Interpretacja Urzędu Skarbowego w Zamościu
POV/415-18/06
z 19 lipca 2006 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
POV/415-18/06
Data
2006.07.19
Autor
Urząd Skarbowy w Zamościu
Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Zwolnienia przedmiotowe
Słowa kluczowe
ekwiwalent pieniężny
zwolnienia przedmiotowe
żołnierze
Pytanie podatnika
Jednostka Wojskowa w ramach zabezpieczenia logistycznego zgodnie z przepisami mundurowymi zaopatruje żołnierzy zawodowych w należne im umundurowanie. W przypadku gdy żołnierz zawodowy posiada umundurowanie w stanie zapewniającym mu należyty wygląd estetyczny otrzymuje równoważnik pieniężny, wypłacany proporcjonalnie do przedłużenia okresu używalności danego przedmiotu. Podstwę wypłaty w/w należności stanowi rozporządzenie Ministra Obrony Narodowej z dn.26.06.2004 r. Dz.U.Nr 153 poz.1615 z 2004 roku.
Stanowisko płatnika: Jednostka Wojskowa nie dolicza do dochodu podlegającego opodatkowaniu ekwiwalentu pienieżnego za przedłużenie okresu używalności przedmiotów zaopatrzenia mundurowego, ponieważ żołnierze zawodowi są zobowiązani do używania (noszenia) umundurowania służbowego w czasie wykonywania obowiązków służbowych.
POSTANOWIENIE Na podstawie art. 14a, art. 216 §1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst. jednolity Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn.zm.), po rozpatrzeniu wniosku z 20.04.2005r. w sprawie zakresu i sposobu stosowania przepisów prawa podatkowego postanawiam: UZASADNIENIE Wnioskiem z dnia 20.04.2006 r., który wpłynął do tut. Urzędu w dniu 24.04.2006 roku Płatnik zwrócił się o udzielenie pisemnej interpretacji w zakresie opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych wypłacanego żołnierzowi zawodowemu pozostającemu nadal w zawodowej służbie wojskowej równoważnika pieniężnego za przedłużenie okresu używalności przedmiotów zaopatrzenia mundurowego. Z przedstawionego stanu faktycznego wynika : Naczelnik Urzędu Skarbowego po przeanalizowaniu stanu faktycznego przedstawionego we wniosku wyjaśnia: Żołnierzowi zawodowemu na mocy Rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 czerwca 2004 r. w sprawie umundurowania i wyekwipowania oraz ubiorów cywilnych żołnierzy zawodowych i kandydatów na żołnierzy zawodowych (Dz.U. Nr 147 poz. 1548) z dniem mianowania lub powołania do zawodowej służby wojskowej przysługuje żołnierzowi uprawnienie do umundurowania i wyekwipowania (§ 3 ust. 1 rozporzadzenia). Żołnierz otrzymuje przysługujące mu umundurowanie i wyekwipowanie w naturze lub w równoważniku pieniężnym skalkulowanym według cen detalicznych, przeznaczonych na jego zakup. Zgodnie z § 1 ust.1 powołanego rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 25 czerwca 2004 roku w sprawie równoważników pieniężnych przysługujących w zamian za umundurowanie i wyekwipowanie - żołnierzowi zawodowemu, któremu nie wydano w naturze przedmiotów umundurowania, w tym ubiorów cywilnych i wyekwipowania, przyznaje się równoważnik pieniężny. Wysokość równoważnika oblicza się na podstwie norm przedmiotów umundurowania okreslonych w przepisach o warunkach i normach umundurowania oraz wyekwipowania żołnierzy zawodowych i kandydatów na żołnierzy zawodowych. Ponadto z treści § 3 ust. 1 pkt. 2 w/w rozporządzenia wynika, że żołnierzowi zawodowemu wypłaca się równoważnik za każdy zakończony rok przedłużenia okresu użytkowania przedmiotów umundurowania wydawanych w naturze. Wysokość równoważnika, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, a także rodzaje przedmiotów umundurowania, za które się go wypłaca, określa załącznik nr 3 do rozporządzenia. Zatem w przedmiotowej sprawie równoważnik pieniężny przysługujący żołnierzowi zawodowemu w zamian za umundurowanie i wyekwipowanie wypłacony żołnierzowi zawodowemu za każdy zakończony rok przedłużenia okresu użytkowania przedmiotów umundurowania wydawanych w naturze będzie podlegał zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych na mocy art. 21 ust. 1 pkt. 10 powołanej ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.W świetle przedstawionego stanu faktycznego i prawnego stanowisko zawarte we wniosku z dnia 20.04.2006 r. (data wpływu 24.04.2006 r.) należy uznać za prawidłowe. Udzielona interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Stronę i stanu prawnego obowiązującego w dacie jego zaistnienia. |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.