Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu
ILPB3/423-47/12-3/MM
z 14 maja 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ILPB3/423-47/12-3/MM
Data
2012.05.14



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu


Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Zwolnienia przedmiotowe


Słowa kluczowe
dochody wolne od podatku
limit
pomoc publiczna
specjalna strefa ekonomiczna
wydatki inwestycyjne
zezwolenie
zwolnienia przedmiotowe


Istota interpretacji
Czy wydatki inwestycyjne w rozumieniu § 6 Rozporządzenia, które zostały poniesione przez Spółkę w związku z realizowaną inwestycją na terenie SSE, w trakcie obowiązywania Zezwolenia przewyższające minimalną kwotę wydatków inwestycyjnych określoną w Zezwoleniu, do których poniesienia zobowiązana jest Spółka, powiększą kwotę przysługującego Spółce zwolnienia podatkowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych przy uwzględnieniu wskaźnika maksymalnej intensywności pomocy określonej dla danego obszaru i kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, określonych odpowiednio w § 6-8 Rozporządzenia?



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz.770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością reprezentowanej przez Pełnomocnika przedstawione we wniosku z dnia 10 lutego 2012 r. (data wpływu 14 lutego 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zwolnienia przedmiotowego – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 lutego 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zwolnienia przedmiotowego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz opis zdarzenia przyszłego.

Spółka jest producentem napędów do urządzeń mechanicznych oraz elektronicznych. Prowadzi działalność gospodarczą na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej (dalej: SSE / Strefa) na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE z dnia 27.05.2005 r. Zezwolenie zostało udzielone Spółce na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE, rozumianej jako działalność produkcyjna, handlowa i usługowa w zakresie wytworzonych wyrobów i świadczonych usług na terenie Strefy, określonych w następujących pozycjach Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług Głównego Urzędu Statystycznego (wg stanu na dzień wydania Zezwolenia):

Sekcja Podsekcja Dział Grupa Nazwa

D DK 29 29.1 Maszyny do wytwarzania i wykorzystania energii mechanicznej, z wyłączeniem silników lotniczych, samochodowych i motocyklowych

D DL 31 31.1 Silniki elektryczne, prądnice i transformatory

D DL 31 31.2 Aparatura elektryczna rozdzielcza i sterownicza

D DL 31 31.6 Sprzęt elektryczny, gdzie indziej nie sklasyfikowany

K-73 73.1 Usługi badawczo - rozwojowe w dziedzinie nauk przyrodniczych i technicznych

K-74 74.3 Usługi w zakresie badań i analiz technicznych

Zezwolenie zostało udzielone do dnia 15.11.2017 r.

Na mocy Zezwolenia ustalono następujące warunki prowadzenia przez Spółkę działalności gospodarczej na terenie SSE:

„1. Poniesienie na terenie Strefy wydatków inwestycyjnych, w rozumieniu § 6 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14.09.2004 r. w sprawie Specjalnej Strefy Ekonomicznej (Dz. U. Nr 222, poz. 2252), będących podstawą obliczenia wysokości pomocy publicznej zgodnie z § 3 Rozporządzenia, o wysokości przewyższającej kwotę 5.000.000 EURO (słownie: pięć milionów EURO) w terminie do dnia 31.12.2007 r., obliczonej przy zastosowaniu średniego kursu EURO ogłoszonego przez Prezesa Narodowego Banku Polskiego z dnia faktycznego poniesienia wydatków.

  1. Utworzenie na terenie Strefy co najmniej 20 nowych miejsc pracy, w rozumieniu przepisów § 3 ust. 3 i ust. 6 Rozporządzenia, do dnia 31.12.2007 r. i utrzymanie zatrudnienia na poziomie co najmniej 20 pracowników od dnia 31.12.2007 r. do dnia 31.12.2012 r.
  2. Przestrzeganie regulaminu Strefy i innych regulacji prawnych dotyczących funkcjonowania Strefy.”

Z powyższych ustaleń zawartych w Zezwoleniu wynika, że Spółka miała ustaloną wyłącznie minimalną wysokość wydatków inwestycyjnych, jakie musiała ponieść na poziomie przewyższającej kwotę 5.000.000 EURO, aby skorzystać z Zezwolenia. Spółka nie miała natomiast określonej maksymalnej kwoty wydatków inwestycyjnych, jakie mogła ponieść.

