Interpretacja Pierwszego Urzędu Skarbowego w Gdańsku
PZ/415-69/05
z 10 czerwca 2005 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
PZ/415-69/05
Data
2005.06.10



Autor
Pierwszy Urząd Skarbowy w Gdańsku


Temat
Podatek od towarów i usług --> Procedury szczególne --> Szczególne procedury dotyczące drobnych przedsiębiorstw


Słowa kluczowe
czynności opodatkowane podatkiem od towarów i usług
mały przedsiębiorca
ryczałty
usługi taksówkowe


Pytanie podatnika
Jak należy się zachować aby w 2005 r. skorzystać z 3% ryczałtowego podatku od towarów i usług?


POSTANOWIENIE

Na podstawie art. 14 a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja Podatkowa (tekst jednolity z 2005 r. Dz. U. Nr 8, poz. 60) po rozpatrzeniu wniosku z dnia 10 marca 2005 r. , uzupełnionego wnioskami: z dnia 25 marca 2005 r. oraz z dnia 12 maja 2005 r., o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w sprawie zryczałtowanej formy opodatkowania usług taksówkowych.

stwierdzam, że:

stanowisko przedstawione w tym wniosku jest prawidłowe w odniesieniu do opisanego stanu faktycznego.

UZASADNIENIE

Stan faktyczny

Podatnik prowadzi działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu usług taksówkowych. Z dniem 1 stycznia 2004 r. rozpoczął ewidencję obrotów, za pomocą kasy fiskalnej. Związku z wątpliwościami dotyczącymi interpretacji przepisów, wnioskodawca zwraca się z prośbą o wyjaśnienie jak należy się zachować aby w 2005 r. skorzystać z 3% ryczałtowego podatku od towarów i usług. Wnioskodawca uważa, iż aby skorzystać ze zryczałtowanej 3% stawki VAT należy zawiadomić o tym fakcie Urząd Skarbowy z miesięcznym wyprzedzeniem.

Stan prawny

Zgodnie z treścią art. 41 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) dla towarów i usług wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%. W pozycji 143 załącznika nr 3 do omawianej ustawy wymieniono usługi taksówkowe oraz wynajmowanie samochodów osobowych z kierowcą. Jednakże zgodnie z art. 114 ust. 1 cytowanej wyżej ustawy podatnik świadczący usługi taksówek osobowych (PKWiU 60.22.11-00.00) może wybrać opodatkowanie tych usług w formie ryczałtu według stawki 3%, po uprzednim pisemnym zawiadomieniu Naczelnika Urzędu Skarbowego w terminie do końca miesiąca poprzedzającego okres, w którym będzie stosował ryczałt. Zgodnie z ust. 3 cytowanego artykułu w zakresie usług taksówek osobowych, opodatkowanych w formie ryczałtu podatnik składa w terminie, o którym mowa w art. 99 ust. 1 skróconą deklarację podatkową. Art. 99 ust. 1 stanowi, iż podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani składać w urzędzie skarbowym deklaracje podatkowe za okresy miesięczne w terminie do 25 dnia miesiąca następującego po każdym kolejnym miesiącu, z zastrzeżeniem ust. 2-10 i art. 133.

Stosownie do treści ust. 4 artykułu 114 podatnik, który wybrał opodatkowanie w formie ryczałtu, może zrezygnować z tej formy opodatkowania, nie wcześniej jednak niż po upływie 12 miesięcy, po uprzednim pisemnym zawiadomieniu Naczelnika Urzędu Skarbowego, w terminie do końca miesiąca poprzedzającego miesiąc, od którego nie będzie rozliczał się w formie ryczałtu.

Reasumując

Biorąc pod uwagę obowiązujące przepisy prawa oraz opisany stan faktyczny tut. Organ stwierdził, że stanowisko Strony w przedmiotowej sprawie jest prawidłowe.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj