Interpretacja Urzędu Celnego w Krakowie
351000-RPA-91103-25-1/05
z 30 sierpnia 2005 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
351000-RPA-91103-25-1/05
Data
2005.08.30



Autor
Urząd Celny w Krakowie


Temat
Podatek akcyzowy --> Organizacja obrotu wyrobami akcyzowymi zharmonizowanymi


Słowa kluczowe
zwolnienie z podatku akcyzowego


Pytanie podatnika
Czy Spółka dokonująca sprzedaży podmiotom uprawnionym do zwolnienia od podatku akcyzowego, paliw płynnych zlokalizowanych w składzie podatkowym, uprzednio nabytych wewnątrzwspólnotowo w procedurze zawiezszenia poboru akcyzy, korzysta ze zwonienia od podatku akcyzowego?


P O S T A N O W I E N I E

Naczelnik Urzędu Celnego w Krakowie działając na podstawie art.14a § 1 § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa (tekst jednolity: Dz. U. z 2005 roku Nr 8, poz. 60 ze zmianami) po rozpatrzeniu Państwa wniosku z dnia 11 lipca 2005 roku w sprawie udzielenia interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w zakresie podatku akcyzowego (data wpływu do tut. Urzędu: 13 lipca 2005 roku) uzupełnionym pismami z dnia 25 lipca 2005 roku (data wpływu do tut. Urzędu: 29 lipca.2005 roku), z dnia 3 sierpnia 2005 roku. (data wpływu do tut. Urzędu: 3 sierpnia 2005 roku), oraz z dnia 29 sierpnia 2005 roku (data wpływu do tut. Urzędu: 29 sierpnia 2005 roku) - stwierdza, iż przedstawione we wniosku stanowisko w części pytania pierwszego dot. możliwości zwolnienia od podatku akcyzowego Spółki dokonującej sprzedaży podmiotom uprawnionym do zwolnienia od podatku akcyzowego paliw płynnych zlokalizowanych w składzie podatkowym uprzednio nabytych wewnątrzwspólnotowo w procedurze zawieszenia poboru akcyzy - nie jest prawidłowe.

U z a s a d n i e n i e

W dniu 13 lipca 2005 roku wpłynął do tut. Urzędu wniosek z dnia 11 lipca 2005 roku od w/w Spółki w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w zakresie podatku akcyzowego. Następnie wniosek z dnia 11 lipca 2005 roku. został uzupełniony pismami z dnia 25 lipca 2005 roku (data wpływu do tut. Urzędu: 29 lipca 2005 roku) i z dnia 3 sierpnia 2005 roku (data wpływu do tut. Urzędu: 3 sierpnia 2005 roku).

Z w/w pism wynika, iż Spółka zamierza prowadzić działalność handlową polegającą na pośrednictwie w kupnie - sprzedaży wyrobów akcyzowych w postaci benzyn specjalnych oznaczonych symbolem PKWiU 23.20.13-00.2. Spółka planuje dokonać zakupu w/w wyrobów akcyzowych zharmonizowanych w składzie podatkowym zlokalizowanym na terytorium kraju członkowskiego Unii Europejskiej, następnie dokonać ich przemieszczenia do składu podatkowego zlokalizowanego na terytorium kraju i sprzedać je polskiemu podmiotowi uprawnionemu do skorzystania ze zwolnienia od podatku akcyzowego. W/w wyroby akcyzowe przemieszczane będą pomiędzy składami podatkowymi w procedurze zawieszenia poboru akcyzy na podstawie administracyjnego dokumentu towarzyszącego. Spółka zawrze bowiem stosowaną umowę na podstawie prawa cywilnego ze składem podatkowym zlokalizowanym na terytorium kraju celem magazynowania tam nabywanych wewnątrzwspólnotowo wyrobów akcyzowych w postaci benzyn specjalnych. Podatnik wyjaśnił, iż zarówno Spółka jak i polski podmiot, któremu zostaną sprzedane przez Spółkę wyroby akcyzowe nie posiadają statusu składu podatkowego ani statusu zarejestrowanego handlowca. Ponadto podatnik wyjaśnił, iż podmiot dokonujący od Spółki zakupu przedmiotowych wyrobów akcyzowych jest podmiotem zwolnionym od podatku akcyzowego z uwagi na fakt, iż każdorazowo składa Spółce oświadczenie, że zakupione wyroby akcyzowe zostaną zużyte do innych celów niż napędowe, opałowe, do produkcji paliw silnikowych lub olejów opałowych, oraz że nie będą przeznaczone do dalszej odsprzedaży. W/w wyroby akcyzowe będą przemieszczane pomiędzy składami podatkowymi, magazynowane w nich oraz odsprzedawane i dostarczane do odbiorcy wyłącznie w oryginalnym opakowaniu jednostkowym. Podatnik wyjaśnił również, iż opakowanie jednostkowe w przedmiotowej sprawie to kontener intermodalny o pojemności od 25 do 26 ton (cysterna podobna do samochodowej ale w ramie stalowej co pomaga Spółce transportować " opakowanie" na platformie samochodowej i pociągowej). Opakowanie jest napełniane i zamykane (plombowane) w rafinerii producenta , a otwierane (poprzez zerwanie plomby) jest dopiero u finalnego odbiorcy.