Spółka poniosła wydatki inwestycyjne na poziomie 10.000.000 EURO (słownie: dziesięć milionów EURO), a więc nakłady na realizację projektu, na który Spółka uzyskała Zezwolenie przekroczyły kwotę 5.000.000 EURO, tj. minimalny próg nakładów inwestycyjnych, do poniesienia których Spółka została zobowiązana w Zezwoleniu.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy wydatki inwestycyjne w rozumieniu § 6 Rozporządzenia, które zostały poniesione przez Spółkę w związku z realizowaną inwestycją na terenie SSE, w trakcie obowiązywania Zezwolenia przewyższające minimalną kwotę wydatków inwestycyjnych określoną w Zezwoleniu, do których poniesienia zobowiązana jest Spółka, powiększą kwotę przysługującego Spółce zwolnienia podatkowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych przy uwzględnieniu wskaźnika maksymalnej intensywności pomocy określonej dla danego obszaru i kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, określonych odpowiednio w § 6 - 8 Rozporządzenia...

Zdaniem Wnioskodawcy, z uwagi na fakt, że prowadzi On działalność gospodarczą na terenie SSE na podstawie zezwolenia z dnia 27.05.2005 roku, które nie określało maksymalnej wielkości wydatków inwestycyjnych jakie Spółka może ponieść, a także uwzględniając stan przepisów w brzmieniu obowiązującym w dniu uzyskania Zezwolenia, wydatki poniesione w wyższej wysokości od wskazanej w Zezwoleniu mogą zostać objęte pomocą publiczną w postaci zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych, i tym samym zwiększać podstawę określania wielkości zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych w oparciu o art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w granicach maksymalnej intensywności pomocy publicznej.

Uzasadnienie przyjętego stanowiska.

Prowadząc działalność gospodarczą na terenie SSE w oparciu o Zezwolenie wydane w dniu 27.05.2005 r., ocena stanowiska Spółki powinna zostać dokonana z uwzględnieniem przepisów w brzmieniu obowiązującym w dniu uzyskania Zezwolenia, a w szczególności w świetle przepisów Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14.09.2004 r. w sprawie Specjalnej Strefy Ekonomicznej (dalej: Rozporządzenie).

Powyższe potwierdza § 2 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 01.02.2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie Specjalnej Strefy Ekonomicznej (Dz. U. z 2007 r. Nr 26, poz. 167), w myśl którego do przedsiębiorcy, który posiada zezwolenie wydane przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia, stosuje się dotychczasowe warunki udzielania pomocy regionalnej.

Należy również wskazać, iż takie stanowiska prezentuje Ministerstwo Gospodarki w Informacji o Realizacji Ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych wg stanu na dzień 31.12.2007 r., gdzie wyraźnie stwierdzono na stronie 7 powołanego dokumentu, że „zmiany warunków udzielania pomocy regionalnej dotyczą wyłącznie przedsiębiorców, którzy uzyskali zezwolenia po wejściu w życie znowelizowanych rozporządzeń. Na dotychczasowych zasadach działają natomiast przedsiębiorcy posiadający już wcześniej zezwolenia”.

Ponadto należy podkreślić, że maksymalną wielkość pomocy publicznej, którą można udzielić przedsiębiorcy prowadzącemu działalność gospodarczą na teranie SSE na podstawie uzyskanego zezwolenia określono dopiero w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 10.12.2008 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom działającym na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenach specjalnych stref ekonomicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 232, poz. 1548 ze zm.). Jednakże w ww. rozporządzeniu w § 8 wskazano, że do przedsiębiorcy, który posiada zezwolenie wydane przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia, stosuje się dotychczasowe warunki udzielenia pomocy.

Zgodnie z powyższym, Spółka uważa, że w związku z uzyskanym Zezwoleniem z dnia 27.05.2005 r. przy ocenie stanu faktycznego zastosowanie będą miały przepisy ustawy o SSE w brzmieniu obowiązującym do 03.08.2008 r. Zgodnie bowiem z art. 4 ustawy z dnia 30.05.2008 r. o zmianie ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych (Dz. U. Nr 118, poz. 746) zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie stref wydane przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy zachowują moc.

Zdaniem Spółki, w związku z poniesieniem wydatków inwestycyjnych, o których mowa w § 6 Rozporządzenia, w kwocie wyższej niż określona w Zezwoleniu, maksymalną wielkość pomocy publicznej w formie zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych należy obliczyć w oparciu o wydatki faktycznie poniesione przez Spółkę po dniu uzyskania Zezwolenia, przy uwzględnieniu wskaźnika maksymalnej intensywności pomocy publicznej.

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, wolne od podatku są dochody, z zastrzeżeniem ust. 4 - 6, uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy o SSE, przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Art. 16 ust. 1 ustawy o SSE stanowi, iż podstawą do korzystania z pomocy publicznej jest zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie strefy. Natomiast zgodnie z brzmieniem art. 16 ust. 2 ustawy o SSE, zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej określa przedmiot działalności gospodarczej oraz warunki dotyczące w szczególności zatrudnienia przez przedsiębiorcę przy prowadzeniu działalności gospodarczej na terenie strefy przez określony czas określonej liczby pracowników oraz dokonanie przez przedsiębiorcę inwestycji na terenie strefy o wartości przewyższającej określoną kwotę. Oznacza to, że spełnienie tych warunków daje Spółce podstawę do zastosowania zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych w stosunku do dochodów uzyskanych z tytułu prowadzenia działalności określonej w Zezwoleniu i wykonywanej na terenie SSE.

Treść przyznanego Spółce Zezwolenia określa tylko minimalną wielkość wydatków inwestycyjnych jakie Spółka musi ponieść aby skorzystać z pomocy publicznej w formie zwolnienia z podatku dochodowego. W opinii Spółki, skoro nie ma ona określonej w Zezwoleniu maksymalnej wysokości ponoszonych wydatków inwestycyjnych w związku z realizacją inwestycji na terenie SSE, w sytuacji gdy Spółka poniosła wydatki w kwocie wyższej niż wskazana w Zezwoleniu, to wydatki te mogą zwiększać limit pomocy publicznej przysługujący Spółce. Tak więc, Spółka może skorzystać dalej z pomocy, ale tylko do wysokości uwzględniającej zasady przyznawania przedsiębiorcom pomocy regionalnej określonej w § 3 ust. 1 Rozporządzenia.

Zgodnie z brzmieniem § 3 ust. 1 Rozporządzenia, pomoc regionalna udzielana przedsiębiorcy w formie zwolnień podatkowych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych stanowi pomoc regionalną z tytułu:

  1. Kosztów nowej inwestycji, której wielkość jest liczona jako iloczyn maksymalnej intensywności pomocy określonej dla danego obszaru i kosztów inwestycji kwalifikujących się do objęcia pomocą, określonych odpowiednio w § 6 - 8,
  2. Tworzenia nowych miejsc pracy, której wielkość jest liczona jako iloczyn maksymalnej intensywności pomocy określonej dla danego obszaru i dwuletnich kosztów pracy nowo zatrudnionych pracowników, obejmujących koszty płacy brutto tych pracowników, powiększone o obowiązkowe płatności związane z ich zatrudnieniem, ponoszone przez przedsiębiorcę od dnia zatrudnienia tych pracowników.

Natomiast zgodnie z § 6 ust. 1 Rozporządzenia, za wydatki kwalifikujące się do objęcia pomocą uznaje się koszty inwestycji, pomniejszone o naliczony podatek od towarów i usług oraz o podatek akcyzowy, jeżeli możliwość ich odliczeń wynika z odrębnych przepisów, poniesione w trakcie obowiązywania zezwolenia w związku z realizacją inwestycji na terenie strefy na:

  1. zakup albo wytworzenie we własnym zakresie środków trwałych lub ich spłatę określoną w umowie leasingu lub innej umowie o podobnym charakterze, z wyłączeniem środków transportu nabywanych przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność gospodarczą w sektorze transportu, pod warunkiem zaliczenia ich - zgodnie z odrębnymi przepisami - do składników majątku podatnika,
  2. rozbudowę lub modernizację istniejących środków trwałych

   - zaliczone do wartości początkowej tych środków trwałych zgodnie z przepisami o podatku dochodowym.

Zdaniem Spółki, z uwagi na powyższe przepisy oraz z powodu braku określenia w Zezwoleniu maksymalnej wysokości wydatków inwestycyjnych kwalifikujących się do objęcia pomocą publiczną w formie zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych, wszystkie poniesione przez Nią wydatki, spełniające § 6 ust. 1 Rozporządzenia mogą być objęte omawianą pomocą publiczną. Tak więc, Spółka może uwzględnić faktycznie poniesioną wysokość wydatków inwestycyjnych w kalkulacji dostępnego dla niej limitu pomocy publicznej.

Ponadto Spółka uważa, że skoro ograniczenia w zakresie maksymalnej kwoty wydatków inwestycyjnych wprowadzono do ustawy o SSE wspomnianą wyżej nowelizacją z dnia 30.05.2008 r. zmieniającą ustawę o SSE z dniem 04.08.2008 r., to nie będzie miało to dla Niej zastosowania, gdyż na moment uzyskania Zezwolenia przepisy ustawy o SSE nie określały maksymalnej kwoty wydatków inwestycyjnych, jakie Spółka mogła ponieść w ramach uzyskanego zezwolenia. Tak więc, jedynym ograniczeniem będzie wartość dopuszczalna regionalnej pomocy publicznej w związku z realizacją danej inwestycji.

Należy również podkreślić, że przepisy określające warunki skorzystania z pomocy publicznej w sytuacji prowadzenia działalności na terenie SSE, obowiązują względem Spółki według stanu prawnego na dzień uzyskania Zezwolenia.

Dla przykładu Spółka wskazuje również, że organy podatkowe w wydawanych interpretacjach potwierdzają stanowisko, zgodnie z którym warunki wskazane w zezwoleniu na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE (wydanym przed nowelizacją ustawy o SSE z dnia 04.08.2008 r.) określają jedynie minimalną wielkość wydatków kwalifikowanych, których poniesienie jest niezbędne do uzyskania zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych, nie limitując jednocześnie w żaden sposób maksymalnej kwoty omawianej pomocy publicznej dostępnej dla przedsiębiorcy, Spółka wskazuje na poniższe interpretacje:

  1. interpretacja indywidualna wydana przez Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 03.08.2010 r. nr IBPBI/2/423-675/10/AP, w której organ podatkowy potwierdził, iż: „(...), minimalną kwotę wydatków inwestycyjnych koniecznych do poniesienie przez Spółkę w związku z działalnością na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej określa zezwolenie na działalność gospodarczą na terenie specjalnej strefy ekonomicznej. Kwota ta stanowi dolny limit, w związku z którym Spółka jest uprawniona do korzystania z pomocy publicznej, co oznacza, że rzeczywiste nakłady inwestycyjne nie mogą być niższe niż określone w zezwoleniu. W sytuacji więc, gdy Spółka poniesie koszty inwestycji w kwocie wyższej od wskazanej w zezwoleniu przy spełnieniu pozostałych warunków określonych w przepisach rozporządzenia w sprawie specjalnej strefy ekonomicznej, uprawniają ją do dalszego korzystania z tej pomocy, ale tylko do wysokości uwzględniającej zasady „przyznawania przedsiębiorcom pomocy regionalnej””,
  2. interpretacja indywidualna wydana przez Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 23.04.2010 r. nr IBPBI/2/423-696/10/AK, w której organ podatkowy uznał stanowisko podatnika stwierdzające, iż: „(…) zarówno wydatki do wysokości określonej w zezwoleniu, jak też dalsze wydatki Spółki poniesione na terenie strefy w całym okresie ważności zezwolenia (...) mogą zostać zaliczone do wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą publiczną i stanowią podstawę do określenia wielkości zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych” za prawidłowe w pełnym zakresie,
  3. interpretacja indywidualna wydana przez Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z dnia 23.07.2009 r. nr ITPB3/423-286/09/AM, w której organ podatkowy potwierdził, iż „(...) maksymalna wysokość zwolnienia od opodatkowania podatkiem dochodowym, pomimo braku Jej określenia kwotowego, jest ograniczona wartością maksymalnej intensywności pomocy i wielkością faktycznie poniesionych wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą, także w przypadku przekroczenia minimalnej kwoty wydatków inwestycyjnych określonej w zezwoleniu, jak i dalszego ich ponoszenia”,
  4. interpretacja indywidualna wydana przez Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z dnia 22.04.2009 r. nr ILPB3/423-111/09-2/ŁM, w której organ podatkowy potwierdził, iż „W sytuacji więc, gdy Spółka poniesie koszty inwestycji w kwocie wyższej od wskazanej w zezwoleniu przy spełnieniu pozostałych warunków określonych w przepisach rozporządzenia w sprawie specjalnej strefy ekonomicznej, uprawnia ją to do dalszego korzystania z tej pomocy, ale tylko do wysokości uwzględniającej zasady przyznawania przedsiębiorcom pomocy regionalnej”,
  5. interpretacja indywidualna wydana przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 13.05.2009 r. nr IPPB3/423-96/09-2/MS, w której organ podatkowy uznał stanowisko podatnika stwierdzające, iż „jako wydatki inwestycyjne stanowiące podstawę do zwolnienia od podatku spółka będzie mogła traktować również wydatki inwestycyjne w rozumieniu § 6 ust. 1 rozporządzenia sse przekraczające kwoty określone w poszczególnych zezwoleniach (...). Fakt przekroczenia przez wydatki inwestycyjne minimalnych wartości określonych w zezwoleniach nie wyklucza i nie będzie wykluczał objęcia nadwyżki pomocą regionalną. Wręcz przeciwnie, gdyby inwestycje spółki nie przekroczyły tej wartości, spółka nie spełniłaby warunków określonych w zezwoleniach” za prawidłowe w pełnym zakresie.

Wobec powyższego, Spółka wnosi o potwierdzenie przedstawionego stanowiska.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

W odniesieniu do powołanych przez Spółkę interpretacji stwierdzić należy, że zapadły one w indywidualnych sprawach i nie są wiążące dla organu wydającego przedmiotową interpretację.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Przedmiotem niniejszej interpretacji jest odpowiedź w zakresie zdarzenia przyszłego. Wniosek Spółki w zakresie stanu faktycznego został rozpatrzony interpretacją indywidualną w dniu 14 maja 2012 r. nr ILPB3/423-47/12-2/MM.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wielkopolskim, ul. Dąbrowskiego 13, 66-400 Gorzów Wielkopolski po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj