Interpretacja Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie
1472/RPP1/443-211/05/MK
z 13 kwietnia 2005 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
1472/RPP1/443-211/05/MK
Data
2005.04.13



Autor
Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie


Temat
Podatek od towarów i usług --> Dokumentacja --> Kasy rejestrujące


Słowa kluczowe
usługi parkingowe
zwolnienie z obowiązku instalacji kasy rejestrującej


Pytanie podatnika
Podatnik pyta, czy sprzedaż usług parkingowych za pośrednictwem specjalnych urządzeń jest zwolniona z obowiązku ewidencjonowania obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujacych.


POSTANOWIENIE


W związku z wnioskiem z dnia 9.03.2005 r. (wpływ 11.03.2005 r.) - w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu stosowania przepisów prawa podatkowego, Naczelnik Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie, na podstawie art.14a § 4 w związku z art. 14a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. Nr 137, poz. 926 ze zm.)


uznaje stanowisko Podatnika za prawidłowe.


Uzasadnienie


Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Spółka w ramach prowadzonej działalności świadczy usługi parkingowe. Usługi te świadczone są przy użyciu urządzeń, które są obsługiwane przez klientów. Poszczególne urządzenia poczynając od automatów kontroli wjazdu (automat wydający bilety) poprzez automaty kontroli wyjazdu (automat przyjmujący opłacone bilety) i jednostki zarządzającej po kasy ręczne i kasy samoobsługowe składają się na cały system połączony komputerową siecią wewnętrzną. Działanie systemu nadzoruje jednostka centralna, która generuje wszystkie dane dotyczące poprawności pracy systemu: taryf, obrotów, ilości wpuszczonych pojazdów, ilości wjazdów awaryjnych, działania poszczególnych urządzeń, wydanych kart, itp. Komputer ten daje możliwość tworzenia wszelkich raportów (w tym kasowych), statystyk według potrzeb użytkownika systemu. Jednostka centralna jest zabezpieczona przed możliwością ingerencji pracowników obsługi parkingu. Opłaty pobierane są w kasach automatycznych lub ręcznych, gdzie wysokość opłat naliczana jest automatycznie. Po naliczeniu opłaty fakt ten jest zapisywany w niekasowalnej pamięci komputera centralnego, a na koniec zmiany drukowany jest raport zmiany, podsumowujący wszystkie transakcje. Ręczna obsługa ogranicza się jedynie do wprowadzenia do czytnika biletu otrzymanego przy wjeździe (z zakodowaną godziną i datą), akceptacji dokonanej transakcji i przyjęciu należności. Wszystkie obliczenia i rejestracja wpływów dokonywana jest automatycznie przez jednostkę zarządzającą.
Według Spółki sprzedaż usług parkingowych za pośrednictwem wyżej opisanego systemu jest zwolniona z obowiązku ewidencjonowania obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Zgodnie z § 2 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23.12.2004 r. w sprawie kas rejestrujących (Dz.U. Nr 273 poz. 2706) do dnia 31 grudnia 2005 r. zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania sprzedaż w zakresie czynności wymienionych w załączniku do tego rozporządzenia. W pozycji 45 załącznika wymieniona została sprzedaż usług świadczonych przy użyciu urządzeń, w tym wydających bilety, obsługiwanych przez klienta, które również w systemie bezobsługowym przyjmują należność w bilonie lub banknotach.

Należy zauważyć, iż zgodnie z powyższym zapisem, przyjmowanie zapłaty za przedmiotowe usługi nie musi być procesem w pełni zautomatyzowanym. Użycie w załączniku do rozporządzenia słowa "również" wskazuje, że sama należność może być przyjmowana także za pośrednictwem pracownika. Zatem sprzedaż usług parkingowych przy zastosowaniu opisanego przez Spółkę systemu spełnia wymogi zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących do dnia 31.12.2005 r.

Niniejsza interpretacja co do zakresu stosowania przepisów prawa podatkowego została dokonana dla stanu faktycznego opisanego we wniosku i w oparciu o przepisy obowiązujące w dniu jej udzielenia. Zmiana poszczególnych elementów stanu faktycznego może mieć wpływ na zmianę praw i obowiązków Podatnika. Interpretacja obowiązuje do czasu zmiany przepisów.
Zgodnie z art. 14b § 1 - 2 ustawy Ordynacja podatkowa, niniejsza interpretacja nie jest wiążąca dla Podatnika, wiąże natomiast właściwe organy podatkowe i organy kontroli skarbowej - do czasu jej zmiany lub uchylenia.
Na niniejsze postanowienie - na podstawie art. 236 § 2 pkt 1 Ordynacji podatkowej - Stronie służy zażalenie do Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj