Interpretacja Urzędu Skarbowego w Ropczycach
US.PDOF/415/14-1/06
z 7 września 2006 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
US.PDOF/415/14-1/06
Data
2006.09.07
Autor
Urząd Skarbowy w Ropczycach
Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Zryczałtowany podatek dochodowy
Słowa kluczowe
prowadzenie działalności gospodarczej
przerwa w działalności gospodarczej
zawiadomienie
Pytanie podatnika
Czy w okresie od 1.05.2004 r. do 31.05.2005 r. istniał obowiązek informowania urzędu skarbowego o przerwach w wykonywaniu działalności gospodarczej opodatkowanej zryczałtowanym podatkiem dochodowym od przychodów ewidencjonowanych w przypadku, gdy podatnik dokonywał wyrejestrowania działalności w ZUS na czas określony?
Działając na podstawie art. 14a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29.08.1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), po rozpatrzeniu pana wniosku z dnia 21.07.2006 r. (data wpływu do tut. organu podatkowego 24.07.2006 r.) w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów prawa podatkowego w kwestii obowiązku informowania Urzędu Skarbowego o przerwach w wykonywaniu działalności gospodarczej opodatkowanej zryczałtowanym podatkiem dochodowym w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych w okresie od 1.05.2004 r. do 31.05.2005 r., Naczelnik Urzędu Skarbowego w Ropczycach uznaje stanowisko strony przedstawione w przedmiotowym wniosku za prawidłowe. W dniu 24.07.2006 r. wpłynął do tut. organu podatkowego wniosek podatnika z dnia 21.07.2006 r. w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego z zapytaniem czy podatnik prowadzący działalność gospodarczą opodatkowaną w formie ryczałtu, wyrejestrowując (nie likwidując) ją w ZUS na czas określony od dnia 1.05.2004 r. do 31.05.2005 r. miał obowiązek o tym poinformować właściwy Urząd Skarbowy. Z opisanego stanu faktycznego sprawy wynika, że prowadzi pan działalność gospodarczą opodatkowaną zryczałtowanym podatkiem dochodowym od przychodów ewidencjonowanych. W okresie od 1.05.2004 r. do 31.05.2005 r., kiedy działalność nie była prowadzona dokonywał pan wyrejestrowania jej w ZUS. Chciałby pan wiedzieć, czy istniał obowiązek zawiadomienia o tym właściwego Urzędu Skarbowego. Odnosząc się do powyższej kwestii Naczelnik Urzędu Skarbowego w Ropczycach stwierdza, co następuje: Przepisy ustaw normujących opodatkowanie prowadzonej przez przedsiębiorców działalności gospodarczej, w tym ustawa z dnia 20.11.1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. Nr 144, poz. 930 ze zm.) nie nakładała i nie nakłada na przedsiębiorców obowiązku zgłaszania do organu podatkowego przerw w wykonywaniu działalności gospodarczej. W przepisach podatkowych w okresie objętym wnioskiem, jak i w przepisach obecnie obowiązujących nie występują jakiekolwiek regulacje prawne, które nakładałyby na przedsiębiorców taki obowiązek. |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.