Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IP-PB3-423/499/07-2/KO
z 7 lutego 2008 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IP-PB3-423/499/07-2/KO
Data
2008.02.07



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Pobór podatku --> Zeznania podatkowe

Podatek dochodowy od osób prawnych --> Przedmiot i podmiot opodatkowania --> Zwolnienia podmiotowe


Słowa kluczowe
deklaracja podatkowa
jednostka budżetowa
ośrodki
podatek dochodowy od osób prawnych
sport
zeznanie podatkowe
zwolnienia podmiotowe


Istota interpretacji
Ośrodek posiadając od 2002r. status jednostki budżetowej zwolniony jest podmiotowo z podatku dochodowego od osób prawnych, a tym samym nie ma obowiązku składania zeznań podatkowych CIT-8



Wniosek ORD-IN 328 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony, przedstawione we wniosku z dnia 22.11. 2007r. /data wpływu 26.11.2007r./ o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zwolnienia z obowiązku składania zeznań podatkowych CIT-8, jednostek budżetowych zwolnionych podmiotowo z podatku dochodowego od osób prawnych, na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26.11.2007r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zwolnienia z obowiązku składania zeznań podatkowych CIT-8, jednostek budżetowych zwolnionych podmiotowo z podatku dochodowego od osób prawnych, na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono stan faktyczny;

Ośrodek X jest jednostką budżetową powołaną uchwałą Rady Miejskiej w M.

Podstawą działalności Ośrodka wg klasyfikacji GUS jest pozostała działalność związana ze sportem.

Do wniosku załączono uchwały dotyczące zmian prawnych;

  • uchwałę Nr X/2001 Rady Miejskiej w M z dnia 08.11.2001r. w sprawie; przekształcenia z dniem 31 grudnia 2001r zakładu budżetowego pod nazwą Y z siedzibą w M w jednostkę budżetową pod nazwą X,
  • uchwałę Nr XY/2001 Rady Miejskiej w M z dnia 28.12.2001r. w sprawie; nadania statutu X w M,
  • uchwałę Nr Y/04 Rady Miejskiej w M z dnia 29.01.2004r. w sprawie; zmiany uchwały Nr XXX/2001 z dnia 28.12.2001r.w sprawie; nadania statutu X -wprowadzając zmiany; Y zastępuje się słowami X.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy X miał obowiązek złożenia zeznania /deklaracji/ CIT-8 za rok 2006 oraz czy ma obowiązek składać za lata następne ....

Stanowisko Wnioskodawcy.

Według naszej interpretacji przepisów prawa podatkowego (ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych art.6 ust.1 pkt 3 oraz art. 27 ust.1) będąc jednostką budżetową nie mamy obowiązku złożenia CIT-8 za rok 2006 ani za lata następne.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zaistniałego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Z przedstawionego stanu faktycznego oraz z treści załączonych do wniosku uchwał wynika, że uchwałą Nr XXX/2001 Rady Miejskiej w M z dnia 08.11.2001r. na podstawie art.18 ust.3 pkt 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz.1014 ze zm.) przekształcono z dniem 31 grudnia 2001r zakład budżetowy w jednostkę budżetową, której formę organizacyjno-prawną określa ust. 1 art. 18 ustawy, obecnie obowiązujący akt prawny art. 20 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz.2104 ze zm.).

Na mocy w/w uchwały w wyniku przekształcenia formy organizacyjno-prawnej powstał X, który rozpoczął swój byt prawny jako jednostka budżetowa z dniem 1 styczna 2002r.

Zgodnie z art. 20 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 20104 ze zm.) jednostkami budżetowymi są takie jednostki organizacyjne sektora finansów publicznych, które pokrywają swoje wydatki bezpośrednio z budżetu, a pobrane dochody odprowadzają na rachunek odpowiednio dochodów budżetu państwa albo budżetu jednostki samorządu terytorialnego.

W myśl cytowanego przepisu jednostka budżetowa jest to taka jednostka sektora finansów publicznych, która nie wypracowuje samodzielnie dochodów odrębnych od dochodów jednostki głównej tj; skarbu państwa lub jednostki samorządu terytorialnego.

Powołana uchwałą Rady Miejskiej jednostka budżetowa, która spełnia wymogi określone w art. 20 ustawy o finansach publicznych jest jednostką organizacyjną sektora finansów publicznych.

Zgodnie z art. 6 ust.1 pkt 3 ustawy z dnia 15 lutego 1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. Nr 54, poz. 654 ze zm.) jednostki budżetowe zostały podmiotowo zwolnione z podatku dochodowego od osób prawnych.

Zgodnie z art. 27 ust. 1 powołanej ustawy podatnicy korzystający ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 6 ust. 1 nie są obowiązani składać urzędom skarbowym zeznania o wysokości dochodu (straty) osiągniętego w roku podatkowym.

Ośrodek X posiadając od 2002r. status jednostki budżetowej zwolniony jest podmiotowo z podatku dochodowego od osób prawnych, a tym samym nie ma obowiązku składania zeznań podatkowych CIT-8. W związku z powyższym stanowisko wnioskodawcy uznaje się za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj