Interpretacja Małopolskiego Urzędu Skarbowego
DP5/423-18/05/HK/51667
z 19 lipca 2005 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
DP5/423-18/05/HK/51667
Data
2005.07.19
Autor
Małopolski Urząd Skarbowy
Temat
Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania
Słowa kluczowe
materiały reklamowe
opakowania
sprzedaż towarów
Pytanie podatnika
Czy torebka foliowa do której zostają zapakowane preparaty witaminowo – mineralne winna być sklasyfikowana jako drukowany materiał reklamowy i informacyjny, czy prezent o małej wartości nie podlegający obowiązkowi wystawienia faktury wewnętrznej sprzedaży oraz naliczeniu VAT należnego ?
POSTANOWIENIE Naczelnik xxx Urzędu Skarbowego w xxx działając na podstawie art. 14a § 1 oraz § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity: Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60) po rozpatrzeniu wniosku Strony z dnia 03.06.2005 r. (doręczony w dniu 06.06.2005 r.) w sprawie udzielenia interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług stwierdza że przedstawione we wniosku stanowisko nie jest prawidłowe. UZASADNIENIE Wnioskodawca następująco opisuje stan faktyczny: Spółka jest wyłącznym przedstawicielem na Polskę szwedzkiej firmy N. W swojej ofercie sprzedaży ma preparaty witaminowo - mineralne stanowiące uzupełnienie niedoborów diety. W momencie sprzedaży produkt zostaje zapakowany w torebkę foliową. Przedmiot zapytania dotyczy ustalenia, czy torebka foliowa winna być sklasyfikowana jako drukowany materiał reklamowy i informacyjny, czy prezent o małej wartości nie podlegający obowiązkowi wystawienia faktury wewnętrznej sprzedaży oraz naliczeniu VAT należnego. Przepisy ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawą o PTU nie definiują pojęcia materiały reklamowe. Według definicji pochodzącej z innych źródeł (leksykon PWN) przez drukowane materiały reklamowe i informacyjne rozumie się wszelkiego rodzaju cenniki, foldery, broszury, prospekty itp. przygotowane w drodze procesu technologicznego, polegającego na nadrukowaniu informacji na nośniku. Bezsprzecznie za drukowane materiały uznać należy wszelkie druki na papierze. Odmiennie wygląda sytuacja, gdy nadruki reklamowe umieszczane są na innych wyrobach (czapki, baloniki, koszulki, torby). W tym przypadku nośniki te mają nie tylko charakter reklamowy, ale przede wszystkim użytkowy (torba do pakowania produktów). W ocenie Naczelnika tut. Urzędu Skarbowego tego typu wyrobów nie należy traktować jako wyrobu reklamowego, gdyż przeważające jego cechy użytkowe wskazują na inne przeznaczenie. W opisanym przez Podatnika stanie faktycznym, załączona do pisma torba może jednak spełniać definicję prezentu o małej wartości, jeżeli jego wartość nie przekracza 5 zł (brutto) - na podstawie art. 7, ust. 4, pkt 2 ustawy o PTU - wg stanu prawnego od 1 czerwca 2005 r. W świetle powyższych ustaleń Naczelnik tut. Urzędu Skarbowego nie potwierdza stanowiska Podatnika orzekając jak na wstępie. |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.