Pytanie podatnika dotyczy możliwości zwolnienia od podatku akcyzowego Spółki dokonującej sprzedaży podmiotom uprawnionym do zwolnienia od podatku akcyzowego paliw płynnych zlokalizowanych w składzie podatkowym uprzednio nabytych wewnątrzwspólnotowo w procedurze zawieszenia poboru akcyzy.Zdaniem podatnika biorąc pod uwagę fakt, iż przedmiotowe wyroby akcyzowe przemieszczane są pomiędzy składami podatkowymi i następnie sprzedawane podmiotowi uprawnionemu do zwolnienia od podatku akcyzowego to na Spółce, nie ciąży obowiązek podatkowy w podatku akcyzowym.

Naczelnik tut. Urzędu wyjaśnia, iż zgodnie z art. 2 pkt 2 ustawy z dnia 23 stycznia 2004 roku o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 29, poz. 257 ze zmianami), wyrobami akcyzowymi zharmonizowanymi są paliwa silnikowe, oleje opałowe i gaz, napoje alkoholowe oraz wyroby tytoniowe określone w załączniku nr 2 do ustawy. Wyroby akcyzowe oznaczone symbolem PKWiU 23.20.13-00.2 zawierają się w grupie wyrobów umieszczonych w poz. 4 załącznika nr 2 do cyt. ustawy. Ponadto stosownie do art. 62 ust. 1 pkt 1 cytowanej ustawy zalicza się wyroby wymienione w poz. 1-12 załącznika nr 2 do ustawy.

Ponadto tut. Organ wyjaśnia, iż w myśl art. 26 ust. 1 pkt 3 i ust. 2 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym, pobór akcyzy od wyrobów akcyzowych zharmonizowanych jest zawieszony, jeżeli wyroby są przemieszczane między składami podatkowymi na terytorium Wspólnoty Europejskiej albo są zwolnione od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie lub dostarczane nabywcom upoważnionym do nabycia zwolnionego od akcyzy wyrobu. Natomiast zgodnie z art. 2 pkt 11 cyt. ustawy, nabycie wewnątrzwspólnotowe oznacza przemieszczenie wyrobów akcyzowych z terytorium państwa członkowskiego na terytorium kraju. Stosownie do art. 27 ust. 4 ustawy z dnia 23 stycznia 2004 roku, jeżeli procedura zawieszenia poboru akcyzy jest związana z przemieszczaniem wyrobów akcyzowych zharmonizowanych, to warunkiem zawieszenia poboru akcyzy jest łączne spełnienie przez podatnika następujących warunków:
- dołączenie do przewożonych wyrobów akcyzowych zharmonizowanych administracyjnego dokumentu towarzyszącego;
- złożenie we właściwym urzędzie celnym zabezpieczenia akcyzowego.

Szczegółowy sposób stosowania i dokumentowania procedury zawieszenia poboru akcyzy przy przemieszczaniu wyrobów akcyzowych określa rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 23 stycznia 2004 roku w sprawie procedury zawieszenia poboru akcyzy i jej dokumentowania (Dz. U. Nr 89, poz.849 ze zmianami). Zgodnie z przepisem § 3 ust. 1 w/w rozporządzenia, przemieszczenie wyrobów akcyzowych zharmonizowanych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy, niezależnie od zastosowanych środków transportu, odbywa się na podstawie administracyjnego dokumentu towarzyszącego, o którym mowa w przepisach dotyczących dokumentacji związanej z przemieszczaniem wyrobów akcyzowych zharmonizowanych. Ponadto stosownie do przepisu § 24h tegoż rozporządzenia w przypadku zwolnienia wyrobów, o których mowa w § 16 ust. 1 rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego, zakończenie procedury zawieszenia poboru akcyzy następuje:
1) z chwilą wyprowadzenia tych wyrobów ze składu podatkowego do uprawnionego nabywcy, o którym mowa w § 16 ust. 3 pkt 1 rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego,
2) w przypadku wyprowadzenia tych wyrobów ze składu podatkowego do podmiotu dokonującego ich odsprzedaży, o którym mowa w § 16 ust. 3 pkt 2 rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego, zgodnie z § 19, czyli w momencie zwrotu administracyjnego dokumentu towarzyszącego z potwierdzeniem odbioru wyrobówakcyzowych zharmonizowanych przez nabywcę upoważnionego do nabycia zwolnionych od akcyzy wyrobów,
- przy spełnieniu warunków określonych w § 16 ust. 2-8 rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego.

Stosownie do przepisu § 16 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004 roku w sprawie zwolnień z podatku akcyzowego (Dz. U. Nr 97, poz.966 ze zmianami) zwalnia się od akcyzy benzyny specjalne oznaczone symbolem PKWiU 23.20.13-00.2 oraz objęte kodami CN 2710 11 21 i 2710 11 25, w przypadku gdy są zużywane do celów innych niż napędowe, opałowe, do produkcji paliw silnikowych lub olejów opałowych.Zgodnie z przepisem § 16 ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004 roku w sprawie zwolnień z podatku akcyzowego, zwolnienie, o którym mowa w powołanym powyżej przepisie § 16 ust. 1, przysługuje podmiotowi dokonującemu sprzedaży przedmiotowych wyrobów, wykorzystywanych do celów zwolnionych, dokonywanej ze składu podatkowego na terytorium kraju uprawnionemu nabywcy lub dokonywanej przez podmiot, o którym mowa w ust. 3 pkt 2.Uprawnionym nabywcą, o którym mowa w ust. 2 stosownie do przepisu § 16 ust. 3 cyt. rozporządzenia jest podmiot dokonujący zakupu wyrobów, o których mowa w ust. 1, który:
1) wykorzystuje je do innych celów niż napędowe, opałowe, do produkcji paliw silnikowych lub olejów opałowych i złoży oświadczenie stwierdzające, że nabywane wyroby zostaną zużyte na własne potrzeby do celów objętych zwolnieniem lub
2) dokonuje odsprzedaży tych wyrobów podmiotom, o których mowa w pkt 1.

W myśl przepisu § 16 ust. 5 cytowanego rozporządzenia, zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, ma zastosowanie do importu i nabycia wewnątrzwspólnotowego, jeżeli:
1) importer przy dokonaniu zgłoszenia celnego oraz podmiot dokonujący nabycia wewnątrzwspólnotowego złoży właściwemu naczelnikowi urzędu celnego oświadczenie, że wyroby, o których mowa w ust. 1, będą przeznaczone do innych celów niż napędowe, opałowe, do produkcji paliw silnikowych lub olejów opałowych;
2) importer oraz podmiot dokonujący nabycia wewnątrzwspólnotowego posiada zaświadczenie, o którym mowa w art. 27 ust. 3 ustawy z dnia 23 stycznia 2004 roku o podatku akcyzowym, wydane przez właściwego naczelnika urzędu celnego potwierdzające zamówienie odbioru benzyn specjalnych z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy; właściwy naczelnik urzędu celnego potwierdza zamówienie po przedstawieniu przez podmiot zaświadczenia właściwych organów podatkowych o niezaleganiu z płatnością podatku od towarów i usług oraz akcyzy;
3) nabycie wyrobów, o których mowa w ust. 1, nastąpi z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy, o której mowa w art. 26 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 23 stycznia 2004 roku o podatku akcyzowym, oraz na warunkach określonych w przepisach dotyczących procedury zawieszenia poboru akcyzy i jej dokumentowania;
4) importer oraz podmiot dokonujący nabycia wewnątrzwspólnotowego prowadzi ewidencję pozwalającą na określenie ilości i sposobu wykorzystania zwolnionych wyrobów akcyzowych;
5) nabywca złoży oświadczenie, że nabywane wyroby nie będą przeznaczone do celów napędowych, opałowych, do produkcji paliw silnikowych lub olejów opałowych;
6) importer oraz podmiot dokonujący nabycia wewnątrzwspólnotowego przekaże do właściwego naczelnika urzędu celnego, w terminie do dnia 25 miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstał obowiązek podatkowy, miesięczne zestawienia otrzymanych oświadczeń; oświadczenia zawierające informacje, o których mowa w ust. 8, będą dostępne u podatnika w celu kontroli;
7) importer oraz podmiot dokonujący nabycia wewnątrzwspólnotowego posiadają status prowadzącego skład podatkowy lub korzystają ze składu podatkowego innego podmiotu na podstawie umów prawa cywilnego.

Tut. Organ wyjaśnia, iż w świetle powyżej powołanych przepisów w przypadku nabycia wewnątrzwspólnotowego benzyn specjalnych oznaczonych symbolem PKWiU 23.20.13-00.2 oraz objętych kodami CN 2710 11 21 i 2710 11 25 warunkiem zawieszenia poboru akcyzy jest ich uprzednie przemieszczenia do składu podatkowego na terytorium kraju.

Z przedstawionego przez podatnika stanu faktycznego wynika, iż opakowanie jednostkowe w przedmiotowej sprawie to kontener intermodalny o pojemności od 25 do 26 ton. W przepisie § 16 ust. 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004 roku w sprawie zwolnień z podatku akcyzowego, wskazano, iż przepis ust. 3 pkt 1 w zakresie składanych oświadczeń nie ma zastosowania do sprzedaży benzyn specjalnych, o których mowa w ust. 1, w opakowaniach jednostkowych.Jednakże w cyt. rozporządzeniu prawodawca nie wskazał definicji opakowania jednostkowego, natomiast w ustawie z dnia 23 stycznia 2004 r. o podatku akcyzowym ( Dz. U. Nr 29, poz.257 ze zmianami) w Dziale IV Znaki Akcyzy, w art. 90 ust. 3 stwierdził, iż opakowaniem jednostkowym jest opakowanie bezpośrednio chroniące wyrób akcyzowy, samodzielne, jednorazowego lub wielokrotnego użytku, umożliwiające jego przystosowanie, przystosowane lub przeznaczone do przechowywania, eksponowania i sprzedaży w nim lub z niego wyrobu, posiadające zamknięcie lub wskazane miejsce i sposób otwierania, które umożliwia przystosowanie, jest przystosowane lub umożliwia bezpośrednie lub pośrednie spożycie wyrobu, a także przystosowane do pakowania, przechowywania i przewożenia go w opakowaniach zbiorczych lub transportowych.Jednakże powyższa definicja zawarta w art.90 ust. 3 ustawy z dnia 23 stycznia 2004 roku o podatku akcyzowym, umieszczona została przez ustawodawcę w Dziale IV Rozdziale 2 cyt. ustawy dot. znaków akcyzy, co oznacza, iż znajduje ona zastosowanie jedynie do znaków akcyzy, a konkretnie do trybu i zasad umieszczania znaków akcyzy na opakowaniach jednostkowych. Natomiast w myśl art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 11 maja 2001 roku o opakowaniach i odpadach opakowaniowych (Dz. U. Nr 63, poz.638 ze zmianami.), opakowaniami w rozumieniu ustawy są wprowadzone do obrotu wyroby wykonane z jakichkolwiek materiałów, przeznaczone do przechowywania, ochrony, przewozu, dostarczania lub prezentacji wszelkich produktów, od surowców do towarów przetworzonych. Ponadto stosownie do art. 3 ust. 2 pkt 1 cyt. ustawy, opakowania obejmują między innymi opakowania jednostkowe, służące do przekazywania produktu użytkownikowi w miejscu zakupu, w tym przeznaczone do konsumpcji produktów naczynia jednorazowego użytku.

Do przepisów ustawy z dnia 11 maja 2001 roku o opakowaniach i odpadach opakowaniowych (Dz. U. Nr 63, poz.638 ze zmianami) odsyła także przepis art. 2 pkt 9 ustawy z dnia 6 września 2001 roku o towarach paczkowanych (Dz. U. Nr 128, poz.1409 ze zmianami), stosownie, do którego użyte w tej ustawie określenie opakowanie oznacza opakowanie w rozumieniu art. 3 ust. 2 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 11 maja 2001 roku o opakowaniach i odpadach opakowaniowych ( Dz. U. Nr 63, poz.638 z późn. zm.). Jednakże w myśl art. 2 pkt 15 ustawy z dnia 6 września 2001 roku o towarach paczkowanych, towar paczkowany to produkt przeznaczony do sprzedaży, umieszczony w opakowaniu jednostkowym dowolnego rodzaju, którego ilość nominalna, jednakowa dla całej partii, odmierzona bez udziału nabywcy, nieprzekraczająca 50 kg lub 50 l nie może zostać zmieniona bez naruszenia opakowania.

Zdaniem Naczelnika tut. Urzędu w przedmiotowej sprawie nie znajdzie jednak zastosowanie powyżej powołany przepis § 16 ust. 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004 roku w sprawie zwolnień z podatku akcyzowego, gdyż jak wynika z przedstawionego stanu faktycznego nabywane wewnątrzwspólnotowo, a następnie sprzedawane przez Spółkę w/w wyroby akcyzowe znajdują się w kontenerze intermodalnym o pojemności 25 do 26 ton, który w świetle powyżej powołanych przepisów nie spełnia wymogów opakowania jednostkowego, a znajdujące się w nim wyroby akcyzowe zdecydowanie przewyższają 50 litrów. Natomiast stosownie do przepisu § 16 ust. 7 cytowanego rozporządzenia, oświadczenie, o którym mowa w ust. 5 pkt 1, powinno zawierać co najmniej:
1) nazwę oraz adres podmiotu składającego oświadczenie oraz jego NIP;
2) ilość zakupionego na terytorium kraju, w innym państwie członkowskim lub w państwie trzecim wyrobu oraz jego symbol PKWiU i kod CN;
3) wskazanie celu, na który zostanie przeznaczony wyrób zakupiony w kraju, nabyty w innym państwie członkowskim lub pochodzący z importu;
4) datę i miejsce sporządzenia oświadczenia oraz podpis osoby składającej oświadczenie.

Ponadto stosownie do przepisu § 16 ust. 8 w/w rozporządzenia, oświadczenie, o którym mowa w ust. 3 pkt 1, ust. 5 pkt 5, powinno zawierać co najmniej:
1) w przypadku osób fizycznych - imię i nazwisko nabywcy oraz jego PESEL i NIP, a w pozostałych przypadkach - nazwę i siedzibę podmiotu oraz jego NIP;
2) określenie miejsca zużycia wyrobów;
3) określenie ilości nabywanych wyrobów;
4) określenie celu, do którego zostaną wykorzystane;
5) datę i miejsce sporządzenia oświadczenia oraz podpis osoby składającej oświadczenie.

Biorąc pod uwagę powołane powyżej przepisy obowiązującego prawa oraz przedstawiony przez podatnika stan faktyczny Naczelnik tut. Urzędu stwierdził, iż w przedmiotowej sprawie podatnik dokonujący nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów akcyzowych zharmonizowanych w postaci benzyn specjalnych oznaczonych symbolem PKWiU 23.20.13-00.2 od producenta z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy oraz dalszej sprzedaży tych wyrobów podmiotom upoważnionym do nabycia zwolnionych od akcyzy wyrobów będzie mógł skorzystać ze zwolnienia od podatku akcyzowego po spełnieniu w/w warunków określonych w przepisie § 16 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004 roku w sprawie zwolnień z podatku akcyzowego. Nie spełnienie w/w warunków spowoduje powstanie obowiązku w podatku akcyzowym.

W złożonym wniosku z dnia 11 lipca 2005 roku w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w zakresie podatku akcyzowego, Spółka odniosła się do całego stanu faktycznego i jej zdaniem zwolnienie, o którym mowa w przepisie § 16 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004 roku w sprawie zwolnień z podatku akcyzowego, przysługuje bez konieczności zbierania oświadczeń składanych przez uprawnionych nabywców i przedkładania zestawień tych oświadczeń organowi celnemu. Zatem stanowisko Spółki jest nieprawidłowe, co nie zmienia faktu, iż po spełnieniu warunków, o których mowa w przepisie § 16 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004 roku w sprawie zwolnień z podatku akcyzowego, może ona korzystać ze zwolnienia z podatku akcyzowego.

Końcowo Naczelnik tut. Urzędu informuje, iż powyższa interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie udzielenia interpretacji. Interpretacja jest zgodna z obowiązującym stanem prawnym tylko w przypadku przedstawienia przez podatnika rzeczywistego stanu faktycznego sprawy. Powyższa interpretacja traci swoją moc z chwilą zmiany przepisów jej dotyczących. Ponadto zgodnie z art.14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku - Ordynacja podatkowa, powyżej udzielona interpretacja nie jest wiążąca dla podatnika, płatnika lub inkasenta. Natomiast stosownie do art.14b § 2 cyt. ustawy udzielona interpretacja jest wiążąca dla organów podatkowych i organów kontroli skarbowej właściwych dla wnioskodawcy do czasu jej zmiany lub uchylenia w drodze decyzji przez organ odwoławczy w trybie określonym w art.14b § 5 ustawy - Ordynacja podatkowa. Zgodnie z art. 236 § 2 pkt 1 w związku z art. 14a § 4 ustawy - Ordynacja podatkowa na niniejsze postanowienie służy zażalenie do Dyrektora Izby Celnej w Krakowie w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia za pośrednictwem Naczelnika Urzędu Celnego w Krakowie. Do zażalenia należy dołączyć znaki opłaty skarbowej w wysokości 5,00 zł od zażalenia i po 0,50 zł od każdego załącznika.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj