Interpretacja Małopolskiego Urzędu Skarbowego
DP5/423-18/05/HK/51667
z 19 lipca 2005 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
DP5/423-18/05/HK/51667
Data
2005.07.19



Autor
Małopolski Urząd Skarbowy


Temat
Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania


Słowa kluczowe
materiały reklamowe
opakowania
sprzedaż towarów


Pytanie podatnika
Czy torebka foliowa do której zostają zapakowane preparaty witaminowo – mineralne winna być sklasyfikowana jako drukowany materiał reklamowy i informacyjny, czy prezent o małej wartości nie podlegający obowiązkowi wystawienia faktury wewnętrznej sprzedaży oraz naliczeniu VAT należnego ?


POSTANOWIENIE

Naczelnik xxx Urzędu Skarbowego w xxx działając na podstawie art. 14a § 1 oraz § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity: Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60) po rozpatrzeniu wniosku Strony z dnia 03.06.2005 r. (doręczony w dniu 06.06.2005 r.) w sprawie udzielenia interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług

stwierdza

że przedstawione we wniosku stanowisko nie jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

Wnioskodawca następująco opisuje stan faktyczny: Spółka jest wyłącznym przedstawicielem na Polskę szwedzkiej firmy N. W swojej ofercie sprzedaży ma preparaty witaminowo - mineralne stanowiące uzupełnienie niedoborów diety. W momencie sprzedaży produkt zostaje zapakowany w torebkę foliową. Przedmiot zapytania dotyczy ustalenia, czy torebka foliowa winna być sklasyfikowana jako drukowany materiał reklamowy i informacyjny, czy prezent o małej wartości nie podlegający obowiązkowi wystawienia faktury wewnętrznej sprzedaży oraz naliczeniu VAT należnego.
Podatnik uważa, że torebki foliowe należy traktować jako drukowane materiały reklamowe i informacyjne.

Przepisy ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawą o PTU nie definiują pojęcia materiały reklamowe. Według definicji pochodzącej z innych źródeł (leksykon PWN) przez drukowane materiały reklamowe i informacyjne rozumie się wszelkiego rodzaju cenniki, foldery, broszury, prospekty itp. przygotowane w drodze procesu technologicznego, polegającego na nadrukowaniu informacji na nośniku. Bezsprzecznie za drukowane materiały uznać należy wszelkie druki na papierze. Odmiennie wygląda sytuacja, gdy nadruki reklamowe umieszczane są na innych wyrobach (czapki, baloniki, koszulki, torby). W tym przypadku nośniki te mają nie tylko charakter reklamowy, ale przede wszystkim użytkowy (torba do pakowania produktów). W ocenie Naczelnika tut. Urzędu Skarbowego tego typu wyrobów nie należy traktować jako wyrobu reklamowego, gdyż przeważające jego cechy użytkowe wskazują na inne przeznaczenie. W opisanym przez Podatnika stanie faktycznym, załączona do pisma torba może jednak spełniać definicję prezentu o małej wartości, jeżeli jego wartość nie przekracza 5 zł (brutto) - na podstawie art. 7, ust. 4, pkt 2 ustawy o PTU - wg stanu prawnego od 1 czerwca 2005 r.
Zakładając powyższy stan faktyczny nieodpłatne wydawanie załączonej torby pozostaje pozaregulacją ustawy o VAT od dnia 01.06.2005 r.

W świetle powyższych ustaleń Naczelnik tut. Urzędu Skarbowego nie potwierdza stanowiska Podatnika orzekając jak na wstępie.
Powyższa interpretacja:
- dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę, traci swóją moc z chwilą zmiany przepisów jej dotyczących;
- nie jest wiążąca dla podmiotu podatnika, wiąże natomiast właściwe dla Wnioskodawcy organy podatkowe i organy kontroli skarbowej.
Pouczenie:
Na powyższe postanowienie służy zażalenie do Dyrektora Izby Skarbowej w xxx za pośrednictwem Naczelnika xxx Urzędu Skarbowego w xxx w terminie 7 dni od daty doręczenia niniejszego postanowienia.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj