Interpretacja Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie
1472/RPP1/443-608/05/TM
z 2 listopada 2005 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
1472/RPP1/443-608/05/TM
Data
2005.11.02
Autor
Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie
Temat
Podatek od towarów i usług --> Obowiązek podatkowy --> Zasady ogólne
Słowa kluczowe
karty telefoniczne
obowiązek podatkowy
usługi telekomunikacyjne
żetony
Pytanie podatnika
Czy w przypadku opisanych wyżej usług mamy do czynienia ze świadczeniem usług telekomunikacyjnych, dla których obowiązek podatkowy powstaje na podstawie art. 19 ust. 18 ustawy o podatku od towarów i usług, zaś w przypadku sprzedaży kart na rzecz podmiotu, o którym mowa w art. 27 ust. 3 miejscem opodatkowania tych usług będzie miejsce, gdzie nabywca posiada siedzibę?
POSTANOWIENIE Na podstawie art. 14a § 4 w zw. z art. 14a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. nr 8, poz. 60) Naczelnik Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie w związku z wnioskiem Strony, który wpłynął do tut. Urzędu dnia 03 sierpnia 2005r., w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu stosowania przepisów prawa podatkowego w przedmiocie ustawy o podatku od towarów i usług postanawia uznać stanowisko Podatnika za prawidłowe. UZASADNIENIE Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Podatnik w ramach swojej działalności dokonuje od operatorów sieci telefonii komórkowych tzw. karty pre-paid posiadające formę materialną oraz impulsy telefoniczne nieposiadające formy materialnej, a uprawniające do skorzystania z usług telekomunikacyjnych o określonej wartości. Nabywcami ww. wymienionych są m.in. podatnicy podatku VAT zarejestrowani dla celów rozliczeń z tego podatku w Niemczech. Zdaniem Strony w przypadku opisanych wyżej usług mamy do czynienia ze świadczeniem usług telekomunikacyjnych, dla których obowiązek podatkowy powstaje na podstawie art. 19 ust. 18 ustawy o podatku od towarów i usług, zaś w przypadku sprzedaży kart na rzecz podmiotu, o którym mowa w art. 27 ust. 3 miejscem opodatkowania tych usług będzie miejsce, gdzie nabywca posiada siedzibę. Biorąc pod uwagę powyższe Naczelnik tut. Urzędu stwierdza, co następuje. W kontekście przedstawionego we wniosku zagadnienia stwierdzić należy, że w ustawie z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004r. nr 54, poz. 535 z późn. zm.) brak jest definicji usług telekomunikacyjnych. Uprawnione jest zatem posiłkowe posłużenie się definicjami zawartymi w ustawie z dnia 16 lipca 2004r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2004r. nr 171, poz. 1800 z późn. zm.). Zgodnie z art. 2 pkt 41 Prawa telekomunikacyjnego przez świadczenie usług telekomunikacyjnych rozumie się wykonywanie usług za pomocą własnej sieci, z wykorzystaniem sieci innego operatora lub sprzedaż we własnym imieniu i na własny rachunek usługi telekomunikacyjnej wykonywanej przez innego dostawcę usług, zaś na podstawie art. 2 pkt 48 tej ustawy przez usługi telekomunikacyjne rozumie się usługę polegającą głównie na przekazywaniu sygnałów w sieci telekomunikacyjnej; nie stanowi tej usługi usługa poczty elektronicznej. Zgodnie z art. 19 ust. 18 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004r. nr 54, poz. 535 z późn. zm.) przy świadczeniu usług telekomunikacyjnych obowiązek podatkowy powstaje z chwilą sprzedaży żetonów, kart telefonicznych, lub innych jednostek uprawniających do korzystania z usług telekomunikacyjnych w systemie przedpłaconym, w przypadku gdy usługa jest realizowana przy użyciu odpowiednio żetonów, kart lub innych jednostek. Zatem obowiązek podatkowy z tytułu dokonywanych przez Stronę czynności powstanie na podstawie tego przepisu. Zgodnie z art. 27 ust. 3 w przypadku gdy usługi, o których mowa w ust. 4, są świadczone na rzecz:
|
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.