Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu
ILPB3/423-211/07-2/HS
z 6 lutego 2008 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ILPB3/423-211/07-2/HS
Data
2008.02.06



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu


Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Zwolnienia przedmiotowe


Słowa kluczowe
przeniesienie składników majątkowych
przeniesienie własności rzeczy
składnik majątkowy
specjalna strefa ekonomiczna
sprzedaż
sprzedaż środków trwałych
utrata prawa do zwolnienia
własność
zmiana przepisów
zwolnienia podatkowe
zwolnienia przedmiotowe


Istota interpretacji
Na podstawie przepisów którego z poniższych rozporządzeń wykonujących ustawę o specjalnych strefach ekonomicznych należy ustalać warunki czasowe, jakie muszą być zachowane przez Spółkę przy zbywaniu składników majątku związanych z wydatkami inwestycyjnymi – tak, aby Spółka nie utraciła nabytego prawa do zwolnienia od podatku dochodowego z tytułu kosztów nowej inwestycji w Strefie:a) § 13 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Rady Ministrów z 09.09.1997 r. w sprawie ustanowienia „Kostrzyńsko – Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej” (Dz. U. z 1997 r., Nr 135, poz. 904 ze zm.) w brzmieniu sprzed 2.04.2001 r., zwanego dalej „starym rozporządzeniem”,b) § 3 pkt 4 starego rozporządzenia w brzmieniu obowiązującym od 24.04.2001 r. do 27.10.2004 r.,c) § 5 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z 14.09.2004 r. w sprawie Kostrzyńsko – Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej (Dz. U. z 2004 r. Nr 222, poz. 2252 ze zm.), obowiązującego w okresie od 28.10.2004 r. do 02.01.2007 r., zwanego dalej „rozporządzeniem przejściowym”,d) § 5 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z 05.12.2006 r. w sprawie Kostrzyńsko – Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej (Dz. U. z 2006 r. Nr 236, poz. 1704 ze zm.), obowiązującego od 03.01.2007 r., zwanego dalej „nowym rozporządzeniem”.



Wniosek ORD-IN 761 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością przedstawione we wniosku z dnia 31 października 2007 r. (data wpływu 06.11.2007 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie utraty prawa do zwolnienia dochodu uzyskanego z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej - jest nieprawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 06 listopada 2007 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie utraty prawa do zwolnienia dochodu uzyskanego z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej.


W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka z o.o. z siedzibą w X prowadzi działalność gospodarczą na terenie Kostrzyńsko – Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej na podstawie zezwolenia nr XX z 19.10.2000 r. Spółka nabyła prawo do zwolnienia dochodu uzyskiwanego z działalności gospodarczej w Strefie od podatku dochodowego od osób prawnych z tytułu poniesionych wydatków inwestycyjnych. Nabycie prawa do zwolnienia podatkowego nastąpiło na podstawie art. 12 ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych (Dz. U. z 1994 r. Nr 123, poz. 600 ze zm.), w brzmieniu sprzed 01.01.2001 r. Przedmiotowe składniki majątkowe zostały wprowadzone do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym. Spółka skorzystała przy tym z wyłączeń ustanowionych w art. 5 ustawy z 16.11.2000 r. o zmianie ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz. U. z 2000 r. Nr 117, poz. 1228 ze zm.), jak również w art. 5 ustawy z 02.10.2003 r. o zmianie ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych i niektórych ustaw (Dz. U. z 2003 r. Nr 188, poz. 1840 ze zm.). Przepisy te będą w dalszej części wniosku określane jako „przepisy przejściowe”. Spółka przez cały okres swojej działalności utrzymywała i nadal utrzymuje status małego przedsiębiorcy. Spółka w najbliższym czasie zamierza zbyć składniki majątku, z którymi związane były powyższe wydatki inwestycyjne, przy czym Spółka chce zachować nabyte prawo do zwolnienia podatkowego.


W związku z powyższym zadano następujące pytanie.


Na podstawie przepisów, którego z poniższych rozporządzeń wykonujących ustawę o specjalnych strefach ekonomicznych, należy ustalać warunki czasowe, jakie muszą być zachowane przez Spółkę przy zbywaniu składników majątku związanych z wydatkami inwestycyjnymi – tak, aby Spółka nie utraciła nabytego prawa do zwolnienia od podatku dochodowego z tytułu kosztów nowej inwestycji w Strefie:

  1. § 13 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Rady Ministrów z 09.09.1997 r. w sprawie ustanowienia „Kostrzyńsko – Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej” (Dz. U. z 1997 r., Nr 135, poz. 904 ze zm.) w brzmieniu sprzed 24.04.2001 r., zwanego dalej „starym rozporządzeniem”,
  2. § 3 pkt 4 starego rozporządzenia w brzmieniu obowiązującym od 24.04.2001 r. do 27.10.2004 r.,
  3. § 5 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z 14.09.2004 r. w sprawie Kostrzyńsko – Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej (Dz. U. z 2004 r. Nr 222, poz. 2252 ze zm.), obowiązującego w okresie od 28.10.2004 r. do 02.01.2007 r., zwanego dalej „rozporządzeniem przejściowym”,
  4. § 5 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z 05.12.2006 r. w sprawie Kostrzyńsko – Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej (Dz. U. z 2006 r. Nr 236, poz. 1704 ze zm.), obowiązującego od 03.01.2007 r., zwanego dalej „nowym rozporządzeniem”.


Zdaniem Wnioskodawcy przesłanki utraty prawa do zwolnienia podatkowego były pierwotnie określone w § 13 ust. 1 pkt 2 starego rozporządzenia. Przepis ten stanowił, że podmiot traci prawo do zwolnień od podatku dochodowego, jeżeli w roku podatkowym, w którym z niego skorzystał, lub przed upływem trzech lat, licząc od końca roku podatkowego, w którym zakończył korzystanie ze zwolnień przeniesie w jakiejkolwiek formie własność składników majątkowych, (…), z którymi były związane zwolnienia od podatku(…).

Powyższy przepis został jednak skreślony z mocy § 1 pkt 2 Rozporządzenia Rady Ministrów z 13.03.2001 r. zmieniającego stare rozporządzenie (Dz. U. z 2001 r. Nr 30, poz. 329). § 1 pkt 1 przedmiotowego rozporządzenia zmieniającego wprowadził jednocześnie do starego rozporządzenia nowy przepis określający warunki czasowe konieczne dla utrzymania zwolnienia podatkowego, a mianowicie § 3 pkt 4, który stanowił, że zwolnienie przysługuje (…) pod warunkiem, że przedsiębiorca nie przeniesie w jakiejkolwiek formie własności składników majątku, z którymi były związane wydatki inwestycyjne – przez okres 5 lat od dnia ich wprowadzenia do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym.

Ponadto, całe stare rozporządzenie zostało wyraźnie uchylone przez przepis rangi ustawowej, a mianowicie przez art. 69 ustawy z 30.04.2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2004 r. Nr 123, poz. 1291 ze zm.). Z mocy powyższego przepisu wszelkie rozporządzenia wydane na podstawie art. 4 ust. 1 ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych (w tym również stare rozporządzenie) zachowują moc jedynie do czasu wejścia w życie nowych przepisów wykonawczych, nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2004 r. W konsekwencji, stare rozporządzenie straciło ostatecznie moc obowiązującą z dniem wejścia w życie rozporządzenia przejściowego (tj. z dniem 28.10.2004 r.). Rozporządzenie przejściowe w § 5 ust. 1 pkt 1 utrzymało w mocy zasadę, że zwolnienie od podatku dochodowego z tytułu kosztów nowej inwestycji przysługuje przedsiębiorcy (…) pod warunkiem, że nie przeniesie on w jakiejkolwiek formie własności składników majątku, z którymi były związane wydatki inwestycyjne – przez okres 5 lat od dnia wprowadzenia do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym.

Rozporządzenie przejściowe zostało następnie w całości zastąpione przez nowe rozporządzenie, które pierwotnie utrzymało w mocy warunek dla zachowania prawa do zwolnienia podatkowego w postaci nieprzenoszenia własności składników majątku, z którymi były związane wydatki inwestycyjne – przez okres 5 lat. Jednakże już z dniem 24.02.2007 r. nowe rozporządzenie złagodziło powyższy warunek w stosunku do małych i średnich przedsiębiorców (czyli również w stosunku do Spółki) ograniczając ten okres do lat 3.

Zdaniem Spółki, ustalenie na dzień dzisiejszy wiążących warunków czasowych, jakie muszą być przez Spółkę zachowane przy zbywaniu składników majątku związanych z wydatkami inwestycyjnymi – tak, aby Spółka nie utraciła prawa do zwolnienia od podatku dochodowego z tytułu kosztów nowej inwestycji w strefie – powinno nastąpić na podstawie przepisów nowego rozporządzenia. Oznacza to, że Spółka zachowa prawo do zwolnienia od podatku dochodowego z tytułu kosztów nowej inwestycji w strefie, gdy nie przeniesie w jakiejkolwiek formie własności składników majątku związanych z wydatkami inwestycyjnymi – przez okres 3 lat od dnia wprowadzenia ich do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym. Zatem zbycie przez Spółkę w najbliższym czasie powyższych składników majątkowych nie będzie skutkowało utratą nabytego prawa do zwolnienia podatkowego.

Z całą pewnością nie znajdzie tu zastosowania § 13 ust. 1 pkt 2 starego rozporządzenia w brzmieniu sprzed 24.04.2001 r., ani § 3 pkt 4 starego rozporządzenia w brzmieniu obowiązującym w okresie od 24.04.2001 r. do 27.10.2004 r. Należy bowiem wyraźnie podkreślić, że stare rozporządzenie zostało w całości uchylone przez przepis rangi ustawowej tj. przez art. 69 ustawy z 30.04.2004 o postępowaniu w sprawach dotyczący pomocy publicznej (Dz. U. z 2004 r. Nr 123, poz. 1291 ze zm.).

Wprawdzie można próbować argumentować, że stare rozporządzenie nadal ma zastosowanie do Spółki, gdyż skorzystała ona z wyłączeń określonych w przepisach przejściowych. Z mocy tych przepisów Spółka, jako przedsiębiorca, który uzyskał zezwolenie na podjęcie działalności w strefie przed 01.01.2001 r., zachowała prawa do zwolnień i preferencji podatkowych określonych w art. 12 ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych w brzmieniu obowiązującym przed dniem wejścia w życie ustaw zmieniających (tj. przed dniem 01.01.2001 r.) przez okres ważności udzielonego Spółce zezwolenia. Należy jednak wyraźnie podkreślić, że powyższe przepisy przejściowe dotyczyły utrzymania w stosunku do Spółki tylko i wyłącznie regulacji zawartych w art. 12 ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych, a nie w przepisach wykonawczych w postaci starego rozporządzenia. Odmienny wniosek mógłby być zasadny jedynie wówczas, gdyby stare rozporządzenie było wydane na podstawie i w wykonaniu art. 12 ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych, a było ono przecież wydane na podstawie i w wykonaniu art. 4 ust. 1 ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych. Ponadto, nawet jeżeliby ostatecznie przyjąć, że powyższe przepisy przejściowe spowodowały utrzymanie w mocy starego rozporządzenia w stosunku do przedsiębiorców, którzy uzyskali zezwolenie na podjęcie działalności w Strefie przed 01.01.2001 r., czyli również w stosunku do Spółki, to przecież z mocy powszechnie uznawanej zasady lex posterior derogat legi priori przyjąć należy, że późniejszy przepis ustawy w postaci art. 69 ustawy z 30.04.2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2004 r. Nr 123, poz. 1291 ze zm.) doprowadził do definitywnego uchylenia starego rozporządzenia, które tym samym zostało całkowicie wyeliminowane z systemu powszechnie obowiązujących norm prawnych w Rzeczypospolitej Polskiej. Przy czym żadna norma prawna nie utrzymała zastosowania starego rozporządzenia w stosunku do jakiejkolwiek grupy przedsiębiorców.

Z uwagi na powyższe stwierdzić należy, że jedynymi regulacjami, które mogą mieć potencjalne zastosowanie w omawianym przypadku są przepisy rozporządzeń – przejściowego lub nowego. Przy czym z uwagi na to, że rozporządzenie przejściowe zostało w całości zastąpione przez nowe rozporządzenie, należy dojść do wniosku, że tylko nowe rozporządzenie może znaleźć zastosowanie w omawianym stanie faktycznym.

W konsekwencji zdaniem Spółki, stanowisko określone na wstępie niniejszego punktu należy uznać za prawidłowe.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.

Zasady i tryb ustanawiania specjalnych stref ekonomicznych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zarządzania takimi strefami oraz szczególne zasady i warunki prowadzenia na ich terenie działalności gospodarczej zostały określone w ustawie z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (Dz. U. z 1994 r. Nr 123, poz. 600 ze zm.).

Zgodnie z dyspozycją zawartą w art. 4 ust. 1 ww. ustawy, Rada Ministrów wydała rozporządzenie z dnia 09 września 1997 r. w sprawie ustanowienia „Kostrzyńsko – Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej” (Dz. U. Nr 135, poz. 904).

Od dnia 01 stycznia 2001 r. weszły w życie przepisy ustawy z dnia 16 listopada 2000 r. o zmianie ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz. U. z 2000 r. Nr 117, poz. 1228). Zgodnie z art. 5 ust. 1 tej ustawy przedsiębiorcy, którzy przed dniem wejścia w życie ustawy uzyskali zezwolenie na podstawie art. 16 ust. 1 ustawy wymienionej w art. 1, zachowują przez okres ważności zezwolenia prawo do zwolnień i preferencji podatkowych określonych w art. 12 ust. 1 ustawy, o której mowa w art. 1, w brzmieniu obowiązującym przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy. Na podstawie ust. 2 tegoż artykułu, w zakresie zwolnień i preferencji podatkowych przysługujących przedsiębiorcom, o których mowa w ust. 1, stosuje się przepisy art. 12 – 14 i 19 ustawy wymienionej w art. 1 w brzmieniu obowiązującym przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy.

Z dniem uzyskania przez Rzeczpospolitą Polską członkostwa w Unii Europejskiej ustawą z dnia 2 października 2003 r. o zmianie ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych i niektórych ustaw (Dz. U. z 2003 r. Nr 188, poz. 1840) wprowadzono kolejne zmiany do ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych. Przepisem art. 3 tej ustawy uchylono art. 5 ustawy z dnia 16.11.2000 r. Natomiast art. 5 ustawy z dnia 02.10.2003 r. stanowi, iż z zastrzeżeniem ust. 6, przedsiębiorca, który posiada zezwolenie uzyskane przed dniem 1 stycznia 2001 r., zachowuje prawo do zwolnień podatkowych określonych w art. 12 ustawy, o której mowa w art. 1, w brzmieniu z dnia 31 grudnia 2000 r.:

  1. w okresie do dnia 31 grudnia 2011 r. - jeżeli był on w dniu wejścia w życie niniejszej ustawy małym przedsiębiorcą,
  2. w okresie do dnia 31 grudnia 2010 r. - jeżeli był on w dniu wejścia w życie niniejszej ustawy średnim przedsiębiorcą

nbspnbsp - w rozumieniu załącznika 1 do rozporządzenia nr 70/2001/WE z dnia 12 stycznia 2001 r. w sprawie zastosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw (Dz. Urz. WE L 10 z 13.01.2001 r.).

Przepis art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 20.10.1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych, w brzmieniu obowiązującym do dnia 31.12.2000 r., stanowił, iż dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1, przez osoby prawne oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą mogą być, w drodze rozporządzenia Rady Ministrów, całkowicie zwolnione odpowiednio od podatku dochodowego od osób prawnych i podatku dochodowego od osób fizycznych w okresie równym połowie okresu, na jaki ustanowiona została strefa.

Z uwagi na to, że Spółka uzyskała zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Kostrzyńsko – Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej przed dniem 01.01.2001 r. (19.10.2000 r.), stosownie do ww. art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 02.10.2003 r. zachowuje ona prawo do zwolnienia podatkowego określonego w art. 12 ust. 1 ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych w brzmieniu obowiązującym do końca roku 2000, tj. na warunkach określonych w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie art. 4 ust. 1 ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych w brzmieniu obowiązującym do 31.12.2000 r.

Zgodnie z § 5 ust. 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 września 1997 r. w sprawie ustanowienia „Kostrzyńsko – Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej” (Dz. U. Nr 135, poz. 904) w brzmieniu obowiązującym do dnia 31.12.2000 r., dochód stanowiący równowartość wydatków inwestycyjnych jest wolny od podatku dochodowego. Zwolnienie przysługuje począwszy od miesiąca następującego po miesiącu, w którym podmiot poniósł wydatki inwestycyjne, aż do wyczerpania, nie dłużej jednak niż do upływu okresu, na który została ustanowiona strefa, z zastrzeżeniem § 8. W wypadku gdy wydatki inwestycyjne przekroczą kwotę stanowiącą równowartość 1 mln EURO, obliczoną przy zastosowaniu średniego kursu ogłoszonego przez Prezesa Narodowego Banku Polskiego z dnia faktycznego poniesienia wydatków, dochód jest wolny od podatku dochodowego w całości.

Natomiast przepis § 13 ust. 1 pkt 2 ww. rozporządzenia stanowi, iż podmiot traci prawo do zwolnień od podatku dochodowego, jeżeli w roku podatkowym, w którym z niego skorzystał, lub przed upływem trzech lat, licząc od końca roku podatkowego, w którym zakończył korzystanie ze zwolnień przeniesie w jakiejkolwiek formie własność składników majątkowych, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 1, z którymi były związane zwolnienia od podatku; nie dotyczy to przeniesienia własności w wyniku przekształcenia, łączenia lub podziału podmiotów, a także przeniesienia własności tych składników majątkowych, w stosunku do których nastąpiło zrównanie sumy odpisów amortyzacyjnych z ich wartością początkową w rozumieniu przepisów, o których mowa w § 10 ust. 1.

Jak wynika z opisu zdarzenia przyszłego, Spółka uzyskała zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej w dniu 19.10.2000 r. Zatem znajduje tu zastosowanie art. 5 ust.1 pkt 1 ustawy z dnia 02.10.2003 r. Spółka bowiem, zgodnie z jej oświadczeniem, przez cały okres swojej działalności utrzymywała i nadal utrzymuje status małego przedsiębiorcy. W najbliższym czasie Wnioskodawca zamierza zbyć składniki majątku, z którymi związane były poniesione przez niego wydatki inwestycyjne, przy czym chce zachować nabyte prawo do zwolnienia podatkowego. W związku z tym, aby Spółka przy zbyciu składników majątku nie utraciła prawa do zwolnienia podatkowego, winna zastosować przepis § 13 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 września 1997 r. w sprawie ustanowienia „Kostrzyńsko – Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej” (Dz. U. Nr 135, poz. 904) w brzmieniu obowiązującym do dnia 31.12.2000 r. Zatem Spółka utraci prawo do zwolnień od podatku dochodowego, jeżeli w roku podatkowym, w którym z niego skorzystała, lub przed upływem trzech lat, licząc od końca roku podatkowego, w którym zakończyła korzystanie ze zwolnień przeniesie w jakiejkolwiek formie własność składników majątkowych, z którymi były związane zwolnienia od podatku.


W dniu 30.10.2007 r. na konto Izby Skarbowej w Poznaniu Spółka wniosła opłatę za wydanie pisemnej interpretacji w kwocie 150,00 zł. W związku z tym, że wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczy jednego zdarzenia przyszłego, a nie jak twierdzi Wnioskodawca jednego stanu faktycznego i jednego zdarzenia przyszłego, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu prosi o podanie numeru konta bankowego w celu dokonania zwrotu kwoty w wysokości 75,00 zł.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj