Interpretacja Urzędu Skarbowego Kraków-Stare Miasto
PDP423-27-A-05-BA-57483
z 8 grudnia 2005 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
PDP423-27-A-05-BA-57483
Data
2005.12.08
Autor
Urząd Skarbowy Kraków-Stare Miasto
Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Koszty uzyskania przychodów --> Wydatki nieuznawane za koszty uzyskania przychodów
Słowa kluczowe
koszty uzyskania przychodów
reklama publiczna
Pytanie podatnika
Jednostka pyta czy przekazanie próbek (prezentu o niewielkiej wartości) w celach rozpowszechnienia informacji o produkcie i jego zaletach nieograniczonemu kręgowi potencjalnych odbiorców można uzać za reklamę prowadzoną w sposób publiczny?
POSTANOWIENIE Naczelnik Urzędu Skarbowego Kraków-Stare Miasto działając na podstawie art. 14a § 1 oraz § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 8 poz. 60 z 2005 r. ze zm.) po rozpatrzeniu wniosku Jednostki z dn. 07.11.2005 r., (data wpływu do tut. Urzędu 09.11.2005 r.), w sprawie udzielenia interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego stwierdza, iż przedstawione we wniosku stanowisko w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych jest nieprawidłowe. UZASADNIENIE Jednostka we wniosku przedstawia, że dokonuje sprzedaży odciągacza do kataru dla niemowląt. Głównymi odbiorcami są apteki i hurtownie farmaceutyczne. Spółka chcąc zwiększyć sprzedaż na rzecz indywidualnych odbiorców postanowiła przekazać po jednym egzemplarzu w celach demonstracyjnych lekarzom pediatrom. Jednostka pyta czy powyższe przekazanie próbek (prezentu o niewielkiej wartości) w celach rozpowszechniania informacji o produkcie i jego zaletach nieograniczonemu kręgowi potencjalnych odbiorców można uznać za reklamę prowadzoną w sposób publiczny. Zdaniem Wnioskodawcy pomimo, ze próbki zostały wydane lekarzom, to odbiorcami o potencjalnymi klientami są pacjenci, czyli przekaz reklamowy jest adresowany do nieograniczonego kręgu zainteresowanych, wobec powyższego koszt wydanych towarów należy uznać za koszty reklamy prowadzonej w sposób publiczny (koszty reklamy nielimitowanej). Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1 ustawy. Przepis art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy wymienia jako koszty niestanowiące kosztów uzyskania przychodów - koszty reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0,25% przychodów, chyba że reklama prowadzona jest w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób. Powyższa interpretacja dotyczy indywidualnej sprawy podatnika, stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia tego zdarzenia, traci swoją moc z chwilą zmiany przepisów jej dotyczących. Nie jest wiążąca dla podatnika, płatnika, inkasenta, następcy prawnego podatnika, osoby trzeciej odpowiedzialnej za zaległości podatkowe, wiąże natomiast właściwe dla wnioskodawcy organy podatkowe i organy kontroli skarbowej. Na powyższe postanowienie przysługuje zażalenie do Dyrektora Izby Skarbowej w Krakowie, za pośrednictwem Naczelnika Urzędu Skarbowego Kraków-Stare Miasto w terminie 7 dni od daty doręczenia niniejszego postanowienia. |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.