie Ośrodek Zamiejscowy w Ciechanowie za pośrednictwem Naczelnika tutejszego urzędu w terminie 7 dni od daty doręczenia. Do zażalenia należy dołączyć znaczki opłaty skarbowej w kwocie 5 zł do zażalenia i po 0,50 zł do każdego załącznika.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj