Interpretacja Pierwszego Urzędu Skarbowego w Katowicach
PP/443-97/06
z 19 grudnia 2006 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
PP/443-97/06
Data
2006.12.19



Autor
Pierwszy Urząd Skarbowy w Katowicach


Temat
Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania


Słowa kluczowe
obowiązek podatkowy
reklama
strona internetowa


Pytanie podatnika
Czy umieszcanie reklamy UNICEFU na stronach internetowych jako reklamy zastępczej będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem VAT?


W dniu 24.10.2006r. do Naczelnika Pierwszego Urzędu Skarbowego w Katowicach wpłynął wniosek o udzielenie interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego. Jak stanowi art. 14a § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa stosownie do swojej właściwości naczelnik urzędu skarbowego, naczelnik urzędu celnego lub wójt, burmistrz ( prezydent miasta ), starosta albo marszałek województwa na pisemny wniosek podatnika , płatnika lub inkasenta mają obowiązek udzielić pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w ich indywidualnych sprawach, w których nie toczy się postępowanie podatkowe lub kontrola podatkowa albo postępowanie przed sądem administracyjnym. W myśl art. 14a § 4 cytowanej ustawy , udzielenie interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego , o której mowa w § 1 , następuje w drodze postanowienia, na które służy zażalenie .

Jak wynika ze stanu faktycznego przedstawionego we wniosku, Spółka zajmuje się pośrednictwem w sprzedaży produktu lub usługi poprzez internet. Poszukuje właścicieli stron internetowych, od których wydzierżawia miejsce na stronach internetowych, a następnie umieszcza na nich reklamę produktu lub usługi. Zdarzać się będzie zdaniem Spółki sytuacja, w której na wykupionej powierzchni reklamowej, z uwagi na brak klientów będzie wyświetlana reklama UNICEF jako reklama zastępcza. Na ww. reklamie będzie widoczny zapis kto powyższą reklamę wyświetla.

Zdaniem Spółki do nieodpłatnego świadczenia usług, związanego z przedmiotem działalności gospodarczej Spółki, nie ma tu zastosowania art. 8 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług.

Stanowisko Spółki jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 11.03.2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.) nieodpłatne świadczenie usług niebędące dostawą towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia oraz wszelkie inne nieodpłatne świadczenie usług, jeżeli nie są one związane z prowadzeniem przedsiębiorstwa, a podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług związanych z tymi usługami, w całości lub w części , traktuje się jak odpłatne świadczenie usług.

Wobec powyższego, z uwagi na fakt, iż wyświetlanie reklamy UNICEF jest usługą nieodpłatną i związaną z przedmiotem działalności gospodarczej Spółki nie ma tu zastosowania ww. art. 8 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj